Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Nä, någon Beco skulle jag inte ha. För dyr. Snygg, ja, men dyr. Så jag köpte en Manduca i somras. Det har blivit sambons sele, för jag är för liten. Jag har provat mig fram i selvärlden, men gått som katten kring het gröt runt den där Becon. Varför det? :hmm: Men nu har jag alltså äntligen köpt en. Jag skulle ha köpt en för länge sedan. Men jag trodde liksom ändå inte att det fanns någon sele som skulle sitta bra på mig. Så fort jag fick på den kändes den som klippt och skuren för mig, sambon såg det på en gång redan innan jag satt i dottern. Nu har vi gått på stan i några timmar och den sitter kanonbra! Äntligen! Varför köpte jag inte den för länge sen? Tack för alla tips jag fått här om att den selen skulle passa mig, ni hade så rätt så :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bambi skrev::vågen: Går också omkring och suktar efter en beco. Kanske till sommaren, vem vet. Är det den nyaste du har?
Har du kollat på tinytots? Där har de rea just nu på första modellen av Butterfly :tumup:
Användarens profilbild
Av noranora
mari_tres skrev:
Bambi skrev::vågen: Går också omkring och suktar efter en beco. Kanske till sommaren, vem vet. Är det den nyaste du har?
Har du kollat på tinytots? Där har de rea just nu på första modellen av Butterfly :tumup:
Det var en sådan jag köpte!
Av sjaltokan
Bambi skrev:
mari_tres skrev:
Skiljer det mycket mellan den gamla och det nya Butterflyn? Tänkte vänta ett tag och sedan köpa den nyare, men om den gamla är lika bra, så kanske borde jag köpa den istället.
Nej det är inga stora skillnader som jag förstått det..
Användarens profilbild
Av noranora
Bambi skrev:Förlåt trådkapet... :oops:
Ingen fara, det är bl a trådkapningar som gör forum levande :D

Jag tittade lite på en av nya modellen och bestämde mig för att även om det är skillnader är de inte så stora att de motiverar att jag ska lägga ytterliggare 1000 kr bara för att få senaste versionen.
Användarens profilbild
Av mari_tres
noranora skrev:

Jag tittade lite på en av nya modellen och bestämde mig för att även om det är skillnader är de inte så stora att de motiverar att jag ska lägga ytterliggare 1000 kr bara för att få senaste versionen.
Precis, det är väl mest hur huvudstödet sitter fast som skiljer, och så var det nåt med några remmar tror jag :hmm: känns som om det kan stå nåt om det på tinytots becoblogg kanske?
Användarens profilbild
Av noranora
mari_tres skrev:
noranora skrev:

Precis, det är väl mest hur huvudstödet sitter fast som skiljer, och så var det nåt med några remmar tror jag :hmm: känns som om det kan stå nåt om det på tinytots becoblogg kanske?
Jag kan minnas fel, men jag har för mig att hon i affären sa att förutom huvudstödet så skiljer de sig åt genom att remmarna är lite längre på den senare versionen samt att där kan man ta bort själva "babyinsatsen", medan den sitter fast i version 1. Reserverar mig för att jag säger en massa fel, dock.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jemmah skrev:Kanske skulle ta min avi och gå till OKQ8 och se vad de har åt mig :mrgreen:
Är du hemma igen snart? :wink:
Användarens profilbild
Av Jemmah
mari_tres skrev:
Jemmah skrev:Kanske skulle ta min avi och gå till OKQ8 och se vad de har åt mig :mrgreen:
Är du hemma igen snart? :wink:
Har inte kommit iväg än, och avin kom i torsdags :siishah:
Betyder det att jag köpt något jag inte behöver :hide: Bär mest i trikåsjal men snart så...!
:D
Användarens profilbild
Av Indah
noranora skrev:Jag kan minnas fel, men jag har för mig att hon i affären sa att förutom huvudstödet så skiljer de sig åt genom att remmarna är lite längre på den senare versionen samt att där kan man ta bort själva "babyinsatsen", medan den sitter fast i version 1. Reserverar mig för att jag säger en massa fel, dock.
Jag har både Butterfly I (Natalie) och II (Carnival) och kan bekräfta det som 'noranora' säger.

Det som skiljer med huvudstöden är att på II:an är det formsytt och skålat med resår på kanterna för att få till skålningen. Huvudstödet fästs med knappar både på bakstycket och på axelbanden, man justerar längden på huvudstödet med tre knappar.
På I:an så är huvudstödet helt kvadratiskt och fästs på bakstycket med spännen, alltså man trär in remmar in i spännen (totalt sanslös och tidsödande procedur) och fästs och justeras på axelbandet med ett "spännband".

Jag upplever även ryggstödet som kraftigare/mer vadderat på den gamla varianten.

Babyinsatsen är inte avtagbar på I:an men på II:an

Det är de skillnaderna jag kommer på nu, kan uppdatera med fler skillnader om jag kommer på.

Vad har du för modell/namn då 'noranora'?
Användarens profilbild
Av Indah
noranora skrev:
Indah skrev:
Vad har du för modell/namn då 'noranora'?
Natalie :loving:
:tumup:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?