Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Jag fick precis hem min Beco (fantastiskt snabb leverans från tiny tots :tumup: ) och den är jättefin!! :heart: MEN den gör mig helt knorvlig. :whut: Remmar här och där, spännen som ska öppnas och knäppas. Jag vrider och vänder mig hit och dit för att få till det. Försöker sätta G på ryggen, ingen lätt manöver. :siishah: Till slut hamnar han någonstans långt ner på min rumpa! :Hahaa:

Barnen, sjuka och hemma från dagis och skola, skrattar åt mig. "Mamma, ta en sjal istället, det är mycket enklare!" Sonen, åtta år, "mamma, det är lika bra att du säljer den där på sjalbarn och köper en ny sjal istället". :loving:

Kanske är jag ingen selmänniska? :hmm: Självklart ska jag ge Becon ett seriöst försök, det förtjänar den eftersom den är så fin, men faktum kvarstår, jag har alltid haft lätt för att knyta sjalarna. Visst, jag fick öva innan jag fick till ryggknytet, men i övrigt har det liksom bara fungerat. Selar däremot har jag liksom svårt att förstå mig på. :hmm:

Vad tror ni? Är ni sjal- eller selmänniskor eller kanske både-och? :lol:
Jag är både och.
Eller till bebisar är jag bara sjalmänniska. Använder nästan bara sjal upp till 1års ålder. Sedan börjar jag varva med sjal/sele och från 1,5års ålder så använder jag nästan bara sele. Eller i alla fall 80% av fallen sele.
Nu är Vilgot 2år och vi använder väl sele i 95% av fallen.
Användarens profilbild
Av Din mamma
Jag tror att det kan finnas sjal, sel och både-ochmänniskor :lol:

Jag är mest en selmänniska, även om jag helst skulle vilja vara sjalmänniska. Får sällan till det riktigt bra sådär så att det avlastar perfekt med sjal. När vi ska vara hemma och mysa en stund så blir det sjal, men om vi ska vandra längre bitar blir det sele.
diddeldi skrev:först var jag bara sjalmänniska, nu använder jag mest selar :wink: . jag tror att det är en vanesak bara, ge den en chans.
Då kan du ju sälja alla dina sjalar nu då :Hahaa:
Av Löv
Jo, det blev ju så med dottern, att sjalen byttes mot Ergon. Men vi hade "bara" en trikåsjal till henne. Nu med vävd sjal känns det som man skulle kunna bära hur länge som helst. Men å andra sidan vill ju barnet upp och ner när det blir större. Och då är det lättare med sele.

Jo, Becon får absolut stanna. Den finaste sele jag sett! Inte alls som Ergo eller Manduca som jag provat innan. Utan verkligen snygg!! :love:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag är defenitivt sjalmänniska, men kan ju inte förneka att sele är ett bra alternativ ibland. Just Butterflyen är lite bökig att ställa in, men då inställningarna väl är gjorda så kommer du nog att vänja dig snabbt!
Av sjaltokan
Nja
Jag föredrar sjal tills de kommer i upp- och ner- och upp-igen åldern, dvs när de bara vill sitta typ 5 minuter och sen ska gå själva.

Becon blir bättre när du ställt in alla remmar på lagom längd efter 2-3 ggr användning, ungefär som att gosa in en ny sjal.. :Hahaa:
Av Umma
Hittills, med en 10 månaders, är jag definitivt sjalmänniska. Men några gånger har jag fått till Patapumen riktigt bra på ryggen, något jag inte fixar med sjal (än) så jag tror nog selen får sin plats mer och mer.
Användarens profilbild
Av mari_tres
thowida skrev: Becon blir bättre när du ställt in alla remmar på lagom längd efter 2-3 ggr användning, ungefär som att gosa in en ny sjal.. :Hahaa:
Och sedan får man hålla hårt i den så att ingen kommer och ställer om inställningarna :Hahaa:

Det är därför jag föredrar de andra selarna, liiite lättare att skifta mellan olika bärare!
Användarens profilbild
Av snisk
Jag känner mig som både och. Fast nu när det har varit vinter har det känts enklare med sele och bärskydd utomhus. Hemma är sjal givet.

Tror du kommer vänja dig vid Becon :)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?