Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Me
Jag behöver hjälp !!
Jag köpte en sjal på Granit för att se om plutten skulle gilla att sitta i den och gjorde han inte det så skulle det inte vara hela världen eftersom den inte kostade så mycket.
Nu gillar han den, men inte jag och hans pappa. Vi har svårt att få den att sitta bra, den känns så sladdrig och den blir så otroligt varm !!
Jag har försökt titta runt lite och se vad som kan passa oss och har kommit fram till tre olika, Sino, MaM ECO eller Gauze.
Men vilken ska vi välja ?
Helst skulle jag vilja testa alla tre i verkligheten, men det verkar inte finnas någon "riktig" butik som har alla tre.....

Plutten är idag 4v och vad jag förstår så skulle då Sinon vara bäst, men det känns som det är så begränsad användningstid på den, och är det så stor skillnad, mot Granits ? och hur är Sinon jämfört med Granits värme mässigt ?

Hoppas någon kan komma med råd !!
Av eamane
Nu har jag inte provat just nån av dem men trikåsjalarna är ju så mkt mysigare när man har små bebisar. Det går ju alltid att köpa en begagnad sino och sen sälja igen när man vill byta upp sej till en vävd?
Användarens profilbild
Av Isanna
Med en sån liten plutt så är det jättemysigt med en trikåsjal, typ Sino eller MaM Eco som du nämner. Men det funkar även jättebra med en gauze-sjal, så det är bara att välja! :lol:

Fördelen med en trikåsjal är ju att du kan ha den knuten jämt och ta i och ur barnet, men om du känner att det inte spelar någon roll så kan gauzen vara ett bra var. Alla tre är bra sjalar, ta den du känner mest för!
Användarens profilbild
Av asa
Trikåååååå :rock:
Användarens profilbild
Av LillaG
Jag har känt på både sino & MaM Eco, men inte provat dem med bebis dock.
Mitt första intryck är att Econ är lite glesare i väven, alltså lite tunnare. Dessutom är den lite stadigare än en ren trikåsjal, men inte så rejäl som en vävd.

Jag tycker ni ska försöka få granitsjalen att sitta på er ordentligt innan ni köper en ny (eller bättre begagnad funkar precis lika bra) sjal.
Trikåsjal kan du dra åt typ hur hårt som helst innan du stoppar i bebisen.
Så dra åt ordentligt, och stoppa sen ner bebisen. Då ska du se att den sitter bättre. Du kan dessutom dra åt efterhand om du tycker att den sitter lite löst.

Lycka till!! :)
Av Me
Tack för alla svar !!
Men jag vet inte direkt om jag blev klokare :D

Som det är nu känns det som det viktigaste för oss är en sval sjal för han är så otroligt varm i sig själv. Nu har han börjat vägra ligga i vagnen också och vill bara bli buren så det börjar bli lite krisigt med att hitta något som passar.

Problemet med den billiga sjalen har juh varit att det blir så otroligt varmt och då blir han så kinkig och börjar trycka från med benen. Men även att det känns som att den "åker upp" när man drar åt den. Nu har vi bara provat att ha hans ben innanför, det kanske blir bättre med dem utanför(?).

Någon som vet om det finns det någon/några butiker i Stockholm eller Uppsala trakten som har dessa man kan klämma på ?
Jag har mest hittat nätbutiker, men eftersom vi inte är så vana sjalbärare skulle vi gärna vilja ha hjälp att få den vi väljer att sitta ordentligt och se att han verkligen sitter bra i den......

Så svårt att välja !!! Ingen som bara kan bestämma åt mig vilken jag ska ta :wink:
Användarens profilbild
Av ericah
Kan du inte se om du kan hitta nån som kan hjälpa dig under rubriken bärsjalsambassadörer. Eller försök komma på nån bärsjalsträff...
Användarens profilbild
Av bellisbella
Me skrev:
Som det är nu känns det som det viktigaste för oss är en sval sjal för han är så otroligt varm i sig själv. Nu har han börjat vägra ligga i vagnen också och vill bara bli buren så det börjar bli lite krisigt med att hitta något som passar.

Problemet med den billiga sjalen har juh varit att det blir så otroligt varmt och då blir han så kinkig och börjar trycka från med benen. Men även att det känns som att den "åker upp" när man drar åt den.
Hej! Köpte också den billigaste jag hittade, gillade den men hade samma problem som du - att lillen blev alldeles för varm!
Tyckte också lite att den åkte upp när jag skulle dra åt den hårt, spände knutenöver höfterna så gick det bättre.
låter som ni behöver en svalare sjal men kanske också lite knythjälp...
eller.. sy en MT lika mysigt o bra som knytsjal men lättare att få till, antingen att du gör en lite mindre MT (det gjorde jag) eller så en "normalstor" också får bebisen ha benen innanför tills han är stor nog
Av Aelia
Köper du sino, kan du alltid sälja den sen och kommer inte att förlora så mycket pengar och sen köpa en vävd sjal istället. Sino är en jätte bra trikå sjal tycker jag. Ska snart bära mitt andra barn i den :lol:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Annars finns det ju sjalbärare i Bålsta. Du har inte möjlighet att gå på sjalträff och få lite hjälp av dem?
Jag gillar absolut Sino och är just i färd med att köpa en MaM Eco med så det funkar nog bra med vilket som, bara du/ni får ordentlig kläm på knytningen först!

Lycka till!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Just det ja... I Uppsala finns Sino att prova på Mammas Mage, och i Stockholm borde det ju också finnas, om inte annat så på Loomas showroom. De andra vet jag tyvärr inte riktigt hur det är med :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?