Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av yvonn
"Min" BVC tant undrade om jag inte ville visa sjalar, vi pratade lite om det, lite löst så där. Men i dag när jag vart där så satt det en lapp uppe med mitt namn på och att man kunde anmäla sig för att få lära sig om att knyta sjal. OJOJ jag har ju precis börjat!! eller ja nu har jag ju iof. sjalat i 8 månader så jag borde ju fixa det... 2 anmälda.. Jag har ju inte så stenhård koll på varför det är så superbra med sjal. Mer än att jag inte hade klarat mig utan. :heart:
Måste jag lära mig nån mer knytning tills det är dags? Vi bär bara med OmslutetKryss på magen och Omslutet ryggKryss. och i manduca. Det kanske finns någon annan knytning som är populär som man kan visa eller räcker det? borde ju ha en bra ringsjal med men den jag har trivs jag inte med så den vill jag inte visa.
Användarens profilbild
Av mari_tres
:heart:

Antar att det är folk (mammor) med pyttisar som kommer? Eller är det även lite större barn tro? :hmm:
Höftkryss kan ju vara bra för de som säger att barnet vill sitta frammåt, annars tror jag nog att det räcker så. Fast det beror ju som sagt lite på åldrarna på barnen som ska bäras :lol:
Har du nån knytanvsidning i bokform du kan ta med? Annars kan jag skicka till dig!
Användarens profilbild
Av lillvilda
Åh vad kul grattis. :heart: vilken ära. Det kommer säkert gå jätte bra. :tumup: Jag har tyvärr inga toppen tips på knytningar men jag rekomenderar youtube å så testa lite knytningar som finns där å känn dig för på vilken som vore kul att visa. Jag önskar att de visade samma intresse på mitt bvc jag hade gärna visat sjalar, mei tai och tygblöjor om de vore intresserade. Det är ju så roligt att de får upp ögonen för det. Jag hade haft en väldigt jobbig småbarnstid tror jag om jag inte haft sjalarna och mina mei taier. :loving:
Användarens profilbild
Av yvonn
mari_tres skrev::heart:

Antar att det är folk (mammor) med pyttisar som kommer? Eller är det även lite större barn tro? :hmm:
Höftkryss kan ju vara bra för de som säger att barnet vill sitta frammåt, annars tror jag nog att det räcker så. Fast det beror ju som sagt lite på åldrarna på barnen som ska bäras :lol:
Har du nån knytanvsidning i bokform du kan ta med? Annars kan jag skicka till dig!
Ja höftkryss kanske, Har aldrig provat men det kan ju vara något. Jag har ingen aning vad det är för några åldrar som kommer. jag kanske får kolla på det här med att knyta upp i vagga och så? gissar att det blir några pluttar, vet en iaf. Det vore ju jätte gulligt om du ville skicka!
Användarens profilbild
Av mari_tres
yvonn skrev:
Ja höftkryss kanske, Har aldrig provat men det kan ju vara något. Jag har ingen aning vad det är för några åldrar som kommer. jag kanske får kolla på det här med att knyta upp i vagga och så? gissar att det blir några pluttar, vet en iaf. Det vore ju jätte gulligt om du ville skicka!
Då behöver jag bara din adress. Men jag vet inte om jag har nån som visar vagga :hmm: om det är en sån du vill ha, har mest bara till vävda sjalar.
Men den här youtubefilmen visar vagga på ett fint sätt tycker jag :loving:
Användarens profilbild
Av yvonn
mari_tres skrev:
yvonn skrev:
Då behöver jag bara din adress. Men jag vet inte om jag har nån som visar vagga :hmm: om det är en sån du vill ha, har mest bara till vävda sjalar.
Ja det är en fin liten film. Jag bar lite i vagga i somras, men det var ju såååå länge sedan. Minns ju att F:s kusin på 4år tittade på mig med :shock: och undrade vad jag hade för konstiga tuttar. :lol:
Användarens profilbild
Av mari_tres
yvonn skrev: Ja det är en fin liten film. Jag bar lite i vagga i somras, men det var ju såååå länge sedan. Minns ju att F:s kusin på 4år tittade på mig med :shock: och undrade vad jag hade för konstiga tuttar. :lol:
:loving:
Användarens profilbild
Av Cillan
mari_tres skrev:
yvonn skrev:

Grattis till att få visa sjalar. Måste ju vara jättekul med en BVC-sköterska som inte är emot sjalar.

Jag blev alldeles tårögd av filmen. Har inte sett en film där pappan knyter, han såg så gullig ut med sin lilla bebis. Är det någon här ifrån?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Cillan skrev:

Grattis till att få visa sjalar. Måste ju vara jättekul med en BVC-sköterska som inte är emot sjalar.

Jag blev alldeles tårögd av filmen. Har inte sett en film där pappan knyter, han såg så gullig ut med sin lilla bebis. Är det någon här ifrån?
Det är en norsk kille, de har lagt ut rätt många filmer med dottern, tror att de är till för nån släkting eller så som bor en bit ifrån (har iaf en känsla av det).
Användarens profilbild
Av MilanE
Vad kul att du ska få visa sjalar! Förståndig BVCsköterska!!

Filmen med pappan är så fin! Och jag får nästan ont i magen av att se en sån där liten SÅÅÅÅÅ liten! och fin och söt!
Användarens profilbild
Av yvonn
jo min BVC tant ja, hon tycker det är spännande med tygblöjor, (hade hon själv för längesedan), sjalar och EC, hon har faktiskt flera mammor som Ec:ar! men hon tror fortfarande på smakfönstret.. :?
Användarens profilbild
Av Apiaria
Jag visade på MVC ganska nyss (trådlänken ovan) och tyckte att det var lite stressande att alla bara satt och tittade på mig och Sorken, så jag slet upp en frivillig av de gravida och svepte in henne i en trikå-sjal och stoppade in en docka i vagga-knytningen. Så fick Sorken vila lite också, han bollades annars mellan en massa knytningar och trodde mamma fått fnatt.

Om jag visar sjalar fler gånger så där inplanerat så kommer jag ta med mig lite utskrifter på folk som bär i olika knytningar, olika stora barn och även vara noga med att få med några bilder på pappor som bär i sjal.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av yvonn
bra sannapanna, jag ska ta med olika papper med pappor också. :notes:

minchi här på forumet kommer nog också med och hon har ju två barn som sjalas nu så vi kan ju variera oss!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?