Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
äpplebus skrev:
Vad vill du ha för banantyget?
Quilttygerna blir inköpspris rakt av. 90 kronor per meter. De brukar ligga på 150-200 kronor metern i Sverige. Obs att de ligger på smal bredd (112cm), men är MYCKET hög kvalitet på tyget. Säljer även bitar om du inte vill ha hela.
Användarens profilbild
Av tweed
knutis skrev:Här är lite av mitt. Varierande storlek.
Lite dassiga färger= kass kamera

Bild
Hur stort är detta? Jag är intresserad, beroende på storlek. Har även en hel del annat än det som jag har lagt upp på s.1 Vad är du ute efter?
Av Marine78
Samtliga tyger är upptvättade, vissa har bara blivit liggande, andra har jag använt en del utav. Själv kan jag tänka mig framför allt velourtyger i utbyte. Är eg inte ute efter så mkt själv och kan så klart tänka mig att som Kaja sälja i stället om man inte tycker att man har något att erbjuda men är väldans sugen på en bit tyg. Här kommer vad jag har att erbjuda:

TRIKÅ

Bild
Blommigt tyg på gråbeige botten 1,5 m på 150 bredd, viscosejersey, supermjuk och följsam med tungt fall
Turkos interlock (kanininterlock, JNYdesign) 2,75 m på 130 bredd
Blommigt tyg på brun botten, Hilco strechsweat, 0,75 m på 140 bredd
Orange/turkosrandig Hilco Campan trikå, 0,5 m på 145 cm bredd + 0,5 m på på halva bredden (d v s 3/4 av en hel meter på full bredd)
Orange/brunrandig Hilco Campan trikå, 1,0 m på 145 cm bredd
Brun viscosejersey med blomkonturer, 1,0 m på 150 cm bredd

Tunnare bomullstyger/lakan

Bild
"Safaripåslakan" har endast tagit till ett par byxor, så det är nästan ett helt påslakan och ett halvt örngott. Så nästan 4 meter tyg alltså. Och de brukar väl vara ca 150 breda.
Grönt elefanttyg 1 m 110 bredd
Rött kanintyg, Åhléns?, 1 m 140 bredd
Svamptyg, Åhléns, 1 m 140 bredd
Randigt tyg, 1 m 120 bredd
Bild
Stiliserade blommor på vitt bottentyg, 2,25 m 140 bredd
Bild
Lingon & hjärtan, gardinkappa 0,5 m x 5,2 m

Manchester/byxtyg

Bild
Orange manchester, äkta retro 70-talstyg, 1,75 m 110 bredd
Stuv rutigt tyg 0,4 x 0,8 m
Petrol manchester/babycord 0,5 m 140 bredd
Turkos manchester/babycord 1,0 m 50 bredd

Gardintyger

Bild
Glansigt tyg som kanske funkar till en prinsessklänning, ngt i utklädningslådan, eller såklart till inredning. 1,75 m 140 bredd

Kraftigare bomullstyger/inredningstyger

Bild
4,0 meter 90 bredd (avdelat på bredden)
Bild
2,40 m 140 bredd
Bild
1,0 m 150 bredd
Bild
0,85 m 150 bredd
Användarens profilbild
Av äpplebus
Kaja skrev:
äpplebus skrev:
Vad vill du ha för banantyget?
Quilttygerna blir inköpspris rakt av. 90 kronor per meter. De brukar ligga på 150-200 kronor metern i Sverige. Obs att de ligger på smal bredd (112cm), men är MYCKET hög kvalitet på tyget. Säljer även bitar om du inte vill ha hela.
Ska fundera. Återkommer om jag vill ha.
Användarens profilbild
Av Kaja
florin skrev:
Kaja skrev:De flesta bitarna är 1 meter och uppåt. Kan tänka mig byte med vissa saker, men är lite petig. Säljer hellre...
Påslakan, helt eller delar
Bild
Intresserad av det gröna uppe i höger hörn. Sälja eller byta?
Säljer troligen helst. Skickar PM.
Användarens profilbild
Av Sanfora
Melon:
Ja, den kan jag byta. Tja, vad har du? Jag kan inte påstå att jag behöver något alls, men har du något att sukta med? ;-) Gärna rosa/rosamönstrat och/eller ljust äppelgrönt/grönmönstrat. Helst skulle jag vilja ha något till en liten köksgardin (120cm ca), gärna femtiotalsstuk.
Eller något tyg med träd på... :hmm:
Användarens profilbild
Av Sanfora
LumLumLum skrev: Och jag skulle kunna tänka mig dom andra två, beroende på hur långa dom är. Ska rota runt lite och se vad jag har att erbjuda.
ca 90 cm och ca 86 cm
Användarens profilbild
Av Sanfora
Kaja skrev:Sanfora. Pippi-tyget?? Hur stort??

Lägger upp bilder om ett tag...
Bredd ca 140 och läng ca 78 cm plus kanaluppviket ca 7 cm

EDIT: Av dina tyger gillade jag den småblommiga gröna på första bilden :D
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Sanfora skrev:
LumLumLum skrev: Och jag skulle kunna tänka mig dom andra två, beroende på hur långa dom är. Ska rota runt lite och se vad jag har att erbjuda.
ca 90 cm och ca 86 cm
Tack. Men då är dom lite för korta för att kunna göra ngt vettigt av den tanken jag har. Tack ändå.
Av Marine78
Det ser ut som om tyget är en gardin eller något liknande sedan tidigare? Har du lite mått och framför allt, är det ren bomull? Vill helst ha det eftersom jag fick en idé till barnkläder av tyget, men då får det inte vara syntetiskt.
Marine
marlene skrev:
Marine78 skrev:
marlene skrev:detta har jag hemma som kan flytta

http://busbarnet.blogg.se/images/2009/i ... 579563.jpg
http://busbarnet.blogg.se/images/2009/i ... 579764.jpg
http://busbarnet.blogg.se/images/2009/n ... 579812.jpg
http://busbarnet.blogg.se/images/2009/n ... 579862.jpg
Jag blev lite kär i detta tyget. Har rensat ur en del tyger så vi kanske kan få till ett byte? Skall bara försöka fota under dagen.
:tumup: jag är nog mest intresserad av trikå, velour och liknande tyger fast om jag fastnar för nått annat så är det ju inte helt omöjligt :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
Marine78 skrev:Det ser ut som om tyget är en gardin eller något liknande sedan tidigare? Har du lite mått och framför allt, är det ren bomull? Vill helst ha det eftersom jag fick en idé till barnkläder av tyget, men då får det inte vara syntetiskt.
Marine
Jag vet inte om det är 100% bomull? Vad tror du florin? Du har ju samma tyg.
Det har varit en gardin, det är nog inte jätte bra mått om du ska sy större grejer dock, det är nog ganska långsmala bitar men jag kan mäta mer exakt och fota hela tyget
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?