Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Axels mamma
Hur gör ni som hittar på egna mönster (alltså bilder etc.) när ni stickar dessa? Jag har tidigare bara stickat på känn - men med denna trötthet och denna rastlöshet (förvärkar???) i kroppen så kan jag inte koncentrera mig så pass....

Så - ta ett rutat papper och rita figuren och sedan sticka en maska/ruta, eller hur gör ni?
Användarens profilbild
Av Axels mamma
Känner att jag nog är lite otydlig med vad jag menar....

Tilll min kurs har vi målat av grönsaker som vi sedan har stiliserat. Denna form ska jag sedan framställa med hjälp av olika textila tekniker.

Jag har en purjolöksform som jag nu ska framställa i stickat. Frågna är bara hur jag ska få dit formen i det stickade. Brukar som sagt bara köra på måfå - men det fungerar inte den här gången....

Någon som har tips?
Av Ponyo
Axels mamma skrev:Känner att jag nog är lite otydlig med vad jag menar....

Tilll min kurs har vi målat av grönsaker som vi sedan har stiliserat. Denna form ska jag sedan framställa med hjälp av olika textila tekniker.

Jag har en purjolöksform som jag nu ska framställa i stickat. Frågna är bara hur jag ska få dit formen i det stickade. Brukar som sagt bara köra på måfå - men det fungerar inte den här gången....

Någon som har tips?
Då skulle jag först ritat en purjolök i den storlek jag velat sticka den, och sedan stickat efter mönstret. Kanske på en magic loop.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
melon skrev:När man stickar mönster brukar man rita upp det i rutmönster. Tänk bara på att en maska inte är helt fyrkantig, utan mer rektangulär med större bredd än höjd.
Nog är det väl ändå tvärt om...? Större höjd än bredd..?
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:När man stickar mönster brukar man rita upp det i rutmönster. Tänk bara på att en maska inte är helt fyrkantig, utan mer rektangulär med större bredd än höjd.
Nog är det väl ändå tvärt om...? Större höjd än bredd..?
:hellu: Klart det är :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?