Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
ellla skrev:hur var det då?? *nyfiken* gjorde ni några fynd???
Det största fyndet var faktiskt att Visslans man är min gamla cykelkompis! Ni vet den där fantastiska killen som alltid väntar på den som är sist, som alltid peppar en när man tröttnar och som nu är världens mest fantastiska pappa till deras lillkille. :loving:

Hur kul var inte det när han plötsligt stod där med en bebis på magen och vi alltså kände varandra alla tre! :-D

Och ja, det slank ner en del garner i påsen. Borstad suri, ekologisk bomull, babyalpacka... Ojojoj! Glömde dock fråga om Lenah säljer sin nystare, men det lär hon ju knappast göra.

/MuuM
Världen är allt bra liten
Det här köpte jag, allhemp3 från Hemp For Knitting. Det är den tunnare varianten och jag tror det ska bli en spetssjal så småningom, kanske en ny Flower Basket.
Bild

Världen är full av märkliga sammanträffanden! När vi gick från Knitlab till Marias stötte vi ihop med ett annat cyklistpar på promenad med sin bebis. :D
Igår var jag på improviserat stickkafe på Garnverket :vågen:

Jag letade mig fram till Garnverket som inte fanns i Lkp när jag bodde där, och klev in för att kika efter garn - och så springer jag på en gammal kompis som också var där och botaniserade. Vi slog oss ner och tog fram varsin sticking, och det kom flera som anslöt, och butiken bjöd på kaffe. :D

Sen råkade jag visst handla tre hekto grå gotlandsull till en poncho... *häpp*. Dyrt som tusan, men den var hemskt fin :love:
Kaffemoster skrev:Igår var jag på improviserat stickkafe på Garnverket :vågen:

Jag letade mig fram till Garnverket som inte fanns i Lkp när jag bodde där, och klev in för att kika efter garn - och så springer jag på en gammal kompis som också var där och botaniserade. Vi slog oss ner och tog fram varsin sticking, och det kom flera som anslöt, och butiken bjöd på kaffe. :D

Sen råkade jag visst handla tre hekto grå gotlandsull till en poncho... *häpp*. Dyrt som tusan, men den var hemskt fin :love:
Åh, gotlandsullen är fiiin! En dag ska jag också köpa lite sådant...
hej!
är inte så hemma på detta med stickning och skulle nu behöva lite hjälp!
jag minns från när jag var liten att min farmor sticka sockor till mej som var så enormt varma å mysiga men även väldigt tjocka, jag hade dom ibland när jag sprang ute, lite som en sko och de tålde viss väta.
vad kan dessa varit sticka i?
sen undrar jag om det finns nån raggsocke stickare här inne som vill ta emot en liten snabb beställning.

Tack på förhand
Användarens profilbild
Av MuuM
Alecsandra skrev:hej!
är inte så hemma på detta med stickning och skulle nu behöva lite hjälp!
jag minns från när jag var liten att min farmor sticka sockor till mej som var så enormt varma å mysiga men även väldigt tjocka, jag hade dom ibland när jag sprang ute, lite som en sko och de tålde viss väta.
vad kan dessa varit sticka i?
sen undrar jag om det finns nån raggsocke stickare här inne som vill ta emot en liten snabb beställning.

Tack på förhand
Skulle gissa på att de var stickade och filtade.

/MuuM
Användarens profilbild
Av MuuM
Alecsandra skrev:tack för snabbt svar, men vilket garn använder man då? funkar det med vilket som?
Det ska nog (jag är ingen expert, det kommer säkert bättre svar) vara rent ullgarn och man stickar jättestora sockor som man filtar i tvättmaskinen. Googla på filtade tofflor så får du säkert en massa träffar.

/MuuM
Muuminmamman skrev:
Alecsandra skrev:tack för snabbt svar, men vilket garn använder man då? funkar det med vilket som?
Det ska nog (jag är ingen expert, det kommer säkert bättre svar) vara rent ullgarn och man stickar jättestora sockor som man filtar i tvättmaskinen. Googla på filtade tofflor så får du säkert en massa träffar.

/MuuM
Det måste vara 100% ull, och garnet får inte vara superwash-behandlat (för den behandlingen gör att det går att köra i maskin utan att filta ihop sig, och det var ju inte vad du ville.)

Det finns mönster på tofflor man filtar i maskin hos Drops (www.garnstudio.com)
Av leonie
Alecsandra skrev: sen undrar jag om det finns nån raggsocke stickare här inne som vill ta emot en liten snabb beställning.
Inte omöjligt... vilken storlek? Barn/vuxen?
Av leonie
Alecsandra skrev:barn, hon har storlek 18-19 i strumpor
Om du mäter hennes fot, från stortån till hälen, samt hur bred foten är vid tårna, så kan jag nog knåpa ihop ett par raggsockor! Jag har precis lärt mig att sticka raggisar från tån och upp, är helt såld på detta, så det kan jag svänga ihop ganska snabbt, tror jag! :P
Användarens profilbild
Av tweed
Jag håller på att sticka en sjal av regnbågsgarnet som blev över från min mössa. Det blir en vanlig trekantssjal efter allt krångel med att sticka spetsstickning. Men när denna är klar ska jag ta tag i det igen :roll: Garnet är evillas regnbåge, men jag tycker nog inte riktigt att det är en riktig regnbåge, den har egentligen bara 4 färger, sen är det lite övergångar i de andra färgerna, men det syns inte så mycket på håll, vilket är lite synd. Jag ska nog satsa på en Kauniregnbåge nån gång i framtiden, men nu har jag så mycket annat garn som behöver göras åt :roll:

Så här ser den ut iaf:
SNV84922.jpg
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 267
Tråden för klädsömnad

Jag syr en hel del. Inget avancerat, men ä[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?