Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Me
Nu är det inte riktigt dax än, men har funderat ett tag på hur man knyter för nyfödigar. Sist började jag bära när Melker var någon månad och då hade han växt på sig lite så han inte var sådär pytte liten, så därför undrar jag hur man gör med pyttisar ?? Alla instruktioner på knytningar jag har sett verkar barnen var åtminstone några månader gamla och de knytningarna har jag inga problem med utan det jag undrar är hur man gör när de är pytte pytte små.....
Alltså även om de är små så brer man ut sjalen från rumpa till knäveck, men det måste juh bli massor med tyg över och jätte knöligt ?? och sen bara drar upp smokingbältet över och har benen kvar innanför ?
Hmmm vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att beskriva vad jag undrar för nu när jag väl skriver så låter det så självklart. Någon som har "instruktionsbilder" med en pytte bebis ??
Av anna m
Du lägger in bebin i grodposition. Du knuter som vanligt men kan ha fötterna innanför. Guuud så gosigt :loving:
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag bar i trikåsjal första tiden å bredde ut krysset så det bara stack ut ett litet huvud å knappt det å stoppade jag benen i smokingbältet. Det är en helt underbar känsla att få bära en sån liten groda. :heart: jag hade med sjalen på bb, det var perfekt när man kommit på benen att vagga med bebisen i korridoren å när man hämtade mat.
Användarens profilbild
Av Jolin
som sagt tidigare i grodposition, fötterna hade han direkt under rumpan, alltså innanför Xet med.
Av linamh
Det låter lite knöligt att få in fötterna innanför, men det är det kanske inte när de är små? Hur länge har ni väntat med att ha fötterna utanför, ni som inte haft det direkt då? Någon som har en bild till och med?

Jag har inte vågat knyta grodposition när flickan varit för liten. Å andra sidan har hon gillat vagga så det har inte behövts.
Användarens profilbild
Av Jolin
Det var inte knöligt, han hade fötterna så ändå när han var ny :loving:
Av linamh
LillGrodan skrev:Det var inte knöligt, han hade fötterna så ändå när han var ny :loving:
Haha, det är sant. Så hade ju flickan det med de första veckorna innan hon kommit på att sträcka ut sig så mycket som möjligt i stället. Nu får jag nog testa något annat...
Användarens profilbild
Av rödsammet
tassar...
Användarens profilbild
Av Summer
LillGrodan skrev:Det var inte knöligt, han hade fötterna så ändå när han var ny :loving:
Instämmer, man behövde inte fundera på fötterna för bebisen fällde ihop sig automatiskt :loving: . Jag har bara burit upprätt, har inte provat vagga.
Användarens profilbild
Av Alven
MammaTess skrev:kan man göra den sista knytningen med en gause tror ni?
Det går, men det är lättare att få till det tajt om man har magbältet innanför. Men själv bar jag Ida i gauzen som filmen visar... :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
åh vad jag längtar började inte bära felicia förren hon var typ 2månader så det ska bli supermysigt att bära redan från dag ett! men som TS så är man ju lite nervös över hur man ska få till det med en så liten!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?