Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Grönöga
Finns det någon här som har mönster på olika ammingströjor/linnen/toppar o dyl som har lust att dela med sig?
Har en massa trikåtyg, lånad overlock, kasst med pengar och fruktansvärt tråkigt.. (hur lång tid ska man egentligen ha kraftiga förvärkar innan det blir allvar?!?)

Skulle kanske kunna komponera ihop ngt själv, men i det här läget hade det vart underbart att bara klippa till och sy ihop :roll:

Så snälla finns det någon som har ett mönster över eller vet vart jag kan få tag på det?
Användarens profilbild
Av äpple
Stoff och stil har som sagt två varianter. Senaste numret av Ottobre Woman (2/2009) har en variant med omlott och bakomliggande stycke. Jag har inte hunnit provsy så jag kan inte ge någon recension. Av SoS-mönstren gillar jag den enklare boob-varianten bäst. Omlottmodellen är iofs klädsammare (om man får till kanterna snyggt), men jag tyckte det blev så mycket tyg framtill.

Ett tips är iaf att sy in resår i kanterna så att tygstyckena håller sig på plats. Ett annat att sy ordentligt breda fållar så att inte kanterna krullar upp sig (iaf om man syr i tunnare trikå).
Tack för hjälpen! Dock kom lillebror en vecka tidigare så jag fattar inte när jag ska hinna sy nu :hmm: fast å andra sidan, bara jag låter bli sjalbarn ett par dar skulle jag nog få en hel del gjort :roll:
Användarens profilbild
Av Fina
Jag gör så att jag syr en vanlig tröja, fast framdelen har två stycken. Första stycket, övre delen med halsen och axlarna låter jag gå till mitten på magen ungefär så att den räcker några cm under bysten.
Andra stycket är från armhålorna och så ner till fållen på nedrekant. Innan jag syr ihop tröjan fållar jag övre stycket nertill och undre stycket upptill. Nålar ihop så att de två styckena från armhålan ner till mitten på magen där övre stycket tar slut blir till ett i sidokanterna. Syr ihop med armar och bakstycke så är det klart!

Tips: dra lite i undrestycket uppe vid armhålorna så att det blir lite tightare där så håller det sig uppe och riskerar inte att bli så sladdrigt, man drar ju ner i det tyget vid varje amning. :wink:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?