Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av emmgro-6
Nu när jag äntligen bestämt mig för att börja använda min nya Eva 4,7 fick hon åka ett varv i tvättmaskinen först, stel som hon var. Sträckte den lite efter tvätt och hängtorkade. Sen dags för provning, den visar sig vara kort :shock: , kortare än min Inka 4,1(eller är det 4,2). Visst mäter didymos längden längs hela ena långsidan? För den här är inte mer än 4,45 nu... Vågar jag sträcka den ännu mer eller är den helt enkelt kortare än den borde? Någon som känner igen det här problemet? Har ju mest haft Easycare innan och dom har alltid varit långa...
Användarens profilbild
Av zero.sara
Hur varmt tvättade du den? Den sträcker sig en del när du knyter (iallafall har mina didy varit korta direkt ur tvättmaskinen och sedan sträckt ut sig, men de har inte varit längre än angiven längd) Men 25 cm låter mycket :?
Användarens profilbild
Av Eld77
Didys brukar vara lite snålt tilltagna, de flesta mäter precis rätt längd efter lite sträckning/användning. Särskilt de kypertvävda lite tjockare didysarna har en förmåga att dra ihop sig ganska mycket i tvätten. Och de mäts inklusive en ände.

Storkarna är generösare och mäts exklusive ändar, så det är inte så förvånande att Inkan är längre, särskilt om den är välanvänd.

Sträck du din Eva och använd henne flitigt så tror jag hon töjer sig till 4,7 igen.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Didy mäter längs med en långsida vad jag minns, men jag har också upplevt att sjalarna är kortare än vad de ska vara. Har iofs märkt åt andra hållet också.... :hellu: Storken däremot mäter bara fullbredd tror jag :hmm: så på den tillkommer det ju två ändar.
Dumt är det iallafall, om man vill ha och behöver en 4,7 meters sjal så vill man ju inte ha en som är kortare!!

Men prova att spraya den med vatten och dra lite i den, en del kan töja sig rätt mycket efter tvätt. Köpte du den ny förresten?
Av Löv
zero.sara skrev:Hur varmt tvättade du den? Den sträcker sig en del när du knyter (iallafall har mina didy varit korta direkt ur tvättmaskinen och sedan sträckt ut sig, men de har inte varit längre än angiven längd) Men 25 cm låter mycket :?
:iagree:

Några didysar jag haft har varit ganska korta nytvättade men sträckt ut sig efter användning. Stryka kan hjälpa, liksom att dra i den och såklart knyta, bära. Håller med om att det är lurigt med måtten...
Av emmgro-6
Tack för alla svar! Tvättade i 60 grader för jag tänkte att varmare vatten kanske skulle mjuka upp den bättre. Strukit har jag redan gjort men får nog testa att spraya med vatten och sträcka igen :hmm:
Jag köpte den ny men har sedan lagrat den väl (i typ ett år :oops: ) så det blir nog svårt att vända sig till säljaren också. Jaja, fiin är hon i alla fall :D
Hoppas bara att wellen som borde anlända idag inte är lika kort för då blir jag olycklig!
Användarens profilbild
Av Eld77
Wellen är lättare att sträcka för den är inte lika kompakt i väven. Och man kan sträcka dem hååårt... Vik den dubbel runt nåt som sitter rejält fast (t ex en såndär lakansträckare som finns i gamla tvättstugor) och häng i med all din tyngd. ;) Eller ta hjälp av maken.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Eld77 skrev:Didys brukar vara lite snålt tilltagna, de flesta mäter precis rätt längd efter lite sträckning/användning. Särskilt de kypertvävda lite tjockare didysarna har en förmåga att dra ihop sig ganska mycket i tvätten. Och de mäts inklusive en ände.

Storkarna är generösare och mäts exklusive ändar, så det är inte så förvånande att Inkan är längre, särskilt om den är välanvänd.

Sträck du din Eva och använd henne flitigt så tror jag hon töjer sig till 4,7 igen.
:iagree: håller med eld om allt ovan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?