Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag köpte en jättefin Hoppe av Thowida & har lyckats knyta upp Noomi på ryggen ett par gånger..hon stortrivs :D Men jag känner att jag skulle vilja ha en annan typ av sjal, tunnare & stretchigare..eller inte stretchigare kanske, men mjukare..helst med sneda ändar. Jag har bara burit i sele & MT sedan sedan Noomi blev för tung för trikåsjalen så jag har ju nästan ingen knytvana & tycker Hoppen känns lite "klumpig" & varm...Så nu behöver jag hjälp! Vilken är sjalen för mig? :help: Har det nån betydelse så är Noomi 22 månader & väger 11,5 kilo..

Ja, jag vet..gå på sjalträff, men tills jag kommer iväg på en sådan har ni väl lite förslag? :wink:
Då skulle jag säga en ingosad icke-randig Didymos eller en Easycare om du kan tänka dig att vara utan de sneda ändarna. Den kan faktiskt vara bättre som ryggsjal tycker jag, eftersom den är lite bredare än didy, vilket är bra på ryggen. Tycker jag i alla fall :lol:
Är det en ny, tunn hoppe du har? Annars finns det tunnare "hoppar" (men jag har inte haft någon sådan själv).
Jag tycker att en stor anledning till att hoppen känns lite klumpig är att den är bred. Jag gillar didymos :wink: med sina ca 65 cm, Nino och Liljor är favoriterna just nu 8)
Annars kanske Ellaroo kan vara någonting, inte sneda ändar visserligen, men tunna, mjuka och sköna :tumup:
Av sjaltokan
Didymos är smalare=mindre tyg

Till ryggknyt tycker jag inte om zarorna annars är ju den ännu smalare.

Jag har både en didymos 4,7 m och en easy 4,0 m som kan passa som ryggsjalar under säljes.. :wink:
Vill inte kapa tråden, men jag är ute efter samma sak!!
Har en zara att bära på ryggen, men tycker att den är lite smal.
Funderar på att testa nåt bredare, men den måste i så fall vara väldigt tunn!!

funderade på en extra tunn hoppe?? :hmm:
Men Kajsa är det kanske bättre att satsa på en ickerandig menar du? :hmm:
Jag är så kass på detta! :oops:
Men jag vill ha FÄRG på sjalarna..indio är för bleka för mig...ränder gillar jag ju oxå! Varför funka inte Didy med ränder? Är de inte lika mjuka? Köper nog begagnat igen, men det kanske inte spelar nån roll då? Svååårt detta :hellu:
Shuna76 skrev:Men jag vill ha FÄRG på sjalarna..indio är för bleka för mig...ränder gillar jag ju oxå! Varför funka inte Didy med ränder? Är de inte lika mjuka? Köper nog begagnat igen, men det kanske inte spelar nån roll då? Svååårt detta :hellu:
:Hahaa: vad begär du egentligen kvinna?? Vilken färg vill du ha? :wink:

De här två blir fina att färga: Svart/vit och röd/vit

Didy med ränder är lite olika... vi har just konstaterat att de flesta Katjorna är mjuka och relativt tunna, och ja ghar en Jim och en Olaf som är mjuka och tunna också. Övriga randiga som jag kännt på (Iris, Eva, Martin, Simon, Aare och Lena) är av en något tjockare kvalite på nåt sätt och känns därmed inte lika smjuka och följsamma. Fast de tkanske å andra sidan bara är de exemplaren, och andra sjalar i samma färg kanske är jättemjuka och gossiga.
Av sjaltokan
mari_tres skrev:
Shuna76 skrev:Men jag vill ha FÄRG på sjalarna..indio är för bleka för mig...ränder gillar jag ju oxå! Varför funka inte Didy med ränder? Är de inte lika mjuka? Köper nog begagnat igen, men det kanske inte spelar nån roll då? Svååårt detta :hellu:
:Hahaa: vad begär du egentligen kvinna?? Vilken färg vill du ha? :wink:

De här två blir fina att färga: Svart/vit och röd/vit

Didy med ränder är lite olika... vi har just konstaterat att de flesta Katjorna är mjuka och relativt tunna, och ja ghar en Jim och en Olaf som är mjuka och tunna också. Övriga randiga som jag kännt på (Iris, Eva, Martin, Simon, Aare och Lena) är av en något tjockare kvalite på nåt sätt och känns därmed inte lika smjuka och följsamma. Fast de tkanske å andra sidan bara är de exemplaren, och andra sjalar i samma färg kanske är jättemjuka och gossiga.
Ja för min eva är jättemjuk och tunnare än min indio.. :heart:
Jag gillar rött, orange, gult..randigt & mycket färg! Blir det lättare att hjälpa mig då? :wink: Katjan var fiin! Olaf & Aare oxå :) Easy regnbåge är ju jättefiiin! :love: Har ni fler förslag? :help:
Shuna76 skrev:Jag gillar rött, orange, gult..randigt & mycket färg! Blir det lättare att hjälpa mig då? :wink: Katjan var fiin! Olaf & Aare oxå :) Easy regnbåge är ju jättefiiin! :love: Har ni fler förslag? :help:
Vill bara visa thowidas färgade indio: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 2#p7169472 som jag tycker är helt underbar :love:

Rött orange och gult finns bla i Easycares öken och eld, men du ville ha sneda ändar va? :hmm: EC är en av de vävda sjalar som är stretchigast (och mjukast).
Av sjaltokan
mari_tres skrev:
Shuna76 skrev:Jag gillar rött, orange, gult..randigt & mycket färg! Blir det lättare att hjälpa mig då? :wink: Katjan var fiin! Olaf & Aare oxå :) Easy regnbåge är ju jättefiiin! :love: Har ni fler förslag? :help:
Vill bara visa thowidas färgade indio: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 2#p7169472 som jag tycker är helt underbar :love:
Det är verkligen en favorit här, det är en färgad röd/vit indio.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?