Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av florin
marlene skrev:
Marine78 skrev:Det ser ut som om tyget är en gardin eller något liknande sedan tidigare? Har du lite mått och framför allt, är det ren bomull? Vill helst ha det eftersom jag fick en idé till barnkläder av tyget, men då får det inte vara syntetiskt.
Marine
Jag vet inte om det är 100% bomull? Vad tror du florin? Du har ju samma tyg.
Det har varit en gardin, det är nog inte jätte bra mått om du ska sy större grejer dock, det är nog ganska långsmala bitar men jag kan mäta mer exakt och fota hela tyget
Jo, nog är det bomull. Jag ha sytt barnkläder av samma tyg :D Det är inte lika tunnt och mjukt som lakansväv men inte för stelt eller hårt för att sy kläder av.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
melon skrev:
Knyttet & K skrev:
äpplebus skrev:
Knyttet & K skrev:Jag orkar inte leta den gamla och den var ju ändå så lång. Någon som vill byta tyg? :D

Jag är på jakt efter en bit rosa/rödrandig velour från Kalikå/Liten/A&H. Det ska bli en toppluva till Albert så det behövs inte så stor bit.
Hur stor bit/bitar behöver du?
Åh, jag har missat ditt svar. Inte så mycket, en bit som är 30 cm hög och 50 cm bred får jag det till när jag mäter en toppluva vi har.
Det är alltså den där smalrandiga velouren jag är ute efter.
Om du inte hittar "gammalt" här i tråden kan jag köpa nytt till dig och kanske byta mot någt retro?
Jag ska se vad jag kan avvara.
Användarens profilbild
Av florin
Sanfora skrev:
florin skrev:
Sanfora skrev:http://www.familjeliv.se/hem/sanfora/ga ... szkppn.jpg
http://www.familjeliv.se/hem/sanfora/ga ... fdouyh.jpg
http://www.familjeliv.se/hem/sanfora/ga ... ysu4zw.jpg
http://www.familjeliv.se/hem/sanfora/ga ... finumx.jpg

Jag är inte helt hundra på om jag vill byta/sälja detta, men det beror ju på vad man hittar här :-D

Mina grejer: Gardiner, både tunna och rejäla, frotté, fina bomullstyger, en duk bland annat.
Gillar de två översta tygerna på första bilden. Nått du vill byta bort?
Hur är skicket på det rosa påslakanet? Jag kan tänka mig att byta mot den gulblommiga gardinen. Det är i jättefint skick, som nytt, som man brukar säga. Stadigt och felfritt och jättefin i färgen. Jag kan ta en bättre bild, om du vill?
Jag tror jag missat att svara på detta :oops:

Påslakanet i rosa är använt, inte blekt men fint använt skick skulle jag väl kalla det.

Jag vill gärna se bättre bild på hela ditt tyg. Å måtten vill jag oxå veta såklart :-)
Användarens profilbild
Av florin
Påslakanstyg i använt men fint skick. Vitt, brunt och ljusrosa. Mönstret ser inte lika ut på hela tyget men jag kan ta en bättre bild om intresse finns.
Bild

Detta har jag även med vita bakgrund och gröna månar och jag vill byta mot samma mönster men i röda nyaser i första hand. Även annat kan vara av intresse....
Bild
Användarens profilbild
Av AnKa
florin skrev:Finns intresse för gardinlängder i detta tyg?
"Apia" i design av Marjatta Seppälä för Tampella

Bild

Mina längder är kortare än de på bilden. Tror att det precis rymms tre rapporter på dem men jag kolla närmare på det om intresse finns. Enbart byte mot annat retro.
:shock: :loving: :loving: :loving: Intresse finns!!!!!
Hur långa är de? Är det två längder du har?
Och vad måste jag då offra som byte? Är pengar en helt omöjlig tanke? Fast jag tror iochförsig att jag har ett och annat som skulle intressera dig.
Användarens profilbild
Av florin
AnKa skrev:

Bild

Mina längder är kortare än de på bilden. Tror att det precis rymms tre rapporter på dem men jag kolla närmare på det om intresse finns. Enbart byte mot annat retro.
Och vad måste jag då offra som byte? Är pengar en helt omöjlig tanke? Fast jag tror iochförsig att jag har ett och annat som skulle intressera dig.
Jag har faktiskt 7 :shock: :shock: :shock: längder av det :D Det är därför jag kan tänka mig att byta bort två. Längden får jag kolla ikväll, vet dock att de är kortare än dagens gardiner.... Byte är det som gäller :D
Användarens profilbild
Av Silverälva
Bild

Vet inte om detta kan tilltala någon, men jag vet då inte vad jag ska göra av dom så jag byter hellre ;)

Först en gardinkappa, sedan påslakan á la dubbelsäng och sedan en ganska stor tygbit (den gröna), har även ett mindre stycke av den
Användarens profilbild
Av marlene

Bild

jag skulle ju inte tacka nej direkt ;-) Men jag vet varken vad jag skulle göra av det eller vad jag skulle byta med
:wink:
Användarens profilbild
Av melon
mist skrev:Bild

Vet inte om detta kan tilltala någon, men jag vet då inte vad jag ska göra av dom så jag byter hellre ;)

Först en gardinkappa, sedan påslakan á la dubbelsäng och sedan en ganska stor tygbit (den gröna), har även ett mindre stycke av den
Mitten och höger! Jag är absolut intresserad!
Användarens profilbild
Av AnKa
florin skrev:
AnKa skrev:

Bild

Jag har faktiskt 7 :shock: :shock: :shock: längder av det :D Det är därför jag kan tänka mig att byta bort två. Längden får jag kolla ikväll, vet dock att de är kortare än dagens gardiner.... Byte är det som gäller :D
De skulle vara fantastiska i mitt kök tror jag :loving: men jag har ju rätt höga fönster så det funkar kanske inte då :S är de 150 bredd? Du får gärna mäta motivbredden också.
Användarens profilbild
Av Sanfora
Sanfora skrev: Tyg 1 ångrat mig, tyg två bytt, tyg tre kvar.
Bild

Allt kvar:
Bild

bruna duken bytt, tyg två har jag ångrat mig om (tror jag), den andra kvar:
Bild

Bild

Jag är inte helt hundra på om jag vill byta/sälja detta, men det beror ju på vad man hittar här :-D

Mina grejer: Gardiner, både tunna och rejäla, frotté, fina bomullstyger, en duk bland annat.
Jag puffar lite i denna tråd och uppdaterar mina egna tyger.
Användarens profilbild
Av puppan
Jag söker blommiga tyger i rosa nyanser, bommull. Gärna gamla påslakan.

Jag har väldigt blandat i mina gömmor, både nytt vävt och trikå och retro.

Knyttet: Jag har det tyget, nytt otvättat och kan undvara en bit.
Användarens profilbild
Av glis
Knyttet & K skrev:Jag orkar inte leta den gamla och den var ju ändå så lång. Någon som vill byta tyg? :D

Jag är på jakt efter en bit rosa/rödrandig velour från Kalikå/Liten/A&H. Det ska bli en toppluva till Albert så det behövs inte så stor bit.
Jag har inte lyckats lura ut om du fått ditt tyg eller inte. Jag har en bit som bara är 25 cm lång och mer än 0,5 m bred.

Idag har jag varit på loppis och handlat ett välanvänt påslakan med tillhörande underlakan med förhoppning om att någon vill ha det. Det är liksom inte mina färger, men jag har ju sett vad ni andra gör för fint med den sortens mönstrade tyger. Någon intresserad?

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?