- lör feb 28, 2009 12:28
Har köpt NITOR solgul och buteljgrön......skall färga kaniner.....tror ni det blir bra???

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
naimiez skrev:Har köpt NITOR solgul och buteljgrön......skall färga kaniner.....tror ni det blir bra???Skall du blanda färgerna? Ser ingen buteljgrön i deras karta, men det blir säkert jättesnyggt. Solgula kaniner har jag färgat, de blir inte riktigt så intensivt gula som bilden visar, eftersom tyget är naturvitt:
Marine78 skrev:naimiez skrev:Har köpt NITOR solgul och buteljgrön......skall färga kaniner.....tror ni det blir bra???Skall du blanda färgerna? Ser ingen buteljgrön i deras karta, men det blir säkert jättesnyggt. Solgula kaniner har jag färgat, de blir inte riktigt så intensivt gula som bilden visar, eftersom tyget är naturvitt:
Marine78 skrev:Det gröna är Nitors limegröna som jag sedan färgat över med gult. Tyvärr blev det ett flammigt resultat, men annars blev den gröna färgen snygg (Nitors lime är inte särskilt lime om vi säger så). Risken med att färga om en gång till är nog just det som hände för mig = flammigt resultat.Även om man har blött tyg? Kanske bättre att blanda färgerna innan färgningen....
Marine78 skrev:Nitors lime är inte särskilt lime om vi säger såursäkta kapningen, men hurdan är den då? I förhållande till färgkartan? På paketet är den ju illgrön, den färgen vill jag inte ha om jag använder min som ligger här hemma
kvarnvik skrev:Efter färgning med enbart lime, någon mörk, dov grön ton (kanske snarare buteljgrön, absolut inte lime i alla fall och långt ifrån den färg som färgkartan anger (men det kan nog stämma bättre med vad kartongen anger):Marine78 skrev:Nitors lime är inte särskilt lime om vi säger såursäkta kapningen, men hurdan är den då? I förhållande till färgkartan? På paketet är den ju illgrön, den färgen vill jag inte ha om jag använder min som ligger här hemma
kvarnvik skrev:Bra att vetaHar du en lime att sälja då?Det är ju inte riktigt den färg jag har tänkt mig
naimiez skrev:Tyvärr blir frakten så dyr att det inte lönar sig, jag har redan försöktkvarnvik skrev:Bra att vetaHar du en lime att sälja då?Det är ju inte riktigt den färg jag har tänkt mig
![]()
kvarnvik skrev:Tyvärr blir frakten så dyr att det inte lönar sig, jag har redan försöktnaimiez skrev:kvarnvik skrev:Bra att vetaHar du en lime att sälja då?Det är ju inte riktigt den färg jag har tänkt mig
![]()
naimiez skrev:Så här blev mittJag tycker det blev rätt fint...
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?