Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:6 mm enligt beskrivningen, men då skall man först hitta ett garn som rymmer 110 m på 100 g... Vi får väl se...
Oj, är du så noga när du väljer garn? Jag brukar bara gå på masktätheten... En blå eller lila ylvi, hmmm, min blir nog grön. Eller brun.
Användarens profilbild
Av SoFaD
helt klart impad av er som ska sticka sylvi!! jättefin e den!!
SoFaD skrev:helt klart impad av er som ska sticka sylvi!! jättefin e den!!
Jag med. Ni kan väl visa bilder under tiden så att vi som inte vågar ge sig på en sådan kan få njuta lite av era framsteg?

Det är bara att erkänna, jag skulle aldrig bli klar med en sådan. Fast i helgen tog jag mig i kragen och började montera sommartröjan jag stickade för två år sedan. Jag kanske kan ha den i sommar?
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:6 mm enligt beskrivningen, men då skall man först hitta ett garn som rymmer 110 m på 100 g... Vi får väl se...
Oj, är du så noga när du väljer garn? Jag brukar bara gå på masktätheten... En blå eller lila ylvi, hmmm, min blir nog grön. Eller brun.
Nja, i normala fall brukar jag bara kolla att det verkar OK och så stickar jag med Östergötlands ullspinneris garn i vilket fall, men just till Sylvi verkar det inte fungera :wink: Och eftersom det var så tjockt garn vet jag inte hur noga det är utan känner mig tvungen att kolla upp lite noggrannare. Men som sagt, det lutar åt Àlafoss lopi. Förutom att det finns i massor av färger blir jag nostalgisk av det eftersom jag köpte sådant garn på Island och stickade min första egna tröja av sommaren -98 :floet2: (Tröjan blev för liten, jag gav bort den till en betydelsefull kompis)
Oväntat att du skall ha en brun eller grön :)
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:
Nja, i normala fall brukar jag bara kolla att det verkar OK och så stickar jag med Östergötlands ullspinneris garn i vilket fall, men just till Sylvi verkar det inte fungera :wink: Och eftersom det var så tjockt garn vet jag inte hur noga det är utan känner mig tvungen att kolla upp lite noggrannare. Men som sagt, det lutar åt Àlafoss lopi. Förutom att det finns i massor av färger blir jag nostalgisk av det eftersom jag köpte sådant garn på Island och stickade min första egna tröja av sommaren -98 :floet2: (Tröjan blev för liten, jag gav bort den till en betydelsefull kompis)
Oväntat att du skall ha en brun eller grön :)
Oväntat? :Hahaa: Tycker du va? :Hahaa: :roll: :oops:

Var hittar man det dära alafoss? På Island?

När ni säger sådär om att ni är impade att vi ska våga, då vet jag inte om jag törs :whut: Men den är ju så snygg och det vore ju coolt att ha gjort den liksom.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Äh, klart att vi vågar!
àlafoss lopi säljs i Sverige under namnet "lilla lovikka", det finns ju nästan överallt!
:roll:

:kollar färger: Skönt du har bestämt garn, då slipper jag bli arg på mig själv för att jag valde fel se. :Hahaa:

/tjejen med dåligt minne.
Jag har nystat upp ett gäng härvor och nu försöker jag komma fram till vad jag ska göra av det garnet. Just nu känner jag mig väldigt blank. Ge mig gärna lite inspiration. Bild på garnet finns i bloggen.

Jag har också roat mig med att märka upp ett gäng rundstickor. Ska skriva ned vad jag har sen men inte nu. Nu är det dags att laga middag, till de som orkar äta här hemma i kräkträsk.
Jay! Mina Knit Pro-stickor kom igår! :vågen: Sååå fina och mjuka... 8)

Knyttet & K - vilket roligt sammanträffande att jag lyckas beställa av just din kollega :D

Alla ni som ska sticka en Sylvi - :urule:

De mössor jag tidigare kännt mig rätt nöjd med känns plötsligt ganska fjuttiga... :roll: :Hahaa: (bilder i bloggen)
Nästan 2 år efter att jag stickat klart så har jag äntligen monterat min sommartop. Vi får se om jag hittar kameran så kanske det blir en bild också. :)

Men nu är frågan, vad ska jag göra med 90g entrådigt, grått ullgarn? NÅgra tips på vad man kan göra med alla sina restgarner?
Av leonie
erisara skrev: Men nu är frågan, vad ska jag göra med 90g entrådigt, grått ullgarn? NÅgra tips på vad man kan göra med alla sina restgarner?
Färga med kool-aid och sticka en mosstickad sjal? Jag har en sjal i entrådigt ullgarn och den är både lätt och varm.
leonie skrev:
erisara skrev: Men nu är frågan, vad ska jag göra med 90g entrådigt, grått ullgarn? NÅgra tips på vad man kan göra med alla sina restgarner?
Färga med kool-aid och sticka en mosstickad sjal? Jag har en sjal i entrådigt ullgarn och den är både lätt och varm.
Kool-aidfärgning låter skoj. Var köper man koolaid? :hmm:
Användarens profilbild
Av Fryle
erisara skrev:
leonie skrev:
Kool-aidfärgning låter skoj. Var köper man koolaid? :hmm:
Hos pinkgreen ->
eller genom någon i usa eller mexiko.
(eller skickar mig ett pm, jag har dock inte så mycket)
Björn behövde en ny vårmössa, så jag svängde ihop en Top Knot Hat: http://sparkledesign.net/Fidget/Knits/TopKnotHat.pdf till honom. Karin tyckte jag inte behövde någon ny mössa, för hon hade så hon klarade sig. Men hon blev lite avis på brorsans, så nu håller jag på med en till likadan fast gult istället för det vinröda. (Och så har jag lärt mig att vara supernoggrann i färgbytena - det är faktiskt inte så illa som det ser ut på bilden!!)
(22.73 KiB) Nerladdad 338 gånger
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?