Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

hur gör man en snygg overlock söm på utsidan av plagg, alltså som en dekorsöm vid typ ärmar å dyl.
Användarens profilbild
Av melon
Egentligen behvöer du en coverlock som kan sy såna sömmar MEN man kan fuska genom att sy en vanlig overlocksöm avig mot avig så att så att sömmen hamnar på rätsidan och sen sticka ner den mot tyget genom en enkel raksöm (dock bör du har lite sicksack på så att sömmen inte blir stum)
Användarens profilbild
Av florin
melon skrev:Egentligen behvöer du en coverlock som kan sy såna sömmar MEN man kan fuska genom att sy en vanlig overlocksöm avig mot avig så att så att sömmen hamnar på rätsidan och sen sticka ner den mot tyget genom en enkel raksöm (dock bör du har lite sicksack på så att sömmen inte blir stum)
Fast det blir inte alls lika fint :hide:
Användarens profilbild
Av melon
florin skrev:
melon skrev:Egentligen behvöer du en coverlock som kan sy såna sömmar MEN man kan fuska genom att sy en vanlig overlocksöm avig mot avig så att så att sömmen hamnar på rätsidan och sen sticka ner den mot tyget genom en enkel raksöm (dock bör du har lite sicksack på så att sömmen inte blir stum)
Fast det blir inte alls lika fint :hide:
Nä, fuck är väl aldrig lika fint men har man ingen coverlock så :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
men har du testat flatlock, den blir i alla fall elastisk. sys också avig mot avig och sen drar du isär tygerna och får sömsmånen inuti sömmen. det borde funka på nästan alla overlocks eftersom man bara ändrar trådspänningen på en 3-trådig söm (jag orkar inte förklara riktigt men den finns säkert i din instruktionsbok).
Av Emmiez
Alecsandra skrev:tack för en jätte bra beskrivning :D
det tycker jag med, är jätteglad att jag hittade den beskrivningen så jag äntligen kunde sy täcksöm trots att jag inte hade coverlock :vågen:
såhär blev min:
Bild fler bilder i bloggen
Av Emmiez
Apelsin skrev:Blandar ni inte lite uttryck nu?

Overlock: på insidan, klipper.

Flatlock: som overlocken fast PÅ tyget, man måste ha typ en coverlock.

Täcksöm: som man kan sy på en vanlig maskin med två nålar och som man även kan sy på tex en coverlock.

Visst är det såhär?
overlock stämmer.

flatlock finns på min overlock, vad den är eller så har ja faktiskt inte så bra koll på, ja använder den inte.

täcksöm vet jag inte, trodde det var den slags sömmen, kanske har jag fel :hmm:
Användarens profilbild
Av teres
Flatlock är en söm (precis som rullsöm) som kan göras både två och tretrådig, den kan göras på overlockmaskiner. Man ändrar inställningarna på trådspänningen så att man kan "dra isär" tygerna, få fållen innanför sömmen och en platt fåll.

Om man kan göra en flatlock och om det heter samma på coverlockar vet jag inte.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
teres skrev:Flatlock är en söm (precis som rullsöm) som kan göras både två och tretrådig, den kan göras på overlockmaskiner. Man ändrar inställningarna på trådspänningen så att man kan "dra isär" tygerna, få fållen innanför sömmen och en platt fåll.

Om man kan göra en flatlock och om det heter samma på coverlockar vet jag inte.
precis (det var nog jag som började prata om flatlock). det kanske inte spelar så stor roll men jag tror sömmen coverlocken syr heter just coverlock eller täcksöm, flatlock är som sagt något annat som vanliga overlocks kan sy.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?