Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ni sjalvana är väl trötta på den här frågan... men: När minimundus trikåsjal känns urvuxen (sonen är stor och vill röra sig mycket, titta framåt i färdriktningen och kastar sig bakåt och då känns trikån inte tillräckligt stabil...) vad ska man gå vidare med för sjal? Vi har skaffat Manduca men jag känner att selen inte kan ersätta sjalen riktigt - det är ju så gosigt med sjal... :)
Skulle vilja gå vidare med en icke-elastisk sjal som inte är alltför brokig (Tycker en del vävda ser för duk-aktiga ut...) och som jag klarar av att hantera. En som är lätt att lära sig knyta alltså. Jag bär hittills mest på mage för att Alvar känns ju så liten (åldersmässigt) än. Har problem med mina handleder (de är klena och gör vansinnigt ont i vissa vinklar) så om handgreppen är enkla så är det en stor fördel. :tumup:

Förmodar att det finns lika många råd som det finns sjalare? :lol: Men vad skulle du rekommendera? :wink:
Jo, JAG skuller rekommendera en sjalträff, där du innan sagt till om att du vill kolla på MÅNGA sjalar :-)

Annars skulle jag asbolut avråda från Hoppediz (jag vet att många inte håller med) jag tycker de är tjocka som hästtäcken (ja, jag vet att det är olika ;-)

Mina favoriter har varit en Ella Roo, Girasol och Didymos.

Bild
EllaRoo är tunn, inte lika elastisk som de andra. För en lite plutt är den absolut fullgod i avlastning, för de lite större också som synes ;-). dess främsta fördel är alltså tunnheten och att den är lättknuten. Den är också lite smalare på bredden.

Bild
Girasolerna kan nog skifta mer i tjocklek och mjukhet, men min turkosa var supermjuk och tunn och framför allt skitsnygg :loving:

Bild
Didymos är ju lite lyx. Mjuka, stadiga, avlastande och åtminstone Eva är ju snygg så att man dånar :siishah:

Det är mina rekommendationer :-D
Jag :iagree: med Sanfora. Hoppe känns som om det är mycket tyg. Ellaroo är tunna och mjuka, Girasol är sköna, lite flanelliga och mjuka och Didymos är... tja, didymos. Favoriterna just nu är Didymos Nino, Indio och Liljor :heart:
Det viktiga är väl att du trivs med färg och mönster på sjalen.
Jag skulle säga att det är viktigast att du tycker att sjalen är fin! Sen måste jag hålla med om att en Hoppediz inte är den bästa första-sjalen, även om avlastningen är suverän sen när bebisen är större. Jag skulle nog ha satsat på en Elleville Zara, den smala varianten eftersom de är riktigt lättknutna!
Sanfora skrev:Jo, JAG skuller rekommendera en sjalträff, där du innan sagt till om att du vill kolla på MÅNGA sjalar :-)
Bra idé! Ska hålla utkik efter någon här i krokarna. :)
jag älskar Easycare och tycker den är ett självklart nästa steg efter trikåsjal då den är oerhört mjuk, lättknuten och litelite stretchigare än andra vävda sjalar. :tumup:
Sammanfattningsvis:

Ella Roo - Sanforafavorit (tunn, lättknuten, smal), mari_tresfavorit (tunn, mjuk)

Girasol - Sanforafavorit (supermjuk, tunn, skitsnygg!), mari_tresfavorit (skön, flanellig, mjuk)

Didymos - Sanforafavorit (lyx! mjuk, stadig, avlastande, snygg), mari_tresfavorit, thowidafavorit (särskilt för knytning på magen), Jemmah avråder (mycket tyg att hålla reda på)

Hoppediz - Sanfora avråder (för tjock), mari_tres gillar inte heller (för mycket tyg), MilanE tycker inte heller att det är någon bra nybörjarsjal (dock bra avlastning)

Elleville Zara - thowidafavorit, Jemmahfavorit (lättknuten, tunn), MilanEfavorit (den smala varianten - lättknuten)

Gås - Jemmahfavorit (lättknuten, tunn)

Easycare - Droppenfavorit (oerhört mjuk, lättknuten, stretchig)
MilanE skrev:Jag skulle säga att det är viktigast att du tycker att sjalen är fin!
mari_tres skrev:Det viktiga är väl att du trivs med färg och mönster på sjalen.
Är de vävda sjalarna så likvärdiga att man kan gå på enbart utseende? :hmm:
Det gör ju valen enklare förstås, då kan man ju bara titta på färger och mönster! :)
lisahector skrev:
MilanE skrev:Jag skulle säga att det är viktigast att du tycker att sjalen är fin!
mari_tres skrev:Det viktiga är väl att du trivs med färg och mönster på sjalen.
Är de vävda sjalarna så likvärdiga att man kan gå på enbart utseende? :hmm:
Det gör ju valen enklare förstås, då kan man ju bara titta på färger och mönster! :)
Visst finns det skillnader mellan dem, men det är bättre att du har en som du tycker är snygg och som används än en som du kanske köpte som du inte tyckte var så snygg... för den kansek inte används lika mycket.

En del sjalar är det större skillnad på än andra :wink: tex är det större skillnad på en gås och en didy än på en easycare och en hoppe
Jag håller också med Droppen, Easycare hade jag glömt! Men där föll det lite på att färgerna inte var tipptopp för mig. Men annars är den en favorit med lika många poäng som Girasol och mer än EllaRoo (fast minus för färgerna för min del alltså)
Gör ny sammanfattning för min egen skull... :lol:

Ella Roo - Sanforafavorit (tunn, lättknuten, smal), mari_tresfavorit (tunn, mjuk)

Girasol - Sanforafavorit (supermjuk, tunn, skitsnygg!), mari_tresfavorit (skön, flanellig, mjuk)

Didymos - Sanforafavorit (lyx! mjuk, stadig, avlastande, snygg), mari_tresfavorit, thowidafavorit (särskilt för knytning på magen), Jemmah avråder (mycket tyg att hålla reda på), Boadicea (många färger att välja på!) - favoriten är Didymos Indio

Hoppediz - Sanfora avråder (för tjock), mari_tres gillar inte heller (för mycket tyg), MilanE tycker inte heller att det är någon bra nybörjarsjal (dock bra avlastning), Boadicea älskar (bra bredd, avlastar super)

Elleville Zara - thowidafavorit, Jemmahfavorit (lättknuten, tunn), MilanEfavorit (den smala varianten - lättknuten)

Gås - Jemmahfavorit (lättknuten, tunn)

Easycare - Droppenfavorit (oerhört mjuk, lättknuten, stretchig), Sanforafavorit (t.o.m. bättre än EllaRoo, fast gillar inte riktigt färgerna)

Eftersom det handlar om mitt första inköp av en vävd sjal skulle jag gärna vilja följa thowidas råd och köpa en begagnad till överkomligt pris också... :wink: Så det gör ju att jag inte kan välja och vraka bland alla färger och mönster. Ni vet, den första bil man köper är ju inte en sprillans ny Rolls Rolls utan en begagnad skrutt-renault eller nå't, och så går man vidare så småningom och byter upp sig... :lol: Fast jag vill ju inte ha en skrutt-sjal så klart. Men en som är överkomlig i priset när man inte vet hur mycket man kommer använda den.
Hmmm... :hmm: Vill ni råda mig vad gäller längd på sjalen också?
Alltså, hur lång ska ens första långsjal vara för att man ska klara av att hantera den? Fast sjalarna ni tipsar om kanske bara finns i en längd var? Måste kolla mer i några nätbutiker.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?