katha skrev:Finns det nån skillnad på dom?
Tänkte mest på de "stora" märkena som manduca,patapum och de olika becos? Varför finns det så många becos?
Sjalar är lättare att hålla koll på...puh. 
Manducan har en spädbarnsinsats som gör att man kan bära från start. Samma med Beco Butterfly, men den ser annorlunda ut, och skiljer sig rätt mycket i mitt tycke från de andra selarna.
Patapum och Ergo är snarlika, men jag har för mig att Ergon är skålad i sotsen vilket inte patapumen är. Patapum finns i två varianter, baby och toddler.
Angelpack och beco 4th är snarlika också, och BWD:n hamnar väl där den med, fast där sitter nedre delen av axelbandet fast runt barnet på ryggen istället för i kanten på ryggdelen (finns bild i tinytots becoblogg, lättare om man ser bild på dem att förstå) Att det finns så många Becos är väl för att de utvecklar selen hela tiden och försöker göra den bättre och bättre.
Överlag kan man dock säga att de största skillnaderna dem emellan är att en del finns i fina mönster och färger medans en del mest bara är svarta eller enfärgade. Bärmässigt kan man korsa axelbanden med några, och så finns möjlighet till att bära på höften med några.
Sen vet jag inte om jag tycker att det är mycket enklare att hålla reda på sjalarna, det finns en hel del olika märken och det skiljer en del på tyget och känslan i dem