Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Meli
Min lilla tjej är 8 mån och vi har bara sjalat några veckor. I varje fall så vill jag gärna få det att funke med att bara på ryggen, för att kunna ha händerna fria, så jag har provat ryggsäck. Jag har en lång vävd sjal.
Men jag får det inte riktigt bra. När hon ligger på ryggen och jag lutar mig framåt känns det som om jag drar åt tyget ordentligt, men när jag rätar på ryggen så sitter hon så att hon sitter tätt mot mig, men sen lutar hela hon bakåt i ca 45 graders vinkel. När man tittar på bilderna får jag i alla fall för mig att hon ska sitta tätt mot mig hela vägen sas...¨

Dessutom verkarn hon inte vidare nöjd med att ha benen ut åt sidorna, utan drar in dem så att hennes knän hamnar under/nedaför henne.

Vad gör jag för fel?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Till att börja med, försök att stå så upprätt som möjligt när du knyter! Känner du dig osäker kanske du kan be någon om hjälp. Då kommer tyget automatiskt tightare mot dig.

När det gäller benen/knäna så kan min tjej också göra så ibland :roll: Jag vet inte riktigt vad man kan göra åt det... Thea gör så mest när hon är trött/sur i allmänhet. Om du hjälper till att puffa upp benen ordentligt medan du knyter och sen drar åt så hårt det går så blir det ju i alla fall svårare för en bänglig unge att kränga sig ut :wink:
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
En kompis son som också fick testa sjal ganska sent gjorde likadant med benen.. så det är nog bara av ovana helt enkelt. Jag tror på att öva öva öva
Användarens profilbild
Av LillaG
JeanneDArc skrev:En kompis son som också fick testa sjal ganska sent gjorde likadant med benen.. så det är nog bara av ovana helt enkelt. Jag tror på att öva öva öva
:iagree:

Jag hade en pinne på ryggen ganska länge :lol:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det jag kan rekomendera är att testa ha "kangas knytning" till en början ... man knyter snabbt upp dom + att man kan tajta till ordentligt ..
Bild

Det är bra inne o när man snabbt ska göra nått då går sjalen om barnet under armhålan på dig, ovan bröstet korsar, under barnets rumpa utan att korsa ... då kommer benen komma naturligt där dom vill :wink: du knyter fram o där sitter det bra !!!

Detta med benen kan man testa att bara korsa under rumpan så slipper man att tvinga dom att ha sjalen om benen (mycket bra när dom senare börjar hoppa som tokar i sjalen för det är roligt !!! ) Min son hade oftast sjalen under runpan .....

Lycka till !!!Bild Här är han 9 mån !!! Du kan på bilderna se skillnad på hur benen hamnar !!!
Av anna m
Jag ser alltid till att dra i kanterna så att de är spända och att det inte finns några små händer under sjalen när jag knyter. Och min ena dotter är överrörlig i lederna och får ont av att sitta i ytterläge någon längre stund så hon blir väldigt besvärad efter en stund. Då knyter jag ner henne.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?