Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
När jag ska knyta på ryggen tycker jag det är svårt att få till en bra påse för rumpan, försöker få in tyg under barnet mellan barn och min rygg, men under knytandets gång gör det bångstyriga barnet spik med benen och då glider ju det tyg som ska bilda påse upp på rumpan... :hmm:
Tips?
Om jag knyter ryggsäck så brukar jag korsa banden bak på barnets rygg som man gör med meitai, funkar det ok?
Är orolig att rumptyget ska glida upp.
Och vid Shbc så får jag för det mesta ena benet att hänga rakt ner, dvs får inte tyget tillräckligt spännt på den sidan.
Vrikkesikker eller omslutet funkar bäst. (men då blir man helsvettig undertiden :wink: )
Tips där med? :|
Användarens profilbild
Av millla
Emmamedhunden skrev: Och vid Shbc så får jag för det mesta ena benet att hänga rakt ner, dvs får inte tyget tillräckligt spännt på den sidan.

Tips där med? :|
Åh, det där låter väldigt bekant... Hoppas någon har bra tips att komma med.
Användarens profilbild
Av petraokalle
Tasstasstass, vill också veta! :hmm:
Användarens profilbild
Av telistant
Jag har svept tyget om love, tagit ihop det som en gunga ungefär hållit runt båda ändarne och sen svingat upp honom med påsen färdig, det finns en film på you-tube på den varianten, ska se om jag hittar den. DEt funkade bäst för oss ett tag.

När barnet blir större och med på noterna hamnar benen rätt för att barnet hjälper till, iallafall har det blivit så för oss.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
:lol: Provade... höll på att knappt få över sjalaänden över mitt huvud sen... och sen satt han ok en stund, hann dona lite i köket, sen känndes det illa. Kollade i spegeln och hela nakenfisrumpan stack fram :lol: (hade knutit en ryggsäck vid tillfället) Sjalen hade kasat upp ända på ryggen... usch! Får nog hålla mig till shbc och vrikkesikker ett tag till :hmm:
Och verkligen se till att få sjalen långt ner på benen, kanske hjälper?
Av Jinxan
Jag står en bra stund och stoppar upp sjalen så låååångt jag kan under Z's rumpa och in mellan benen på honom (och nej, det är inte så snuskigt som det låter), då håller den sig kvar. Annars glider den bort :(
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
JinxLinda skrev:Jag står en bra stund och stoppar upp sjalen så låååångt jag kan under Z's rumpa och in mellan benen på honom (och nej, det är inte så snuskigt som det låter), då håller den sig kvar. Annars glider den bort :(
så brukar jag med försöka göra, men med ett ålande barn som gör spik är det svårt.... och stunden blir inte så lång som den säkert behöver vara... :wink:
Av Jinxan
Emmamedhunden skrev:
JinxLinda skrev:Jag står en bra stund och stoppar upp sjalen så låååångt jag kan under Z's rumpa och in mellan benen på honom (och nej, det är inte så snuskigt som det låter), då håller den sig kvar. Annars glider den bort :(
så brukar jag med försöka göra, men med ett ålande barn som gör spik är det svårt.... och stunden blir inte så lång som den säkert behöver vara... :wink:
Ah, min mini brukar oftast ligga still :hmm: Konstigt :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Emmamedhunden skrev:
Precis sån var Thea. Helt omöjligt att göra ryggknytningar, hon bara kastade sig hej vilt. Så det enda som återstod var magbärning rätt länge, och sedan sele eller MT :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?