Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Min nya Zara Purple är äntligen invigd, men när jag strök den så hittade jag 3 lösa maskor.

Vad kan man göra åt dessa? Jag ser framför hur det rimlar sig och blir stora hål, ÅHHH NEEEJ!

Maskorna är för små för att trä på en synål. :(

:whut: Orolig :whut:

Bild

Bild

Bild

Sjalarna är ju handvävda, men tänk om det blir hål? Maskorna är på "baksidan" av sjalen.

Våggar man pilla ned maskorna med en nånting? Jag kan sy men kan inte så mycket i övrigt om handarbete.
Av Löv
Så ser min också ut och har gjort från början... Jag fattade det som att sjalarna är sådär, det kan förekomma små vävfel utan att det är "fel". Mina har inte dragits upp eller lossat mer. Spännande att se om du får några goda råd, jag har inte ens tänkt tanken att man kan fixa till det. :wink:
Av Jinxan
Nu har jag bara gjort detta med andra sjalar, alltså inte med en Zara :D

Jag har följt tråden och tagit en nål. Dragit öglan så att den är nästan helt borta. Då har jag fått en ny ögla, dock lite mindre än den före, gör likadant där, och tillslut blev jag av med alla öglorna
(Har katter, så klorna hade fastnat i sjalarna ett par ggr).

vet dock inte om det fungerar att göra så med en Zara?
Av Tiaramoll
lena_l skrev:Så ser min också ut och har gjort från början... Jag fattade det som att sjalarna är sådär, det kan förekomma små vävfel utan att det är "fel". Mina har inte dragits upp eller lossat mer. Spännande att se om du får några goda råd, jag har inte ens tänkt tanken att man kan fixa till det. :wink:
Jo, jag tror också det kan förekomma vävfel eftersom sjalarna är handvävda. Det låter ju lugnade att dina maskor inte blivit värre i alla fall.
Av Tiaramoll
JinxLinda skrev:Nu har jag bara gjort detta med andra sjalar, alltså inte med en Zara :D

Jag har följt tråden och tagit en nål. Dragit öglan så att den är nästan helt borta. Då har jag fått en ny ögla, dock lite mindre än den före, gör likadant där, och tillslut blev jag av med alla öglorna

Hmm, jag kanske ska försöka lite försiktigt?
Av Jinxan
Mari skrev:
JinxLinda skrev:Nu har jag bara gjort detta med andra sjalar, alltså inte med en Zara :D

Hmm, jag kanske ska försöka lite försiktigt?
Jag tog det vääldigt försiktigt, vågade inte annat :D :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?