Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

odif skrev:Bild
I jakten på den optimala formsydda blöjan har det blivit ett par prototyper. Den gröna är sydd i bambufleece + bambustretchfrotté precis som en vanlig pocketblöja. Fast jag gillar inte kardborrar som fastnar i allt i tvättmaskinen så istället har jag försökt med bambu och snappi. Längs till höger är en blöja med flanell inuti, mittenblöjan har bambustretch på in- och utsida och ett lager flanell inuti för att få lite stadga. På mittenblöjan har jag även testat att sätta pocketöppningen fram.

Fast jakten på den optimala blöjan, den tar nog aldrig slut!
kul med olika modeller. nu vill jag sy lite "pockets-formsytt" också.
lisalisa skrev:
Ms Morrison skrev:Bild

Dessa har jag knåpat ihop. Den gröna har bambuinsida och den rosa har bomull. Dubbla lager frotte inuti och bomull ytterst.
väldigt fina! ligger frottén som en liner eller är det i hela blöjan?
Det ligger som en liner, så blöjan är mjuk och följsam.
Humleblomstern skrev:
Ms Morrison skrev:Bild

Dessa har jag knåpat ihop. Den gröna har bambuinsida och den rosa har bomull. Dubbla lager frotte inuti och bomull ytterst.
Jättefina! Är det tyg från e-slöjd på utsidan?
Ja! Låg här och väntade på att bli nåt av :wink:
Humleblomstern skrev:
Ms Morrison skrev:
Ja! Låg här och väntade på att bli nåt av :wink:
Åhå! Det kanske är DET jag skall göra av det jag har liggande!

Men nu kommer kanske årets dummaste fråga, ni får ursäkta :oops: . Känns det inte lite trist att sätta en blöjbyxa över när man gjort en så snygg blöja...?
Vi kör lite våghalsigt utan hemma ibland........ :app:
Ms Morrison skrev:
jazoo skrev:Och så har du vänt avigsidan ut på namnlappen bara för att färgmatcha. :Hahaa:
:rodna: Tja det står ju fel namn eg.
Fick du brevet idag?
Nej tyvärr :(
Men jag har haft fullt upp med att ta hand om sjuklingar saå jag hade inte kunnat sy i alla fall. :roll:
Vi hörs imorgon.
odif skrev:Men, hur gör man för att få snappin att fästa i flanell? Jag har testat men fick den inte att sitta fast.. Finns det något knep?
Nej, det finns inget knep. Snappi fäster helt enkelt inte i flanell. Det man kan göra är att sy fast något snappivänligt material utanpå, tex fleece eller frotté eller liknande.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?