Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mica
vovvemor skrev:
korell skrev:Är det ingen som har en bild på omslutet med en så liten bebis.
Vill väldigt gärna se det :D
Kunde inte motstå den utmaningen - här är resultatet! :D
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... 137#715137
(hur gör man ett ord till en länk??)
Wow liksom!
Användarens profilbild
Av mica
jordbarn skrev:Idag försökte jag få upp Casper (3 mån) på ryggen för andra gången. Gick inge bra nu heller... :(
För det första vågar jag inte "svinga", herregud det känns som att jag ska tappa honom i golvet! :shock:
Och när jag väl fått upp honom och ska försöka knyta så gallskriker han så jag blir alldeles yr! Och tyget halkar bara upp för rumpan, upp för ryggen liksom!
Hur gör ni människor??? :whut: :whut: :whut: Det ser ju så mysigt och praktiskt ut att bära på ryggen. Hjälp!
Mitt tips är att träna på svinget. Stå på knä på sängen om det känns tryggare. När det sitter så känner man sig rätt kaxig och det hjälper ju till för självförtroendet. Nu hade jag en bebis som älskade att svingas. Han började gapskratta så fort jag lade honom på sjalen. :D :D
Lägg tyget slätt från axlarna och neråt och korva det sista under knäna så man får en liten "sittbräda". Då halkar det inte upp så mycket när man knyter till det sedan.

Kanske om du inte meckar för mycket utan snabbt börjar röra på dig så lugnar han sig? Så kan du träna på den perfekta knytningen senare.
Användarens profilbild
Av Alven
Ida var 7 veckor när jag svingade upp henne första gången. Gick hur bra som helst! Ryggsäck har jag aldrig lyckats få till på ett bra sätt, jag knöt omslutet och avslutade som en tidetan. Ska se om jag hittar nån bild...

Bild Ja så såg vi ut för mer än ett år sedan... :)
Användarens profilbild
Av bright
:siishah: full av beundran för er tjejer!! jag tycker det är trixigt....o inte bor jag nära lund heller så jag kan gå på en sjalträff där och få guidning.. :(
Användarens profilbild
Av tinaw
Noah var 2 veckor ungefär. Jag bär oftast i ryggsäck med knut eller tibetan på ryggen, har aldrig riktigt gillat omslutet kryss. Tycker barnet hamnar för långt ner, så det använder jag bara om jag ska göra något på marken liksom, där jag måste böja mig ner med barnet på ryggen. Då är låg tyngdpunkt perfekt.
Användarens profilbild
Av mica
Jag testade igår med min goa Lisa. Oj oj det var mycket sjal och lite bebis det. :D
Svårt att dra åt ryggsäcken tillräckligt men jag får väl öva.
Användarens profilbild
Av jordbarn
Idag fick jag upp Casper på ryggen, fast i MT:n! :D Han gnällde lite till en början, men sedan började jag gå runt och skumpa lite. Tillslut somnade han! :loving:
Tänkte han får vänja sig lite, sen försöker vi med en ryggsäck i Lollipopen igen! ;)
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag knöt upp Vilja på ryggen när hon var nästan två månader, i omslutet och så att hon var helt innanför sjalen (så brukade jag bära henne även när hon blev lite större eftersom hon alltid somnade på ryggen och var i behov av huvudstöd)
Jag har några väldigt dåliga foton av första gången på ryggen på datorn hemma, men de är verkligen väldigt dåliga då jag tagit dem själv (var ensam hemma) och V var så liten så det ser mest ut som att jag knytit på mig enbart en sjal :? :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?