Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av knutis
Emmamedhunden skrev:Jättefina! Har ju sytt såna med till felix (inspirerade av de fina från skråmträskskon) Fast jag satte ingen ögla frampå foten!
Ska genast kolla bloggen! :D Vad hade du för tyg och foder?

*har nu kollat bloggen* Smart med lädersula det hade vi behövt här, för det ska stås upp! Och i stugan var det kallt på golvet så tossorna fick vara på, men halt i bävernylonen :lol:
Ja, det är ju från dig jag knyckte idén med snoddarna och så spanade jag in skråmträskskon hemsida också.

Ja, det var precis så jag hade tänkt, att det kanske kommer viljas stå upp innan just dessa tossor är för små :wink: , så lädersula fick det bli.
Annars är det bävernylon utanpå (som jag vänt ut och in eftersom jag inte gillar den glansiga sidan) och fleece inuti.
Användarens profilbild
Av knutis
eamane skrev:
knutis skrev:
eamane skrev:Jättefina! Jag skulle behöva göra ett par här med :roll: Har du några tips ellet möjligen mönster? :wink:
hmm.. jag använde mig av en tossa som vi har använt tidigare men som jag tycker är lite kall. Ritade av den och så gjorde jag lite förändringar i bredden och längden på skaftet. Om du kollar i min blogg ser du hur den första såg ut och sen hur den andra modellen blev.

Vilken storlek är det som du behöver?
Jag har ju bara nån sån där ullig sak som börjar bli för liten för grabben här och den är inte så bra att rita mönster av :? Storlek :hmm: ja han har stora fötter, 11 cm, vad kan det vara? Stl 18 eller nått?
Det har min lilla Sixten också på fötterna, ungefär, så då skulle detta mönster som jag har nog passa.
Användarens profilbild
Av SoFaD
jättefina!!
Användarens profilbild
Av telistant
Så fina!

såna ville jag ha till L också men körde på ett par lånade köpes tossor förra vintern, de funkade som kryp-stövlar också. Men det kanske blir att sy egna till nästa kotte
Användarens profilbild
Av knutis
Tack så mycket allihopa :rodna: .

Idag blev de testkörda, dock bara i vagnen men de höll värmen kanonbra :vågen: .
Framförallt tror jag att det är skinnsulan som stoppar kylan från att vandra in i skon underifrån. Så satt den kvar på foten också och det hör till ovanligheterna här att tossor och vantar sitter där de satt när vi gick ut. Kanske ska jag sy ett par lika "kvarsittande" vantar, hur de nu skulle se ut....

:hmm:

Tål att tänkas på...
Smart att vända på bävernylonet! Det glansiga är ju inte så kul, och så halt! Det hade jag inte en tanke på! Sugen på att sy nya med skinnsula nu, alt sy ett par helt i skinn :shock: jag har ju en del skinn från inneskorna jag sytt... :hmm: eller... snart är det ju vår? (i maj i allafall :D )
Av Jinxan
knutis skrev:Tack så mycket allihopa :rodna: .

Idag blev de testkörda, dock bara i vagnen men de höll värmen kanonbra :vågen: .
Framförallt tror jag att det är skinnsulan som stoppar kylan från att vandra in i skon underifrån. Så satt den kvar på foten också och det hör till ovanligheterna här att tossor och vantar sitter där de satt när vi gick ut. Kanske ska jag sy ett par lika "kvarsittande" vantar, hur de nu skulle se ut....

Tål att tänkas på...
Oh, väntar på bilder på "handtossor" . Hoppas du gör ett par :D
Användarens profilbild
Av knutis
Emmamedhunden skrev:Smart att vända på bävernylonet! Det glansiga är ju inte så kul, och så halt! Det hade jag inte en tanke på! Sugen på att sy nya med skinnsula nu, alt sy ett par helt i skinn :shock: jag har ju en del skinn från inneskorna jag sytt... :hmm: eller... snart är det ju vår? (i maj i allafall :D )
Ja, helt i skinn har jag också funderat på. Jag testade att fodra med fårskinn som jag hade hemma, men det blev alldeles för tjockt. Men att sy yttertyget i skinn vore ju inte så tokigt, och ibland är det inte alltid som nöden gör att saker behövs.... :wink:

Apropå att vända på bävernylonen. Jag sydde den här jackan för länge sen i samma tyg, fast ut och in.

Bild
Användarens profilbild
Av knutis
JinxLinda skrev:
knutis skrev:Tack så mycket allihopa :rodna: .

Tål att tänkas på...
Oh, väntar på bilder på "handtossor" . Hoppas du gör ett par :D

hihi.... vi får väl se..... 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?