Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Marine78
naimiez skrev:Har köpt NITOR solgul och buteljgrön......skall färga kaniner.....tror ni det blir bra???

Bild
Skall du blanda färgerna? Ser ingen buteljgrön i deras karta, men det blir säkert jättesnyggt. Solgula kaniner har jag färgat, de blir inte riktigt så intensivt gula som bilden visar, eftersom tyget är naturvitt:

Bild
Användarens profilbild
Av naimiez
Marine78 skrev:
naimiez skrev:Har köpt NITOR solgul och buteljgrön......skall färga kaniner.....tror ni det blir bra???
Skall du blanda färgerna? Ser ingen buteljgrön i deras karta, men det blir säkert jättesnyggt. Solgula kaniner har jag färgat, de blir inte riktigt så intensivt gula som bilden visar, eftersom tyget är naturvitt:

Bild
:gaah: Det blev INTE bra :-( Det var visst Hedins jag hade...... :oops:

Vill ha som ditt högra tyg....hur gjorde du??? Vågar man färga om? Det blev ganska mörkt.... :-(

Bild
Av Marine78
Det gröna är Nitors limegröna som jag sedan färgat över med gult. Tyvärr blev det ett flammigt resultat, men annars blev den gröna färgen snygg (Nitors lime är inte särskilt lime om vi säger så). Risken med att färga om en gång till är nog just det som hände för mig = flammigt resultat.
Användarens profilbild
Av naimiez
Marine78 skrev:Det gröna är Nitors limegröna som jag sedan färgat över med gult. Tyvärr blev det ett flammigt resultat, men annars blev den gröna färgen snygg (Nitors lime är inte särskilt lime om vi säger så). Risken med att färga om en gång till är nog just det som hände för mig = flammigt resultat.
Även om man har blött tyg? Kanske bättre att blanda färgerna innan färgningen....
Användarens profilbild
Av tweed
Marine78 skrev:Nitors lime är inte särskilt lime om vi säger så
ursäkta kapningen, men hurdan är den då? I förhållande till färgkartan? På paketet är den ju illgrön, den färgen vill jag inte ha om jag använder min som ligger här hemma
Av Marine78
Ja, trots blött tyg. Jag tror på den sista idén, d v s att blanda ihop färgerna innan. Det ger nog bäst resultat.
Av Marine78
kvarnvik skrev:
Marine78 skrev:Nitors lime är inte särskilt lime om vi säger så
ursäkta kapningen, men hurdan är den då? I förhållande till färgkartan? På paketet är den ju illgrön, den färgen vill jag inte ha om jag använder min som ligger här hemma
Efter färgning med enbart lime, någon mörk, dov grön ton (kanske snarare buteljgrön, absolut inte lime i alla fall och långt ifrån den färg som färgkartan anger (men det kan nog stämma bättre med vad kartongen anger):
Bild

Efter färgbad med gult också:
Bild

Och så här blev tröjorna av tyget (och där ser i alla fall jag hur flammigt tyget blev och där kommer nog färgen fram bäst också):
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
naimiez skrev:
kvarnvik skrev:Bra att veta :tumup: Det är ju inte riktigt den färg jag har tänkt mig :roll:
Har du en lime att sälja då? ;-) :roll:
Tyvärr blir frakten så dyr att det inte lönar sig, jag har redan försökt :roll:
Användarens profilbild
Av naimiez
kvarnvik skrev:
naimiez skrev:
kvarnvik skrev:Bra att veta :tumup: Det är ju inte riktigt den färg jag har tänkt mig :roll:
Har du en lime att sälja då? ;-) :roll:
Tyvärr blir frakten så dyr att det inte lönar sig, jag har redan försökt :roll:[/quote

:-(
Av Jinxan
På den understa bilden ser kaninerna ut att vara mer än petrol
På översta vet jag inte. :whut:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?