Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rithelo
Snett som med ena benet högre än det andra?
Användarens profilbild
Av rithelo
förlåt, sonen vaknar, hoppas nån annan hinner svara.
Av Maria Segedi
Ska försöka gära det, men eftersom det inte är ngn som helst stretch i denna är det svårt. Men får hem en ASC snart! Lyckas ju perfekt ibland =)
Av Gäst
Jag har samma problem och har kommit fram till att det alltid är den sida där sjalen ligger underst som kommer högre, verkar som om jag liksom tightar till mer där. Så jag har börjat att variera sidorna, om du förstår vad jag menar. :hmm: lite svårt att förklara.
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Snett blir det ofta här också ända sedan jag började med vävd sjal. Har fortfarande inte lyckats klura ut var någonstans det blir fel :hmm:
Av linamh
Jag tänkte skriva om exakt samma problem (ena benet högre än det andra), fast har en trikåsjal och har bara testat två gånger än med grodknytning. Sjalen sitter i båda knävecken, men låter det troligt att jag knutit lösare på ena sidan? Är det väldigt dåligt att det ser ut så om man bara bär så ett tag? Inte så kul att plocka ur henne när hon precis slutat skrika och somnat :)

Har lite problem med terminologin, men jag knyter sjalen först och har henne vänd mot mig.
Användarens profilbild
Av Sarai
linamh skrev: Har lite problem med terminologin, men jag knyter sjalen först och har henne vänd mot mig.
Då har du troligen omslut kryss-2, med smokingbältet (den horisontella mittbiten) ytterst.
Oavsett knytning- kan det vara så att ni inte brer ut båda kryssdelarna lika mycket? Jag menar tyget som går från dina axlar och in under barnets rumpa och sedan runt din rygg. Jag har för mig att när mina barn hamnade snett så hade jag oftast missat att breda ut båda kryssdelarna så att tyget går från knäveck till knäveck. Det ska allså vara två lager diagonalt tyg mitt i krysset som barnet sitter på, och så smokinbältet utanför eller innerst beroende på vilken knytvariant ni använder.
Av linamh
Precis, omslut kryss-2. Jag knöt om och var noga med att breda ut båda kryssdelarna och fick samma tendens igen, men kunde justera lite efteråt genom att dra åt. Tyvärr upptäckte jag ett annat problem, nämligen att jag inte får knävecken över rumpan. Kan möjligen få det så när sjalen bara ligger i knävecken, men när jag breder ut den funkar det inte längre. Försöker justera, men vet inte riktigt hur för benen bara åker ner. Sen börjar hon skrika och sträcker ut benen och då känns det kört... Tycker också att det är svårt att hålla henne ordentligt samtidigt eftersom inte nacken är stabil. Några tips?

Jag följer instruktionerna på Eden Baby http://www.edenbaby.se/pages/uppratt_trika.php
Användarens profilbild
Av Sarai
Fast det där med knäna över rumpan tog det långt tid för mig att få till. Så länge benen inte är raka och sjalen går från knäveck till knäveck tycker jag inte att det är någon fara. Vill man putta upp benen kan man ju stoppa in fötterna innanför smokingbältets undre kant om barnet är litet. Om hon är nöjd som det är kan det inte vara någon fara. Är hon däremot missnöjd kan man ju misstänka att hon inte sitter skönt.
Har ni fått ordning på att barnet hamnar snett? Man kan ju göra så att det mesta av tyget ligger i knävecken, och sedan dra ut.
Av linamh
Jag tror att jag fått till det så att hon inte hamnar snett genom att dra till lite på ena sidan när jag satt i henne. Eftersom hon ändå gillar att ligga i vaggposition så kanske jag väntar med att ha henne upprätt tills hon är stabil i nacken. Hon ville inte ha huvudet instoppat i vaket tillstånd och att mamma höll upp huvudet var bara kul när hon fick titta på sig själv i spegeln och där kunde vi inte stå hela dagen! :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?