- lör mar 07, 2009 23:53
Jag har en Mam ECO-själ som jag är supernöjd med! I knytinstruktionerna till den (som följer med när man köper sjalen) finns lite olika knytningar beskrivna, men bara en som det står fungerar till nyfödd, så den är den vi kör på (sonen är en månad). Enligt knytanvisningarna på den här sidan är det "dubbelt omslutet kryss" som vi använder. Dock står det i de instruktionerna vi har att man allra först skall vika sjalen dubbel i längsriktningen innan man börjar knytningen. Det har vi gjort hela tiden, men är rätt krångligt, dels för att det är svårt att hålla den vikt under tiden man sätter på den (vilket gör den krånglig att sätta på), och dels får man inte bebisen nära sig, utan man skall sätta in honom i fickan som bildas när man viker sjalen på längden, vilket gör att man får tyg mellan sig och bebisen.
Nu när jag tittar på knytinstruktionerna här så visar de inte att man skall vika sjalen på längden först! Då borde jag ju kunna låta bli detta, eller hur? Ergonomin blir väl inte sämre för det??
Nu när jag tittar på knytinstruktionerna här så visar de inte att man skall vika sjalen på längden först! Då borde jag ju kunna låta bli detta, eller hur? Ergonomin blir väl inte sämre för det??