Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
JinxLinda: Åh, vilken sötis! :loving:

Vet ni vad, jag var hos min svärmor igår och kom hem med en hel bananlåda med garner. Det mesta är ullgarner som hon växtfärgat själv. :D De är så vackra att jag inte vet vad jag ska sticka av dem för att kunna göra dem rättvisa. Om jag får tid under dagen måste jag leta lite inspiration. Tips mottages gärna! :D
Användarens profilbild
Av melon
Elsa skrev:JinxLinda: Åh, vilken sötis! :loving:

Vet ni vad, jag var hos min svärmor igår och kom hem med en hel bananlåda med garner. Det mesta är ullgarner som hon växtfärgat själv. :D De är så vackra att jag inte vet vad jag ska sticka av dem för att kunna göra dem rättvisa. Om jag får tid under dagen måste jag leta lite inspiration. Tips mottages gärna! :D
å jag har en underbar bok med tröjor stickade av växtfärgade garner! :love: Gillar du hippie/retro och färgrika mönster?
Kaffemoster skrev:
Elin G skrev:
melon skrev:Ett problem jag har haft länge nu som jag tänkte kanske någon har lösning på:

Jag stickar helst på strump/rundstickor för att slippa sy ihop 8) men problemet är att så fort jag stickar mönster med färg eller maskor så blir det en ful skarv :? ja, skarv är väl inte rätt ord men där varvbytet är syns det ju. Om man stickar fram-å-tillbaka kan man ju sy ihop det så att varje varv ligger rätt och det ser snyggare ut efteråt. Hur gör ni?
Lever med det. Det är ingen annan än jag som ser det.
Det finns ett fiffigt trick som gör att skarven blir osynlig har jag hört! Jag undrar om inte Fröken fräken (som borde finnas länkad till hos Ilsefin) skrivit om det...
Jag hittar inget nu, men det är något i stil med att man ska sno garnen om varandra när man byter färg. Så otroligt irriterande, jag VET att jag läst om hur man ska göra för att det inte ska synas så tydligt!! Det kan ha varit hos Barbro jag läst det också... (www.wermland.nu/stickning tror jag adressen är )
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Elin G skrev:
melon skrev:Ett problem jag har haft länge nu som jag tänkte kanske någon har lösning på:

Jag stickar helst på strump/rundstickor för att slippa sy ihop 8) men problemet är att så fort jag stickar mönster med färg eller maskor så blir det en ful skarv :? ja, skarv är väl inte rätt ord men där varvbytet är syns det ju. Om man stickar fram-å-tillbaka kan man ju sy ihop det så att varje varv ligger rätt och det ser snyggare ut efteråt. Hur gör ni?
Det finns ett fiffigt trick som gör att skarven blir osynlig har jag hört! Jag undrar om inte Fröken fräken (som borde finnas länkad till hos Ilsefin) skrivit om det...
Jag hittar inget nu, men det är något i stil med att man ska sno garnen om varandra när man byter färg. Så otroligt irriterande, jag VET att jag läst om hur man ska göra för att det inte ska synas så tydligt!! Det kan ha varit hos Barbro jag läst det också... (http://www.wermland.nu/stickning tror jag adressen är )
Tack för tipset! Jag ska leta lite själv när jag inte har en Dante i knät :wink:
Användarens profilbild
Av Elsa
melon skrev:
Elsa skrev:JinxLinda: Åh, vilken sötis! :loving:

å jag har en underbar bok med tröjor stickade av växtfärgade garner! :love: Gillar du hippie/retro och färgrika mönster?

Absolut! :D :tumup: Fast det får inte vara alltför komplicerat eftersom jag inte är supervan ännu. :roll:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Elin G skrev:

Jag hittar inget nu, men det är något i stil med att man ska sno garnen om varandra när man byter färg. Så otroligt irriterande, jag VET att jag läst om hur man ska göra för att det inte ska synas så tydligt!! Det kan ha varit hos Barbro jag läst det också... (http://www.wermland.nu/stickning tror jag adressen är )
Den som söker skall finna:
http://techknitting.blogspot.com/2007/0 ... ripes.html
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:
Muuminmamman skrev:
Kaffemoster skrev: Den som söker skall finna:
:urule:

Du är ju helt fantastisk på att hitta såna där grejor!

/MuuM
:rodna:
Fast det där tog ett tag (alldeles för lång tid med tanke på var jag sitter och surfar :oops:)
Det där hörde inte jag. *smiley som håller för öronen och blabblar*

/MuuM - har just lanserat nya www.sweden.se och är så jäääääääkla stolt!
Vilka fina grejor ni visat upp, både hemgjort och "vill ha projekt". Själv har jag varit ute och kryssat med maken och har inte haft så mkt tid för handarbete den här veckan men jag har iaf gjort klart ännu en virkad restgarnsfilt. Har lite liggande som ska börjas på, kan bara inte bestämma mig för vad jag ska ta tag i. :roll:
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Elin G skrev:

Den som söker skall finna:
:vågen: :vågen: Tack så jättemycket!!!!

Fattar jag det rätt med att det enda man ska göra är att byta färg, och på nästa varv lyfta den första maskan med den nya färgen?? Min stickengelska är väl sådär :? Superenkelt! :tumup:
kvarnvik skrev:Bild
Jag har stickat ugglor :D Mönstret till själva ugglorna har vi ju sett i tråden tidigare och själva mössan är stickad på frihand. NBV och en lokal garnaffär här i närheten har en mösstävling just nu, jag funderar faktiskt på att lämna in den på skoj :D
Snyggaste mössan jag sett på länge! :loving:

Jag hade precis samma idé, det var min första tanke när jag såg mönstret som jag blev helt kär i. Men jag är så kass på flätor (har iofs inte tränat direkt men ändå) så jag har inte vågat mig på det. Men guu vad snyggt det blev. Jag måste nog ta och träna för jag vill verkligen ha en ugglemössa. har redan fått en vision av färg och form. :D

Jag blir aldeles matt av avundsjuka när jag ser alla era underbart fina grejor! :app:
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?