Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lynn
Jag har fått ett par thermobyxor till dottern som visade sig vara för smala i midjan. Eftersom hon redan har en overall tänkte jag därför göra ett par byxholkar av dem, som hon kan ha när jag bär henne. Då är frågan - hur gör jag för att enklast möjligt göra en snygg och enkel fastsättning vid midjan? Har du någon bra lösning som du vill dela med dig av?
:help:
Av Lynn
Hmm....bra idé! :tumup: Kanske ska testa det...Hur brett borde skärpet vara ungefär för att vara bekvämt? 3 cm ungefär..? :hmm:
Jag sydde såna fast i vindtyg, gjorde en resår med tryckknappar så man kunde reglera stl. Tyvärr blev holkarna i minsta laget så de blev inte använda. Men tror det är ett kanonplagg för vinterbärning!!Täckisar är ju super som holkar!
Av Lynn
Hur menar du med resåren? :hmm: Hade du flera olika tryckknappar på skärpet så att man kunde justera in det "manuellt", eller skötte resåren det helt själv?
Lynn skrev:Hur menar du med resåren? :hmm: Hade du flera olika tryckknappar på skärpet så att man kunde justera in det "manuellt", eller skötte resåren det helt själv?
Gjorde som föreslaget ovan, en kanal att trä in resåren i, sen hade jag den knäppt i rätt läge, men om man hade mer eller mindre kläder under, eller om barnet växer så kan man öka ett snäpp.
Bara en fundering men jag skulle nog låta baken vara hel om det räcker till där och sen klippa bort lite u-format på framsidan och sen dit med ett skärp/resår av något slag för att hålla ihop dem i midjan. Tänker som så att på framsidan har hon kroppskontakt och därigenom värme från det hållet, men det kan nog dra kallt om baken även om sjalen eller selen går några lager över där så är det ju inte som termobyxor direkt om det är kallt och minusgrader om man sen lägger på lite lätt vind. Onödigt att frysa om baken om man håller sig varm om benen. :wink:
Av Lynn
delfinen_78: smart tänkt :tumup: Ska se om det räcker till (det borde det ju göra om man tar bort på framsidan)
Ska jag ta av som ett u ända ner till grenen då månn tro?
Lynn skrev:delfinen_78: smart tänkt :tumup: Ska se om det räcker till (det borde det ju göra om man tar bort på framsidan)
Ska jag ta av som ett u ända ner till grenen då månn tro?
Jag tänker att man ser till att man låter byxorna vara så att de går runt höfterna till framsidan på höftknölarna ungefär så att det inte blir någon glipa. du får väl testa hur det blir så att inte skarven ligger emot och skaver. Hur långt ner du ringar U:et får du väl testa genom att ta bort lite i taget. Jag tror att du säkert kan ringa ur det ända ner till grenen men testa så att hon inte behöver sitta med kanten rakt under sig i grenen i sjalen utan att det nog blir lite skönare att sitta i sjalen/selen om den går upp lite på framsidan. Prova dig fram helt enkelt
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?