Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
1. Vad betyder center front fold straight grain på mönstret?
Mitt fram, vikning, trådrikning?

2. Om man har ett mönster på en klänning som är figursydd över byst, midja och höft och sedan är "rak" i modellen med slits bak, ca knälång...
Kan man bara "förlänga" det raka rätt ner för att få en långklänning?
Kommer man kunna gå i den då?
Om man ska "vidda" den, hur ska man tänka då för att fallet ska bli snyggt?
Användarens profilbild
Av tinaw
1 Mittvikning fram ska liggga i trådriktningen

2 Man kan nog inte förlänga rakt ner bara, utan får dra ut lite vidd i sidorna, så att man lägger till en triangel på varje sida med spetsen i midjelinjen.
Användarens profilbild
Av Selman_73
Byxor brukar man förlänga på åtminstone två ställen. Är lite osäker på hur man förlänger en klänning men är det bara längden (alltså inte livet) så brukar man inte förlänga nedtill utan längre upp. Någonstans mellan lår och knä.
Av corona
Bild

Detta är en mkt grov och ful skiss av klänningen :oops: :lol:

Det som är ritat i svart är alltså så som originalklänningen ser ut.
Det som är ritat i grått är så som jag egentligen skulle vilja förlänga den, men funderar på om jag kommer kunna gå i den sen.
Det som är ritat i ljust lila är så som jag tror att jag är tvungen att göra om jag ska förlänga den, dvs ge den lite mer i vidd...så som tinaw menar, tror jag.

Fler tankar? Åsikter?
Användarens profilbild
Av Gullan
Nja... du får nog kolla vad omkretsen skulle bli - den där kan du inte gå i...
Alternativet är sexiga slitsar i sidorna ;)
Användarens profilbild
Av tinaw
Ja precis så menar jag. Du måste behålla slitsen bak om du inte gör den vidare.
Av corona
tinaw skrev:Ja precis så menar jag. Du måste behålla slitsen bak om du inte gör den vidare.
Mmm...tänkte nog göra det... :hmm:
Av eamane
corona skrev:
tinaw skrev:Ja precis så menar jag. Du måste behålla slitsen bak om du inte gör den vidare.
Mmm...tänkte nog göra det... :hmm:
Med slits bak är det nog bara att förlänga rakt ner... Skulle jag tro i alla fall... Borde gå så!
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag skulle ändå inte våga det riktigt. Tror att det kan bli att glipa fult i knähöjd. Men om du klipper lite utåt så kan du ju sy in om du märker att det funkar med rakare. Tex klipp utställt en bit, sy ner över höften men inte längre, prova att nåla sidsömmarna rakt och kolla vad som händer när du provar den.
Användarens profilbild
Av pejgan
jag ska komma med ett helt annat förslag :twisted:

Sy ihop slitsen bak och gör slitsar i båda sidorna istället och om det känns för naket så syr du en underkjol som är lite vidare i något accenttyg. Kanske spets?
Användarens profilbild
Av melon
pejgan skrev:jag ska komma med ett helt annat förslag :twisted:

Sy ihop slitsen bak och gör slitsar i båda sidorna istället och om det känns för naket så syr du en underkjol som är lite vidare i något accenttyg. Kanske spets?
Låter skitsnyggt!!! :D

OT: vad för roligt ska du gå på som behöver en sån snygg klänning? :wink:
Av corona
tinaw skrev:Jag skulle ändå inte våga det riktigt. Tror att det kan bli att glipa fult i knähöjd. Men om du klipper lite utåt så kan du ju sy in om du märker att det funkar med rakare. Tex klipp utställt en bit, sy ner över höften men inte längre, prova att nåla sidsömmarna rakt och kolla vad som händer när du provar den.
Ja, har börjat klippa så smått och det är så jag har tänkt mig...
Klipper lite vidare, nålar smalare och ser hur det känns...
Så nålar jag ut om det inte känns bra.
Av corona

Låter snyggt!
Men svårt :oops:
Av corona
melon skrev:

Låter skitsnyggt!!! :D

OT: vad för roligt ska du gå på som behöver en sån snygg klänning? :wink:
Lite sugen på en lite snyggare långklänning bara :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?