Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cotton Candy
Jag har en Sino som jag använt sen Isaac föddes.
Nu har han hunnit bli 10 mdr och är ganska tung och jag undrar hur länge man "kan" bära i en trikåsjal? Är det bättre att köpa en vävd sjal istället och i så fall varför? Tips på bra prisvärde märken mottas gärna!
Av anna m
Håller med Boadicea och tipsar om att prova en vävd så du känner den enorma skillnaden! Gå på sjalträff!! :tumup:
Av sjaltokan
Cotton Candy skrev:Jag har en Sino som jag använt sen Isaac föddes.
Nu har han hunnit bli 10 mdr och är ganska tung och jag undrar hur länge man "kan" bära i en trikåsjal? Är det bättre att köpa en vävd sjal istället och i så fall varför? Tips på bra prisvärde märken mottas gärna!
Ja för en trikåsjal är elastisk och när barnet blir tungt så kommer det dra i sjalen och belastningen kommer mer hamna på axlar, en vävd stretchar inte lika mycket och därför belastar den mer jämt axlar/midja.

Hur länge du kan bära i en trikåsjal är en smaksak med de flesta byter runt 6-9 månader till en vävd. Jag är ingen trikåsjals människa så jag bytte till vävd tidigt.

Prisvärt:
Köpa en begagnad, jag tycker det viktigaste är att du väljer en du tycker om istället för att stirra bara på priset, du kan inte komma iväg på en sjalträff och klämma och känna på lite olika märken??

Hoppe, Stork är 70 breda, sneda ändar
Easy Care är 70 bred raka ändar
Didymos är 65 bred sneda ändar
Zara är 60 bred och Zara EV är 70 bred med långa avsmalnade ända
Gauze/mimmis krinklad är tunnare och avlastar inte lika bra för ett tungt barn.

Själv är jag förtjust i didymos men det är en smaksak.
Användarens profilbild
Av mari_tres
thowida skrev:
rödsammet skrev:Lägger mig i lite... Är Didymos diagonalvävd? :hmm:
ja..
Är jaquardvävda sjalar alltid diagonalvävda? Eller tvärt om? :hellu: eller utesluter det ena det andra? :hmm: Visst fanns det en tråd om det förut, vilka sjalar som var vävda på vilka sätt och vad de olika vävteknikerna var bra för typ?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?