Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anil
Min lilla tjej på 6 veckor tycks vara en väldans utåtvänd krabat. Hon gillar inte att vara i trikåsjalen när hon är vakeni den vanliga mage mot mage i grodställning. Så jag har experimenterat lite... Satte henne framåtvänd i krysset, med benen rakt ner - alltså inte i buddah för det ville hon inte. Verkar som att hon gillar denna nya ställning när vi går omkring hemma. Får ju hålla lite i huvet än, men annars funkar det fint för henne. Men nu undrar jag ju naturligtvis om det kan vara skadligt på något sätt eftersom jag aldrig sett någon som burit sina små i denna ställning i trikåsjalen. Kan väl tänka mig att det blir väl påfrestande på beckenet om man bär länge, men korta stunder kanske kan funka...? Någon som vet?

/Lina
Användarens profilbild
Av camsch
Ska se om jag kan komma med några bra funderingar...

Först och främst, din lilla är bara 6 veckor. Massor händer hela tiden, och om en vecka eller en månad eller en dag är det något annat som gäller. Bara så du vet :)

Jag tror absolut att det inte är skadligt att gå korta stunder hemma med henne framåt. Vad du kan göra för att få positionen lite bättre är att dra ut tyget från knäveck till knäveck så att hon sitter som i en stol av sjalen. Det funkar när de är små, men blir väldigt tungt när de är större. Jag tyckte också när hon blev lite större att det blev svårt att GÖRA något då hon var framåt för hon nådde lika långt som jag... Och var väldigt pigg på att prova på att göra samma sak som jag :D Gjorde det ett par gånger hemma för att prova men trivdes aldrig med det...

Det enda man kanske ska tänka på är att det blir en väldans massa intryck och att de inte kan värja sig för det när de sitter framåt.

Min lilltjeja tyckte inte heller så mycket om att åka i trikåsjalen. Däremot funkade en mei-tai jättebra, där ryggen var så hög att hon fick stöd för huvudet men ändå kunde röra sig och se uppåt. Hon lutade huvudet bakåt och "låg" och tittade på mig och på himlen och det hon kunde se och var betydligt mer nöjd så än i trikåsjalen.
Sen köpte jag en vävd sjal och då var det inga problem alls, då var hon stadig i nacke och rygg och kunde obehindrat sitta och titta sig om kring. Jag bar/bär henne också ofta på höften med omslutet kryss, och det var/är också populärt. Nuförtiden är det mest på ryggen, men när vi myser blir det fortfarande på magen.
Det jag vill säga är att det går i perioder vad som är mest poppis, och vad hon gillar och inte gillar.
Av Anil
camsch skrev:Ska se om jag kan komma med några bra funderingar...

Först och främst, din lilla är bara 6 veckor. Massor händer hela tiden, och om en vecka eller en månad eller en dag är det något annat som gäller. Bara så du vet :)

Det jag vill säga är att det går i perioder vad som är mest poppis, och vad hon gillar och inte gillar.
Ja, jag har BÖRJAT förstå att det enda jag kan vara säker på är att allting hela tiden kommer att förändras.:-) Och att jag inget vet om framtiden. Det är lätt att tro att det "är så här det ska vara nu" som nybakad förälder. Det är ju så överväldigande! :heart:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ett annat alternativ är att bära på höften, då är det lätt att se frammåt samtidigt som man kan gömma sig hos mamma om det behövs :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?