Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Elsa, skapa en blogg! det är ganska kul och så har man allt samlat! fast ofta har man ju alla bilder på samma ställe, typ flickr.com eller familjeliv...

Jag har ingen som helst inspiration idag! Skittråkigt är det... Jaghar till och med kollat igenom garn och UFO-förrådet men det gav ingenting... mer än en otrolig vilja att sortera garner :whut:.

Jag vill sticka något kul!!! eller virka något då... *suck*
dessutom måste jag gå till skolan NU, och vi ska se på film, då måste jag pyssla, annars somnar jag...
Ellla - vilken fin blomlampa - den gjorde mig glad! :app: och blöjbyxorna ser superfina ut - ser verkligen ut att kunna sitta jättebra med ribbstickningen och muddarna och allt det! :-D

Har avslutat ett projekt; nämligen pappans vantar i Lovikka-garn;
Bild

...och påbörjat ett nytt, nämligen muddar till mig själv! :vågen:
Bild
(har dock hunnit med ytterligare några ränder sedan bilden togs)
En fråga också... om man ska sticka "fram och tillbaka" sas, ja så som man brukar göra på långa stickor. Vad rekomenderar ni då, sånna lång-stickor eller rundsticka? :hmm:

(Är lite sugen på att testa att sticka en tröja, antingen till mig själv eller till något av barnen och då jag i så fall måste köpa även stickor och inte bara garn vill jag ju självklart veta vad som är bäst... ;-) )
Användarens profilbild
Av ellla
Nebban: ja, jag har varit förbi morjärvs ullspinneri ett par gånger och där är det mycket billigare om man köper mycket, så första gången blev det nästan sex kilo... :oops: fyllde takboxen med garn!

Sen har jag en hel del garn för att det är så fint som garn att jag inte kan göra något av det... :? hoppas det blir bättre nu då jag ska skämma bort bebis!

CrazyMagpie: Tack för kommentaren om lampan! Det blev ett mycket mysigare ljus åt sidorna medan jag fortfarande ser vad jag pysslar med!

Jag skulle köpa rundstickor. Dels för att man kan ha dem till mycket mer, om de är relativt lång är möjligheterna nästintill obegränsade! men jumperstickor kan man inte göra lika mycket. Sen är det ergonomiskare! Jumperstickor med stort arbete på blir tunga och det blir jobbigare för nacke och armar än med rundstickor där arbetet får mer avlastning och hänger ner på kabeln istället för att flyttas upp och ner varje maska man stickar. Dessutom! kom jag på nu, man kan inte tappa bort ena delen på rundstickor! fast det kanske bara är jag som har massor av omaka par i sticklådan??
Användarens profilbild
Av SoFaD
igår kom garnet jag beställt från kreativ stickning/allt om handarbete. min mormor ska sticka en tröja med huva till William. en vårtröja ska de bli. min mormor e snabb att sticka :-D det är inte jag... men man kanske blir nån gång :-)
Användarens profilbild
Av MuuM
Nebban skrev:Nån annan som gör som jag; köper en massa garn och SEN försöker bestämma vad det ska bli. :roll:

*gjorde nyss en beställning hos lienes igen*
Du menar att det finns folk som bara köper garn när de vet vad de ska sticka? Det tror jag inte på. ;-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av Elsa
Tack för tipset, ellla! Javisst skulle det vara kul med en blogg med samlade alster. :D Ska försöka knåpa ihop en endera dagen.

CrazyMagpie: Jag gillar "vanliga" stickor, men ska försöka mig på att vänja mig att sticka på rundsticka mer. Det verkar praktiskt på många sätt. :tumup:

Jag repade upp babylegsen igår. Han är visst mulligare om låren än jag trodde, min lilla palt. :heart: Nu ska jag packa med stickningen till ÖF och hoppas att barnen roar sig själva en liten stund i alla fall så jag får lite gjort.
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev:En fråga också... om man ska sticka "fram och tillbaka" sas, ja så som man brukar göra på långa stickor. Vad rekomenderar ni då, sånna lång-stickor eller rundsticka? :hmm:

(Är lite sugen på att testa att sticka en tröja, antingen till mig själv eller till något av barnen och då jag i så fall måste köpa även stickor och inte bara garn vill jag ju självklart veta vad som är bäst... ;-) )
Rundsticka helt klart. Mycket mer praktiskt :tumup:
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
Nebban skrev:Nån annan som gör som jag; köper en massa garn och SEN försöker bestämma vad det ska bli. :roll:

Du menar att det finns folk som bara köper garn när de vet vad de ska sticka? Det tror jag inte på. ;-)

/MuuM
:hello:
Jag köper bara garn när jag vet vad jag ska sticka. Förutom när jag köpte det gröna nystanet på knitlab, då hade jag en vag tanke om benvärmare, men bara vag
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:

/MuuM
Jag köper bara garn när jag vet vad jag ska sticka. Förutom när jag köpte det gröna nystanet på knitlab, då hade jag en vag tanke om benvärmare, men bara vag
toka där :Hahaa:
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:

/MuuM
:iagree:

Blev det nån benvärmare?

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:

/MuuM
:iagree:

Blev det nån benvärmare?

/MuuM
Nope, och det är just därför man inte ska köpa garn innan man tänkt ut ett projekt! :this:
Tänk om man köper för lite!
Tack för råd om stickor! :-D
Ska nog ta och kika på rundstickor tror jag, och de däringa symfonie wood ser ju väldigt spännande ut... om inte annat är de färgglada! 8)

Nebban - Jag har hitills bara köpt garn med ett syfte bakom, men det är gissningsvis nog mer av ekonomiska-skäl-tvunget än helt självvalt... ;-)

LumLumLum - Stiligt fodral :tumup:
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?