Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lynn
Vill ni hjälpa mig att översätta ett mönster från Knitpicks? Jag förstår ingenting :oops:
Här kommer det i ala fall:

Ruffled Wristwarmers
by Knit Picks Design Team
Picot Bind Off: BO 2 st, * Pass st back to LH needle, CO 2 sts, BO4; rep from * around.
Make Bobble: K5 into next st; turn work and P5. Turn work, K5tog.
Directions
Under Ruffle
With Cotlin and size 6 needles, loosely CO 132 sts. Place marker and join round.
Work from Lace Decrease Chart; 36 sts remain.
Switch to size 5 needles; knit plain for 6 rounds. Set aside.
Top Ruffle
Using Shine Sport, work as for Under Ruffle to end of chart. Switch to size 5 needles and knit plain for two rounds.
Attach ruffles (worked like a Three-needle Bind Off, without passing sts over):
Holding the Under Ruffle on the inside of the Top Ruffle, and with RS facing, arrange so that the first stitch on each needle lines up. With an extra set of size 5 needles (or spare DPNs) pick up the first st on the front needle as if to knit, and then the first st on the back needle as if to knit; knit these two together using Shine Sport. Repeat around until Under Ruffle is attached all the way around.
Wrist
Rnd 1: Knit.
Rnd 2: Purl.
Rnd 3: *YO, K2tog; rep from * around.
Rnd 4: Purl, Placing Marker after 12th st.
Begin Lace pattern
Knit to marker; work from Wrist Lace chart over 11 sts; K around. (You may need to re-arrange the sts on your needles to work the Lace panel on one needle.)
Work Two repeats of Lace pattern chart (20 rounds).
Repeat Rnds 1-3 under Wrist directions.
Knit one round.
Finishing
Switch to Cotlin and knit three rounds. With WS facing, BO using Picot Bind Off.
Weave in ends; wash and block.

Finished Size:
Fits wrists 6-8” -
Finished measurement approximately 6” in circumference by 6” long unstretched
Yarn:
Knit Picks Shine Sport (60% Pima Cotton, 40% Modal; 110 yds/50g): Cream 23615, 1 ball.
Knit Picks Cotlin (70% Tanguis Cotton, 30% Linen; 123 yds/50g): Kohlrabi 24136, 1 ball.
Needles:
US 5 (3.75 mm): Circular or DPNs
US 6 (4 mm): Circular or DPNs
Extra set of DPNs or Circular
Notions:
Yarn Needle
Stitch Markers
Gauge:
24 sts/30 rows = 4 inches in St st on US 5 in Shine Sport, unblocked. Check your gauge before you begin.

Jag sitter där som ett fån...och inte vet jag hur jag ska lägga in en bild heller...men det finns här:
http://1.bp.blogspot.com/_PqiLhMhgi14/S ... 632220.jpg
Jag lider av plötslig uttråkning. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för något. Ja ghar stickat sockar som en tok ett tag och känner mig lite lätt mätt på den biten samtidigt skulle jag behöva få till ett par eller två till så att barnen har att byta med. Men jag måste vila lite känner jag innan jag börjar kräkas på sockarna. :wink:

Försöker komma på ett lagom kul inte allt för långt projekt men just nu är det total stiltje fantasimässigt. Surfar runt på bloggar och mönstersidor för inspiration. Vad stickar ni för något just nu?
Användarens profilbild
Av ellla
igår blev det en liten bebismössa. Skrev om ett mönster och blev tvungen att kolla om det blev bra innan jag gjorde den i fint garn. ska försöka prova den på nån liten bebis idag så får vi se om det blev lagom!
Från sidan:
Bild
katten blev lite fundersam när jag tog fram kameran, men inte ville fota den, så den smög in sig på bilden...

Bakifrån:
Bild

köpte lite garn igår också. det ska bli leksaker och sockar till mig! Det vita ska bli likadan mössa, fast med sidenband som knyt.
Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Ellla: den där mössan är väl från STickat och sött? Tycker jag känner igen den. :-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:japp! det stämmer, men jag byggde om litelite. Tycker INTE om att sy. Fattar inte varför man gör mönster där man ska sy, när det går att göra så att man slipper???
Eller varför man ska sticka en mössa fram och tillbaka när man stickar den mycket enklare runt...

/MuuM
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:exakt! Så slipper man dessutom de jobbiga aviga maskorna!
:iagree:

/MuuM
Av Ponyo
ellla skrev:igår blev det en liten bebismössa. Skrev om ett mönster och blev tvungen att kolla om det blev bra innan jag gjorde den i fint garn. ska försöka prova den på nån liten bebis idag så får vi se om det blev lagom!
Från sidan:
Bild
katten blev lite fundersam när jag tog fram kameran, men inte ville fota den, så den smög in sig på bilden...

Bakifrån:
Bild

köpte lite garn igår också. det ska bli leksaker och sockar till mig! Det vita ska bli likadan mössa, fast med sidenband som knyt.
Bild
Vad roligt att se den på ett barn!!! Jag stickade en sådan när jag var gravid med V. Men han har inte fått den :D
Tänkte att jag ska sticka en åt kompisens dotter.
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:Nu har jag länge suttit och drömt bland garnkorgens garner. Regnbågsgarnet finns visst i grovlekarna 6/1, 6/2, 8/1 och 8/2. Vilket har ni använt och vilken grovlek på stickor? Jag hittar ingen hänvisning om detta på deras hemsida och tycker det är svårt att räkna ut med angivelsen g/m eftersom jag just nu inte har något att jämföra med.
Om det är evillas regnbågsgarn så har jag använt 8/2, till min mössa. Glis mössa är i kaunis EQ och det är motsvarande 8/2. evillagarnet var lite ojämnt i färgfälten, alltså inte lika långt i alla färger. i mitt nystan var de blå och gula fälten mycket större än de lila och röda, tex. Man kan se det på mössan i min blogg.
Vilken storlek på stickor har ni använt?
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:Nu har jag länge suttit och drömt bland garnkorgens garner. Regnbågsgarnet finns visst i grovlekarna 6/1, 6/2, 8/1 och 8/2. Vilket har ni använt och vilken grovlek på stickor? Jag hittar ingen hänvisning om detta på deras hemsida och tycker det är svårt att räkna ut med angivelsen g/m eftersom jag just nu inte har något att jämföra med.
Om det är evillas regnbågsgarn så har jag använt 8/2, till min mössa. Glis mössa är i kaunis EQ och det är motsvarande 8/2. evillagarnet var lite ojämnt i färgfälten, alltså inte lika långt i alla färger. i mitt nystan var de blå och gula fälten mycket större än de lila och röda, tex. Man kan se det på mössan i min blogg.
3,5
Användarens profilbild
Av tweed
Nebban skrev:Ni som har stickor från Knit pro (?)
Är ni inte rädda att de i trä går av?
Jag tycker att Harmonywood är jättefina men orolig för att jag ska bryta dem. :| (Heter de Symphony wood nu förresten? )

Nån som har den i metall? Hur känns de?
JAg är inte rädd att de går av, de är ju ganska korta så det är inte så stor risk att man råkar fastna i nåt eller så. De känns starka, det är ju laminerat trä. Beställde inte Zandrama knitpros efter alla brytningar? Du kanske kan rapportera om du har lyckats bryta någon i så fall Z :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
3,5
Tack!
(Snart kan jag nog inte bärga mig längre, utan lägger in en beställning...)
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
3,5
Tack!
(Snart kan jag nog inte bärga mig längre, utan lägger in en beställning...)
Vilket blir det? Evilla eller Kauni? Såg att de hade fått in Kaunis regnbågsgarn i Lacegarn, den bilden fick mig att vilja beställa direkt. Fast bilden visar nog inte det garnet, för banderollen stämmer inte med uppgifterna om garnet :hmm:
kvarnvik skrev:
Nebban skrev:Ni som har stickor från Knit pro (?)
Är ni inte rädda att de i trä går av?
Jag tycker att Harmonywood är jättefina men orolig för att jag ska bryta dem. :| (Heter de Symphony wood nu förresten? )

Nån som har den i metall? Hur känns de?
JAg är inte rädd att de går av, de är ju ganska korta så det är inte så stor risk att man råkar fastna i nåt eller så. De känns starka, det är ju laminerat trä. Beställde inte Zandrama knitpros efter alla brytningar? Du kanske kan rapportera om du har lyckats bryta någon i så fall Z :wink:
Jodå, jag beställde såna, och de har inte gått av, men jag är inte helt nöjd ändå. Jag tycker de är för korta, så det blir inte riktigt bekvämt att sticka. :? :hide:
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?