Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Så sant så sant, klart att man kan sy allt möjligt fint. Jag skall inte skylla på kisens kön utan erkänna att det beror på mig: jag använder ju ändå bara boddy, byxor och strumpor. Det är den verkliga anledningen.
Användarens profilbild
Av Kaja
zandrama skrev:
glis skrev:Jag tycker att det är lite synd att man är "bunden" till tröjor/ bodies och byxor när man syr till killar. Jag försöker tänka könsneutralt, men det gör att jag undviker tex. tunikor än så länge. He någon idé om att jag skall sy det till i sommar när kisen kanske går barrumpad utomhus...
Det finns ju annat kul att sy också. Omlottskjortor, skortblusar, knickers, shorts, mössor ( :love: ) mm. Kjolar har jag också sytt, dock mest i utklädningssyfte (prinsesskjol). Förklädesklänningar kan man korta av lite och så är det ett perfekt unisexplagg. Förkläden var (är) till för att skydda kläderna, de är lättare att tvätta osv.

I vilket fall vill jag inte kalla kläderna som jag syr för killkläder, eftersom det jag syr är barnkläder tänkta till speciella barn snarare än kön.
Jättefina killkläder allihop!!! :vågen:

Jo. Till mina egna barn så blir det mest kläder till deras personligheter. Men jag var lite nyfiken på killkläder. Jag vet ju att killklädesavdelningen på de flesta klädaffärer är i stort sett obefintliga och det lilla som finns är löjligt köns-sterotypa. Sonen är ju fyllda fem nu och han skulle ALDRIG sätta på sig något som är rosa eller lila, det är tjejfärger. Däremtot så går gult, orange och rött. Personligen så tycker jag faktiskt att det är kul med uppdelningen på tjej och killkläder, MEN, de flesta affärerna drar det in absurdum så att alla tjejer blir rosa små prinsessor och grabbarna blir svarta coola killar med eldsflammor på. Det måste väl ändå finnas grader i helvetet också?? Och varför får inte killar ha glada färger??
Användarens profilbild
Av zandrama
Jättefina kläder allihop! Nu får jag ju nästan lite inspiration igen, något som har saknats rejält senaste månaden.
Användarens profilbild
Av filijox
glis skrev:Så sant så sant, klart att man kan sy allt möjligt fint. Jag skall inte skylla på kisens kön utan erkänna att det beror på mig: jag använder ju ändå bara boddy, byxor och strumpor. Det är den verkliga anledningen.
Använder mest body och byxor till lillan också...klänning och sånt ytterst sällan, när jag kommer på att hon "måste ju ha det någon gång". Senast var det för att storebror ville ha klänning, så de hade klänning båda två! Han var jättesöt i blå blingoklänning i stl 74/80 (den är stor i stl och mer som tunika, och han liiiiiten för att vara nästan tre). Syr gör jag ju då inte (än) tyvärr, men blir mer och mer sugen på att försöka! Ska bara bli vän med mammas symaskin först :lol:

Kan för övrigt tillägga med färgdiskussionen att syrrans stora kille, nyss fyllda fem har som favoritfärger rosa, lila, guld och silver! :loving:
Användarens profilbild
Av florin
filijox skrev:Kan för övrigt tillägga med färgdiskussionen att syrrans stora kille, nyss fyllda fem har som favoritfärger rosa, lila, guld och silver! :loving:
Anton gillar oxå rosa just nu, han pratar om rosa så fort vi ska välja färger eller måla nått.
Men JAG har fortfarande problem med att tycka att det är ok med rosa och lila på pojkar :hide: En detalj kan jag tycka är super fint men en hel tröja är svårt... Fast jag jobbar på det :tumup:
Av Marine78
Jättefina kläder alla visar upp! Själv har jag ju tre pojkar och det blir ju bara "pojkkläder" till dem, men jag gillar inte det pojkiga modet med flammor, dödskallar, batman, spindelmannen etc. Därför blir det nästan uteslutande s k "unisex". Färgglada härliga plagg som de själva gillar massor. Här är några av de senaste plaggen som kanske kan sägas vara lite mera "pojkiga". Och de kunde ju inte direkt kallas färgglada *skratt*, men deras garderober är minst sagt fyllda med färg.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Emmamedhunden skrev:
Kollade dina jeans du sytt till dig själv! Snygga, ngt sånt behöver jag till mig själv med... (kanske med lång mudd nertill ?)
Vad är tyget ifrån? SOS? hur är deras jeanstyg? Fina jeans med knälappar med! :heart:
Tack! Nej, tyget till jeansen jag sydde till mig själv är en stuv från Ohlssons tyger. Jeansen med knälappar är däremot från S&S, ganska kraftigt men ändå mjukt skulle jag säga... :hmm:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Oj, det var inte helt lätt att dra fram bilder på dem - jag fotar för lite!!

men, lite i alla fall kommer här!

Byxa med resår och en enkel tröja

Bild

Kostymen till syrrans bröllop - inte så bra bild men vad jag hade just nu

Bild

jacka - men har ingen bild på när J hade den - men den syddes till honom

Bild

Linnebraller som blev helkass när de syddes och lades undan. Kom fram igen när jag gick igenom kassen med kläder som skulle in i Hs gaderob. Hon hade ju tygisar och fyllde ut brallorna bättre men ändå satt de inte bra.

Satt bra gjorde de däremot på J då - fast som kortbyxor istället för långbyxor som de syddes till... :rodna:

Bild

Skjorta

Bild

En skjorta till

Bild

Å mera brallor

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?