Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av linamh
Finns det någon ringsjal som är enklare än andra? Hur svåra är de att använda jämfört med långsjalar?
Användarens profilbild
Av snisk
Har inte så stor erfarenhet, men tänker att de borde vara ungefär lika enkla. Det som skiljer är väl oftast vikningen (eller avsaknaden av vikning) på bäraxeln.

Ser att du bor i Lund. Jag har en Ringo som du gärna får prova :)
Av linamh
Krumelurmamman skrev:Ser att du bor i Lund. Jag har en Ringo som du gärna får prova :)
Jag kan absolut tänkas vara intresserad i framtiden. Jag hör av mig i så fall!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag tycker att lite tunnare ringsjalar är snäppet enklare än de tjockare, speciellt om det är en bred ringis. Sjalringarna får inte vara för små i förhållande till vad det är för tyg.
Jag tror att det var en rebozo jag först lärde mig på, sedan har det kommit till en del här hemma.
Av legenden29
Håller med om ringarna, de bör inte vara för små för då blir det bökigt att dra till så den sitter skönt. Synd att vi inte bor närmare varandra, jag har ju några olika modeller som du kunde fått prova på...
Användarens profilbild
Av mari_tres
linamh skrev:Hur vet man om det är små eller stora ringar? Några exempel på sjalar?
:hmm: jag har ex samma storlek på ringarna (large tror jag) till min perla (tyg från jysk) som är 62 bred som till bärabarnsjalen som är 77 bred. Till rebozo (75 bred) och en ringis sydd av en WBB (65 bred) funkar det med ringar i medium eftersom de är så tunna i tyget.
Looma ringo har ringar i L.

Tänkte du sy själv?
Användarens profilbild
Av mari_tres
linamh skrev:Nej, inte sy själv. Försöker bara klura ut vilken sjal jag ska satsa på att köpa.
Ok. Den enda som jag har provat som jag inte gillat är bärabarn-ringsjalen. De ringarna är jättedumma tycker jag :roll: men annars är det inga fel på dem :lol: jag har en bärabarnsjal som jag sytt till ringsjal själv och den är riktigkt skön.
Ringsjalen från tidningen föräldrar och barn tycker jag har lite för stora ringar, de är tunga men det finns de som gillar den också.
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag lärde mig först knyta med ringsjalen från Föräldrar och barn, den måste ha varit ganska enkel för det gick jättebra och vi fick det att fungera direkt. Sen testade jag Ringrebozo och de är också väldigt enkla eftersom tyget är tunt och följsamt. Nu använder jag bara ringsjal gjord av en riktig sjal, eftersom de avlastar mycket bättre tycker jag. Sen tror jag det är en smaksak vad man gillar. Som de ovan skriver är det viktigt att stl på ringarna är anpassad till mängden tyg, sen gillar jag när de är utan vikning, alltså tyget är sytt direkt på ringen - jag tycker det är lättare att bre ut den över axeln då. Det enklast är om du har möjlighet att få prova ett par olika varianter.
Användarens profilbild
Av Upia
linamh skrev: Hur svåra är de att använda jämfört med långsjalar?
Jag tyckte att det var svårare att få till ringsjalen än långsjalen. Det känns som att allt behöver bli perfekt för att den ska sitta skönt. Ringarna i rätt höjd, "påsen" som barnet sitter i på rätt ställe på höften, osv... Men jag kanske inte har tränat ordentligt, eller haft dåliga ringisar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?