Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Lilla V är krasslig och vill bara bäras, hade precis lyft ur lillan ur sjalen då maken kommer in på jakt efter en sjal (???) Jaha frågar jag dumt varför då? Jo han orkade inte bära lilla V längre på armen utan tänkte lyfta upp henne i sjalen .. Håll i er nu här kommer det korkade i alltihop.. Då svarar jag att men jag har ju redan en sjal färdigknuten jag tar henne :shock: .. STÖN... nu när han ville å allt... pisse pisse pisse...

Hur som helst börjar han inse fördelarna med sjal, sele tycker han är knöligt med alla spännen och inställningar.. MEN då vill han att jag ska knyta på honom sjalen och det fungerar ju när jag är hemma eller med trikåsjalen... Så tänkte kolla om det finns någon "enklare" knytning eller en knytning som pappor föredrar?

Usch fortfarande sur på mig själv å han såg så besviken ut :? nåja han fick bära på lilla R i becon men som sagt han är inte så förtjust i sele för det är ju inte lika gosigt
Användarens profilbild
Av mari_tres
:duh: :lol:

Det kommer fler tillfällen ska du se :heart: min sambo föredrog vår hemsydda Easyhug, två korsande bärpåsar som blir som ett kryss där man sätter barnet. Och så har han använt ringsjalen också utan instruktioner :lol:
Av Jinxan
Ja det var lite dumt :lol:

Men som sagt, det blir fler tillfällen :tumup: Nu har han i alla fall fått upp ögonen för sjalarna
Av Löv
eamane skrev:Kan rekommendera dubbelt kryss som enklaste knytningen att lära sej först :wink:
:iagree: Den kör min man på jämt och ständigt. Han sjalar varje dag. Egentligen fixar han omsluten också men han tycker det är lättare med dubbel-x så då blir det oftast den.
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Tack tack för idéer och tips...

Ska titta på en ringsjal och annars försöka introducera honom för dubbelt kryss.. sen är det väl en vanesak att knyta haha å sen måste ju mamman låta honom får bära oxå :tumup:
Användarens profilbild
Av sapos
Men!!! :shock: På med en sjal nu!
Rekomenderar nog också ringsjal, hyfsat smidigt, fått Pontus att bära i det :wink:
Annars får han knyta ett par ggr kommer han komma in i det :tumup:
Användarens profilbild
Av Sarai
Min man kör också mycket ringsjal. Han verkar inte störa sig på snedbelastningen på samma sätt som jag gör. Annars tror jag också på dubbeltkryss eller höftkryss. Det går ju att ha en sjal färdigknuten och bara hänga på sig vid behov. Sök på quick-fix. Jag tror att Easycare har instruktioner för det.
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Ringsjal är på väg hitåt :-) så ska vi testa det, just detta att ha något färdigknutet eller enkelt tror jag han uppskattar... Tittat på bärpåsar men då verkar det vara väldigt avgörande på att man hittar rätt storlek!?

Vi testar vidare :-) Gäller ju sen att försöka ge honom bättre självförtroende vad gäller sjalandet å sen detta att han inte kommer att tappa småttingarna :-)

Å jo jag har bett honom om ursäkt 2000ggr för att jag är en typisk mamma-höna som kan/ska göra allting själv...

Nå jag tänker fortsätta leta saker så vi hittar det ultimata bärandet för hans del, vi har ju hitintills testat manduca, beco och tricot-slen å det är eg bara sjalen han gillade (även om han inte gillade knytandet...) han ska ju vara hemma å pappaledig i höst med småttingarna och vi har ingen syskonvagn så känns nästan som han måste lära sig att bära iaf den ena...
Av puh
:hopmad: Men he77na - du kom ju på dig själv! Det finns säkert många som inte ens skulle reagera :D Nästa gång kommer du att tänka innan :tumup:

Vad kul att han frågade efter den. Min sambo knyter omslutet på magen utan problem, och bar faktiskt på ryggen en gång här :D Sele verkar han inte så intresserad av... :roll:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?