Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Ja, jag letar fortfarande efter "gauzetyg". Var i kontakt med en stor tygaffär och försökte beskriva tyget så gott jag kunde (mest med hjälp av bilder och länkar ...) och fick detta till svar:

"Jag har en glesvävd lakansväv som är råväv vilket innebär att man behöver tvätta det innan då det krymper. Denna kostar 25:-/m på 160 cm bredd är naturfärgad eller gulnaturfärgad då det är råväv."

Problemet är att jag själv aldrig sett en gauzesjal live så jag vet inte riktigt hur tyget ska vara. Glesvävd lakansväv, låter inte det lite för ... stumt?

Är det någon som har något annat namn på gauze, eller som kan tipsa om något annat tyg som kan fungera som en tunn sommarsjal?
Av Enid
Creppad bomull är det som gauzetyget stämmer bäst in på i svenska termer (om jag mins min materiallära rätt vill säga :wink: det är trots allt 7 år sedan nu :shock: ). Är det en skrynklig gauze du vill ha är den både creppad och krinklad.

Ursäkta eventuella felstavningar i materiallära termerna.
Liten vus skrev:Creppad bomull är det som gauzetyget stämmer bäst in på i svenska termer (om jag mins min materiallära rätt vill säga :wink: det är trots allt 7 år sedan nu :shock: ). Är det en skrynklig gauze du vill ha är den både creppad och krinklad.

Ursäkta eventuella felstavningar i materiallära termerna.
Aha, tack!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?