Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
och ingen barnvagn eller? Jag gillar ju faktiskt vagnen också och har bara en endaste sjal. Tror min man skulle tycka jag var tokig om jag köpte fler *S*. Däremot har jag en ERGO-sele som vi kommer använda när A blir större.
Men jag måste nog iofs köpa en sjal till, för den jag har är i tjockt bomullstyg och det är fleece utanpå så den kommer bli för varm framåt sommaren. Jag kan inte sy så det är inget alternativ. Vilken sjal ska man ha som är sval?
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag tror nog de flesta också har barnvagn. Jag har så i alla fall även om vagnen inte används så ofta. Blir så bortskämd med att det är så enkelt och smidigt och bära och vagnen är jobbig och klumpig att dra omkring på.

Fast fler sjalar blir det lätt :wink:

Calin bleu gauze sjalar ska vara svala på sommaren. Bali baby breeze är en annan sval sjal :D Båda är i samma sorts tyg så det är mest en smakfråga om vilken man tycker är snyggast :tumup:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det är många som har fler än en sjal och de flesta har barnvagn. En del har flera stycken barnvagnar också :wink:
Blir lite nyfiken på vilken sjal du har? Fattar jag det rätt att det är sjalen som är i tjockt bomullstyg och med fleece utanpå?

Angående svala sjalar så finns det flera alternativ att välja mellan, både enfärgade, randiga och mönstrade, så beroende på vad du är sugen på så finns det olika.
Av Hell Cat
mari_tres skrev:Det är många som har fler än en sjal och de flesta har barnvagn. En del har flera stycken barnvagnar också :wink:
Blir lite nyfiken på vilken sjal du har? Fattar jag det rätt att det är sjalen som är i tjockt bomullstyg och med fleece utanpå?

Angående svala sjalar så finns det flera alternativ att välja mellan, både enfärgade, randiga och mönstrade, så beroende på vad du är sugen på så finns det olika.
Jag har en Moby D, kolla länken om du är intresserad :)
http://www.stellaris.se/webshop/product ... 696a99da10
Användarens profilbild
Av mari_tres
JennyB73 skrev:
Jag har en Moby D, kolla länken om du är intresserad :)
http://www.stellaris.se/webshop/product ... 696a99da10
Aha, en sån :tumup: Då är det nog ändå läge att byta till en annan sjal till sommaren, de flesta brukar inte använda trikåsjal så mycket längre än ett halvår, även fast trikåsjalar med panel ska vara något stadigare. Du kommer känna då det är dags att byta :wink:
Användarens profilbild
Av camsch
Precis som du själv säger så började jag med en Moby Wrap och sen kom jag på att jag ville prova sy en Mei Tai, och sen "behövde" jag sy en sele och sen kom jag på att jag "behövde" en vävd, tunn sjal för sommaren sen "behövde" jag en ringsjal och så "behövde" jag en kortare sjal till ryggknytningar och sen i bara farten "behövde" jag ett par sjalar till för att kunna variera med kläderna och sen...

Min man hade nog också tyckt jag var tokig om jag hade köpt alla på en gång :lol:

Vi har absolut vagn också, en terrängvagn och en paraplysulky, som används framförallt för att sova i. Skulle inte kunna tänka mig att alltid vara utan vagn, precis lika lite som jag skulle kunna tänka mig att vara utan sjalar/selar (men om jag MÅSTE välja det ena så blir det ändå sjal/sele)

Skulle jag bara ha en vävd sjal skulle det åtminstone för mindre barn bli just Calin Bleu Gauze, och skulle jag bara ha en sjal generellt skulle jag nog satsa på en tunn Hoppe. För den tycker jag avlastar jättebra och är just tunn. Gåsen funkar inte så bra för mig att göra ryggknytningar med, men det gör Hoppen.
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag har en sino till Lnnea (trikåsjal) och en vävd till Linus. (Han är lite sur eftersom jag letar efter en ny sjal till Linnea, han tycker hon kan få hans så han kan få en RÖD!) Jag har en vagn fast den används inte till så mycket, hon sover ibland i den här hemma. Den är så klumpig och jobbig att ha med sig överallt.
Av Sia
Jag har en barnvagn (som pappan och farmorn andvänder),
sen finns en Moby wrap, en Ergo-sele, en röd Storchenwiege Leo 4,6, en lite kortare Didymos Lisa, en tunnare Mimmis (vit), en svart ringsjal som jag har sytt av Ikeas Lenda och några MTs som jag har sytt själv men i princip aldrig använt.
Jag har även ägt en Storchenwiege Leo natur som jag sålde för att köpa den röda, en Storchenwiege Albert som jag köpte för att den var så fin, men sålde för att jag hellre bar i den röda, samt en El Comal Lollipop som jag sålde till en kompis för att hon hade bättre andvändning för den.
Jag har i mina ögon inte snöat in så mycket, utan hållt mig till det absolut nödvändigaste :wink:

Edit: fast så säger väl alla.. he,he.
Användarens profilbild
Av lillvilda
vi har alltid haft vagn fast vi använde den knappt första halvåret vi hade barn och därefter sällan tills barn nr 2 kom. Idag har jag 2 barn med 16 månader emellan och jag orkar inte bära båda och allt jag behöver ha med mig så nu blir det tyvärr ofta vagn. Det blir till och med den stora klumpiga syskonvagnen. Jag började med en mei tai, så blev det en ringsjal, en trikåsjal, en mei tai till och en mei tai till och en baby bali breeze sjal. Det gick snabbt att samla på mig och ibland funderar jag på om jag ska göra mig av med någon men jag kan aldrig komma på vad jag ska klara mig utan. På en vecka använder jag faktiskt alla. Jag behöver alla mina sjalar och meitaier precis som jag behöver en singelvagn, en syskonvagn och en sulky när vi reser utomlands. Min man tyckte nog att jag var lite knasig när jag köpte fler sjalar och mei taier men han lät mig hålla på :-D å idag ser han ju att de kommit till användning. Han tycker oxå om att barnen bärs och bär själv så det ahr varit värt pengarna. :tumup:
Av eamane
Flera sjalar har jag ja, ett antal :wink: men inte så jättemånga. Vagnar har vi 2, en sulky och en "vanlig". Frida åker nu mer vagn än sjal men Aron åker oftast sjal. Han har varit ute i vagn en gång (!) men ligger i vagnen inne så gott som varje dag. Dock trivs han inte där så det blir inte långa stunder åt gången...
Användarens profilbild
Av ericah
När A var liten hade jag en sino och barnvagn, sydde även en ringsjal. Bar mest hemma och använde vagnen utomhus. När sinon blev svajig köpte jag en easycare och en ergo. Innan M föddes köpte jag en marimekkosjal och fick en Balibaby stretch. Tyvärr har jag inte kunnat bära M så mycket pga mina operationer men i somras (som yttepytte) åkte hon faktiskt mest ringsjal (som groda i japansk "knytning"), nu kan jag bära korta stunder och då är det ergon som åker fram.
Användarens profilbild
Av Silverälva
Jag har flera sjalar.... både olika varianter och olika färger av samma "sort". Flera vävda och fler Mt:s, men jag använder vagn jättemycket också. Jag bor på landet och promenerar mycket och då får fisen välja på sjal eller vagn. På vintern blir det mer vagn eftersom det är så mycket kläder och bylsigt, på sommaren mer sjal....

Hur många sjalar och om man vill ha vagn är en smaksak, man blir lätt fast i sjal-skaffandet :wink:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Det blir lätt så att man liksom råkar skaffa lite fler sjalar än man hade tänkt sig när man hänger här och ser alla dessa praktiska och snygga saker som man inte hade någon aning om fanns... ;) (Jag har väl sammanlagt ägt 7-8 sjalar och selar någonting, men då har jag sålt av i takt med att jag har köpt nytt.)

Och barnvagnen hade jag inte klarat mig utan. Numera åker Dante dessutom nästan bara vagn, sjal blir det bara kortare stunder. Men jag inbillar mig att jag kommer att använda vagnen mindre om det blir någon nummer två.
Användarens profilbild
Av sanna73
Tror de flesta här har barnvagn också (fast hur mycket man använder den kan nog skifta en hel del :wink: ).

När jag började hänga här hade jag också en sjal, eller två - en trikå och en vävd men jag använde bara trikån. Tyckte alla här med massor av sjalar var ganska knäppa :lol: Men så tänkte jag att jag måste ju bara kolla vad det är för speciellt med de där easy sjalarna alla pratar om och Lagun har ju en fin färg och så hittade jag en till väldigt bra pris, och sedan var jag ju bara tvungen att testa en kortare, och en till och en till och ja, nu sitter jag här med klart mer än en sjal och maken har vant sig och använder de flesta sjalarna själv också :mrgreen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?