Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av argentum
Här spånas det lite på en helgtur till Fulufjället i början på sommaren. Men vad ska barnen bäras i? :hmm:

Vi har en 3,5-åring på 15 kg som går det mesta själv, men nog behöver ha möjligheten att vila benen ibland. Han är inte van att bli buren.
Lilltjejen kommer vara 11 månader och ska bäras hela sträckan. Jag bär henne i långsjal nu.

Vad skulle ni ta med för bärdon?
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Spännande, vi funderar också på en korttur på Fulufjället eller i Grövelsjön. Jag har inte testat men jag tror att vi skulle bära N som nu väger 13 kilo i en MT eller i en av våra selar om vi åker.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Vi bar Emil förra sommaren (han vägde då ca15 kg) i en Ergo. Han gick mest själv, men behövde vila lite ibland.
BildBild

Lite tungt för storebror :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Långsjal till dottern då förståss... och någonting som är lätt och tar liten plats till sonen. En Beco 4ht eller en ergo/patapum kanske? Becon går att rulla ihop och ha på höften då den inte används, och man kan nog göra samma med ergo och patapumen också.
Antar att det är dagsutflykter som gäller?

Vad ni väljer att ta med är väl lite beroende på vad ni har hemma också :wink: eller tänkte ni isf köpa ngt?
Ni kan ju prova att slänga upp sonen på ryggen i en långsjal och se vad han säger :D han kanske trivs utmärkt där! En sjal kan man ju fläta så att den blir kort och så kan man knyta den runt midjan också och förvara den så då den inte används.
Användarens profilbild
Av argentum
Det blir dagsturer, så det är bara matsäck för familjen som ska packas med.
Däremot tror jag inte att någon av oss orkar bära båda barnen, så packningen måste vi få med oss också.
Det enda jag äger är långsjalen, så något mer behöver införskaffas. Vi får prova sonen i den och se vad han säger! (En sjal till vill jag ju ha i alla fall).

Härliga bilder!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Vi vandrade till Helags i sommras och sonen gick hela tiden själv. Han var 3.5 år då. Första dagen gick vi 6 km, andra dagen 4 km och sista dagen 10 km. Vi bar med allt och då jag var gravid i vecka 28 tror jag så orkade jag bara bära en ryggsäck på ca 10 kg och min man bar tält och resterande. Det funkade bra.

När han var 8 månader gick vi Storlien, in i norge och tillbaka. Då bar jag honom i bärsjal fram och ryggsäck på ryggen. Det gick det också, men var tungt.

Dagsturer funkar nog utan problem och en sele kan nog vara bra att ha för att låta liten vila.
Av Lenaskeå
Jag skulle rekommendera manducan till den större för jag tycker att den är överlägsen när man ska bära lite tyngre barn.
Användarens profilbild
Av emelie
När Viktor var 16mån var vi i Abisko o då åkte han bärstol.
När Viktor var 3 år och Oliver var 4mån var vi i Grövelsjön och då åkte Oliver Bebina långsjal och Viktor gick själv eller satt i bärstol.
Barnen var i Grövelsjön med mormor och bonusmorfar förra sommaren (5år+2år) och då hade de Ergon med sig till Oliver.
Min mamma tyckte den var skräp :shock: för att Oliver inte såg ngt jmf med bärstol plus att man inte kunde packa lika mkt i ergon som i bärstolen.

Jag skulle ta långsjal till tjejen och sen beror det sig på vad ni tycker är bäst. Bärstolen kan man packa i, men den är krånglig att ta upp o ner på ryggen o det är bökigt att få i barnet.
Sele är många gånger lättare och ska han mest gå själv så absolut en sele. Ergo har ju en ryggsäck som man kan knäppa utanpå selen som ni skulle kunna packa i.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Den som bär lilltjejen i sjal kanske kan ha henne på magen. Den andra bär dagspackningen i ryggsäck. När storebror behöver bäras så får ryggsäcken åka över på lilltjejbärarens rygg. Kan det fungera tro?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Här finns mer bilder från förra sommarens fjällvecka i Jotunheimen http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 3&t=104407

Och bilder från sommaren 2007 i Grövelsjön http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=53&t=61619

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?