- sön mar 22, 2009 21:36
Ni sjalvana är väl trötta på den här frågan... men: När minimundus trikåsjal känns urvuxen (sonen är stor och vill röra sig mycket, titta framåt i färdriktningen och kastar sig bakåt och då känns trikån inte tillräckligt stabil...) vad ska man gå vidare med för sjal? Vi har skaffat Manduca men jag känner att selen inte kan ersätta sjalen riktigt - det är ju så gosigt med sjal...
Skulle vilja gå vidare med en icke-elastisk sjal som inte är alltför brokig (Tycker en del vävda ser för duk-aktiga ut...) och som jag klarar av att hantera. En som är lätt att lära sig knyta alltså. Jag bär hittills mest på mage för att Alvar känns ju så liten (åldersmässigt) än. Har problem med mina handleder (de är klena och gör vansinnigt ont i vissa vinklar) så om handgreppen är enkla så är det en stor fördel.
Förmodar att det finns lika många råd som det finns sjalare?
Men vad skulle du rekommendera? 

Skulle vilja gå vidare med en icke-elastisk sjal som inte är alltför brokig (Tycker en del vävda ser för duk-aktiga ut...) och som jag klarar av att hantera. En som är lätt att lära sig knyta alltså. Jag bär hittills mest på mage för att Alvar känns ju så liten (åldersmässigt) än. Har problem med mina handleder (de är klena och gör vansinnigt ont i vissa vinklar) så om handgreppen är enkla så är det en stor fördel.

Förmodar att det finns lika många råd som det finns sjalare?

Mamma till storebror A född 08.09.30 och lillebror A född 12.07.19!
Nu har vi flyttat till Småland!
Nu har vi flyttat till Småland!