Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag fortsätter mitt ravelrysurfande just nu håller jag på att kolla in vad folk har stickat av kaunis effektgarn, det är väldigt många härliga regnbågssjalar kan jag meddela :D Men en hel del annat också, den här tex Bild Något säger mig att den här taxen egentligen inte har så stort behov av en extra tröja :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Det där regnbågsgarnet är ju helt fantastiskt! Inte för att jag vill ha på mig en tröja med så här mycket färg, men den är ju så fin att se på! Man blir glad av all färg :love: Bild
kvarnvik skrev:Det där regnbågsgarnet är ju helt fantastiskt! Inte för att jag vill ha på mig en tröja med så här mycket färg, men den är ju så fin att se på! Man blir glad av all färg :love: Bild
:iagree:
Användarens profilbild
Av SoFaD
kvarnvik skrev:Det där regnbågsgarnet är ju helt fantastiskt! Inte för att jag vill ha på mig en tröja med så här mycket färg, men den är ju så fin att se på! Man blir glad av all färg :love: Bild

jättefin! :love:
Användarens profilbild
Av tweed
:gaah: Jag fattar inte vad det är för fel :whut: Jag försöker få till det här med spetsstickning och testade med det här mönstret från garnstudio. Det funkar bra upp till nionde varvet, då fattas det plötsligt maskor. Är det någon som orkar sticka de första nio, tio varven och tala om för mig om det är mig eller mönstret det är fel på?
Mönstret finns här:
Bild
kvarnvik skrev::gaah: Jag fattar inte vad det är för fel :whut: Jag försöker få till det här med spetsstickning och testade med det här mönstret från garnstudio. Det funkar bra upp till nionde varvet, då fattas det plötsligt maskor. Är det någon som orkar sticka de första nio, tio varven och tala om för mig om det är mig eller mönstret det är fel på?
Mönstret finns här:
Jag sitter på jobbet och kan alltså inte provsticka - men du har inte missat något omslag då? För bara så där spontant efter mönsterläsning tycker jag att det inte ser ut som att det borde saknas några maskor.... Men jag är inte tokrutinerad spetsstickare, så ta inte alltför hårt på min åsikt...
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:
kvarnvik skrev::gaah: Jag fattar inte vad det är för fel :whut: Jag försöker få till det här med spetsstickning och testade med det här mönstret från garnstudio. Det funkar bra upp till nionde varvet, då fattas det plötsligt maskor. Är det någon som orkar sticka de första nio, tio varven och tala om för mig om det är mig eller mönstret det är fel på?
Mönstret finns här:
Jag sitter på jobbet och kan alltså inte provsticka - men du har inte missat något omslag då? För bara så där spontant efter mönsterläsning tycker jag att det inte ser ut som att det borde saknas några maskor.... Men jag är inte tokrutinerad spetsstickare, så ta inte alltför hårt på min åsikt...
jag tror inte det, för jag har gjort om den två ggr och det krånglar på samma ställe båda gångerna :hmm:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Mönstret finns här:
jag tror inte det, för jag har gjort om den två ggr och det krånglar på samma ställe båda gångerna :hmm:
Säker? ;-)
Omslag både före och efter minskningarna?
För jag räknade maskor efter att jag skrivit mitt inlägg, och jag tycker verkligen att det stämmer....

Men å andra sidan så står jag fortfarande även för min brasklapp i förra inlägget :D.
kvarnvik skrev:Det är säkert jag som gör fel, jag håller på med tredje omgången nu, vi får väl se hur det går :D
Du måste rapporter! Jag sitter här och är nyfiken hur det går för dig.

Jag vet så väl hur frusterande det är, man tycker att man är skitnoggrann, och ändå blir det fel - och så börjar man om (ifall man inte hunnit för långt....) och tycker att man är lika noggrann, och så helt plötsligt stämmer det den gången...
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:
kvarnvik skrev:Det är säkert jag som gör fel, jag håller på med tredje omgången nu, vi får väl se hur det går :D

Jag vet så väl hur frusterande det är, man tycker att man är skitnoggrann, och ändå blir det fel - och så börjar man om (ifall man inte hunnit för långt....) och tycker att man är lika noggrann, och så helt plötsligt stämmer det den gången...
Just nu har jag en mycket osamarbetsvillig dotter här, så det händer nog inget på en stund :roll:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:

Just nu har jag en mycket osamarbetsvillig dotter här, så det händer nog inget på en stund :roll:
Ja, tänk att de ibland har så lite förståelse för att det inte är lägligt att komma och gosa/amma/klättra upp i knät etc...
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Mönstret finns här:
Just detta mönster försökte jag sticka säkert sex gånger i somras. Utan framgång. :roll: Och jag tycker att det känns som nåt lurt. Någon annan här på sb tipsade mig om mönstret och hon hade stickat den rätt- ska se om jag kan hitta vem det var.
Användarens profilbild
Av tweed
Innana skrev:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Mönstret finns här:
Just detta mönster försökte jag sticka säkert sex gånger i somras. Utan framgång. :roll: Och jag tycker att det känns som nåt lurt. Någon annan här på sb tipsade mig om mönstret och hon hade stickat den rätt- ska se om jag kan hitta vem det var.
Det kanske inte är mig det är fel på då, trots allt :wink: Nåt annat tips på sjal med lite spetsmönster för en nybörjare? Det bör nog vara på svenska 8)
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?