Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Omröstning Marsbytet

kylskåpsmagnet
3
6%
nyckelring
8
16%
ramar
4
8%
glasögonfodral
Inga röster
0%
grytlappar
14
29%
grytunderlägg
4
8%
tehuva
6
12%
bärhjälpmedel
10
20%
Av Sia
Jag har tagit bilder men vill inte posta dom förrens jag vet att paketet har kommit fram,
vill ju att mottagaren ska vara den första som ser dom!
Kanske fuskar lite om dom inte har kommit fram på tisd. FM. för sen åker ju jag...
Jag kan bjuda på en bild på de jag skickade till Britt:

Bild

De är dubbelvirkade (ungefär, det blev en egen variant för jag lyckades inte följa den beskrivning jag hade). Det som är mörkblått på ena sidan är ljusblått på baksidan och vice versa.
Av Sia
argentum skrev:Jag kan bjuda på en bild på de jag skickade till Britt:

Bild

De är dubbelvirkade (ungefär, det blev en egen variant för jag lyckades inte följa den beskrivning jag hade). Det som är mörkblått på ena sidan är ljusblått på baksidan och vice versa.
Jättefina!!

Bild

:love:
Åh, vad fina!

Jag har för ovanlighetens skull inte virkat denna gången.

Bild

Vill du vara snäll och berätta för mig hur man gör för att få sidorna olikfärgade?
Fryle skrev:

Bild

Vill du vara snäll och berätta för mig hur man gör för att få sidorna olikfärgade?
Jag vill också veta. Har inte luskat ut det fast jag har dem i handen så att säga...
Oj, inte lätt att förklara :hmm: , men jag ska göra ett försök

Varv 1: Lösmaskor
Varv 2: Fasta maskor i ena maskbågen från varv 1
Varv 3: Fasta maskor genom den andra maskbågen från varv 1 och den främre maskbågen från varv 2
Varv 4: Fasta maskor genom den andra maskbågen från varv 2 och den främre maskbågen från varv 3
osv
På det sättet blir det som två lager som sitter ihop i mitten. Genom att virka ett mönster jämna varv och ett annat udda varv kan man få sidorna att se olika ut.

Går det att förstå?
argentum skrev:Oj, inte lätt att förklara :hmm: , men jag ska göra ett försök

Varv 1: Lösmaskor
Varv 2: Fasta maskor i ena maskbågen från varv 1
Varv 3: Fasta maskor genom den andra maskbågen från varv 1 och den främre maskbågen från varv 2
Varv 4: Fasta maskor genom den andra maskbågen från varv 2 och den främre maskbågen från varv 3
osv
På det sättet blir det som två lager som sitter ihop i mitten. Genom att virka ett mönster jämna varv och ett annat udda varv kan man få sidorna att se olika ut.

Går det att förstå?
Ja, det låter som om man kan klura ut det med garn och nål i hand. Tack!
Jag inser att jag inte kommer få tid att pyssla denna månad heller.
Så jag kommer packa de grytlappar jag fick och skicka vidare.

:( Trist men sant. Skolan tar massa tid just nu.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?