- mån feb 09, 2009 12:04
När jag bär lillen i sjal ute så har jag bara vanliga innekläderna på honom (body &byxa) och stickade sockor och mössa, eftersom jag har bärjacka. Men har lite problem nu när det är så här kallt ute hur man gör när man tex ska till affären och åker bil dit. Han sitter i "vanlig" bilbarnstol då han växt ur babyskyddet och där har jag ju oftast overall på honom men blir ju alldeles för varmt om jag ska ha honom i sjalen när han har den på sig, så brukar få klä av honom innan jag sätter i honom i sjalen men så sover han ju oftast när det blir dax att åka hem igen och känns både elakt o bökigt att krångla ner honom i overallen då igen och bilen är oftast väldigt kall..
så hur gör ni? För måste ju ha overall ut till bilen in i från annars lär han ju frysa ihjäl (inte riktigt då
men ändå)
Har kikat efter typ åkpåsar till bilstolar, för det borde väl vara det smartaste? Men hittar bara såna som är till babyskyddet...
Alla tips mottages med glädje
så hur gör ni? För måste ju ha overall ut till bilen in i från annars lär han ju frysa ihjäl (inte riktigt då

Har kikat efter typ åkpåsar till bilstolar, för det borde väl vara det smartaste? Men hittar bara såna som är till babyskyddet...
Alla tips mottages med glädje