Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nea_taby
Kollade runt lite efter en tunnare sjal än den trikåsjal jag har. Funderar på en vävd sjal men jag undrar...
-Vad skiljer de vävda sig från trikån vad gäller knytsvårighetsgrad?
-Vad spelar det för roll om den har avsmalnande ändar eller ej?
-Det finns ju lite olika längder, hur vet man vilken man ska välja?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Är man van att knyta en trikåsjal så går det på ett kick att lära sig knyta vävd, det är i stort sett likadant fast tvärt om :wink: :lol: Det finns många youtubelänkar och sidor med beskrivningar om du vill kika på nåt sånt innan du bestämmer dig.

Det är en smaksak om man vill ha sneda ändar elelr inte. en del gillar att knyten blir liten då man knyter ute på änden men jag vill gänra knyta på fullbredd, så för min del kan sjalarna lika gärna ha raka ändar.

Vilken längd man vill ha på sjalen beror lite på vilken storlek man själv har och vilka knytningar man vill göra. Jag är tex 42-44 och gillar sjalar på 4,7 ungefär, då kan jag göra i stort sett alla knytningar. Om vi är ute och har ytterkläder på oss båda två behöver jag strax över 5 meter.
Användarens profilbild
Av Filantra
Den största skillnaden i knytsvårighetsgrad minns jag att jag tyckte det var att med trikåsjal så knöt man först och satte i barnet sen. Med vävd sjal (omslutet kryss) knyter man in barnet, dvs man får både hålla barnet och knyta samtidigt. Minns att jag tyckte det var trixigt i början, men när man väl fått in tricket är det inte svårt alls. Och när barnet är några månader gammalt och lite mer stadigt var det inte svårt alls.

Avsmalnande ändar eller ej är nog mest en smaksak, själv föredrar jag avsmalnande eftersom jag tycker det ger lite extra längd och därmed lite extra flexibilitet vad gäller var knuten hamnar. Sen tycker jag det är snyggt med svansar!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?