Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Fina bilder!

Dante är 2 månader nu och ganska stadig, men jag skulle aldrig våga bära länge på ryggen, huvudet skulle säkert hänga efter bara en liten liten stund... Är era så stadiga att de orkar?
Användarens profilbild
Av Anso
melon skrev:Fina bilder!

Dante är 2 månader nu och ganska stadig, men jag skulle aldrig våga bära länge på ryggen, huvudet skulle säkert hänga efter bara en liten liten stund... Är era så stadiga att de orkar?
David har till skillnad mot Hanna alltid varit rätt stadig men visst, efter ett tag när han sov så for ju huvudet lite åt sidan men då fick jag mecka upp sjalen så gått det gick.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har ju slängt upp honom (Axel) tidigt i ryggsäck med tyget bara under rumpan utan att korsa om benen det var helt suve !!!!!

Det vikriga är att "kokonga i barnet ordentligt" Jag hade en kudde på köksbordet o sjalen på kudden då hade man möjlighet att träna utan att Axel klagade för mycket o när han var väl in sjalad var det bara att bära över honom till vardagsrummet o svinga honom med soffan under sig :lol: jag var se'n tvungen att ta mig till hallen o kolla att han satt bra i spegeln detta var en bra träning Bild

Det gäller att träna på att bära barnet på olika sätt ovan axlarna o känna att man har kontroll .... i sjalen sitter dom ju bra , det gäller bara att våga ha det dyrbaraste man har på ryggen som vilken rygga som helst :wink:

Lycka till !!! hjälper dig gärna på nånn träff !!!!
Användarens profilbild
Av mica
jättetack alla. kanon med bilderna.
nu ska jag nog snart testa.
jag har ju bara en kort sjal ...hmm. måste nog köpa flera.... :D
Användarens profilbild
Av trollmamma
mica skrev:jättetack alla. kanon med bilderna.
nu ska jag nog snart testa.
jag har ju bara en kort sjal ...hmm. måste nog köpa flera.... :D

Ja du måste lida :rofl: :rofl: :rofl:

Jag tror säkert du kan knyta kangas oxå .... det ska jag ha bild på men frågan är vart :roll: kommer kanske se'n
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag bär Eje på ryggen sedan någon vecka, fast han får åka Beco där. Perfekt. :wink:
Användarens profilbild
Av mica
vovvemor skrev:Jag bär Eje på ryggen sedan någon vecka, fast han får åka Beco där. Perfekt. :wink:
Hur får du upp honom då?
Jag har en meitai och en ergo men jag har inte riktigt kläm på hur man får upp en minibebis.
Användarens profilbild
Av mica
Anso skrev:...... Vad var David, 2 månader ungefär och jag knöt ryggsäck i början. ....Jag lägger sjalen över min rygg/midja och hivar sedan honom över axeln och lyfter därefter upp sjalen över honom, upp över axlarna på honom så att det blir mycket stöd.
Men hur gör du för att han inte ska ramla ner innan du fått upp sjalen om honom? :shock:
Användarens profilbild
Av jordbarn
Idag försökte jag få upp Casper (3 mån) på ryggen för andra gången. Gick inge bra nu heller... :(
För det första vågar jag inte "svinga", herregud det känns som att jag ska tappa honom i golvet! :shock:
Och när jag väl fått upp honom och ska försöka knyta så gallskriker han så jag blir alldeles yr! Och tyget halkar bara upp för rumpan, upp för ryggen liksom!
Hur gör ni människor??? :whut: :whut: :whut: Det ser ju så mysigt och praktiskt ut att bära på ryggen. Hjälp!
Användarens profilbild
Av korell
Är det ingen som har en bild på omslutet med en så liten bebis.
Vill väldigt gärna se det :D
Användarens profilbild
Av vovvemor
korell skrev:Är det ingen som har en bild på omslutet med en så liten bebis.
Kunde inte motstå den utmaningen - här är resultatet! :D
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... 137#715137
(hur gör man ett ord till en länk??)
Användarens profilbild
Av melon
vovvemor skrev:(hur gör man ett ord till en länk??)
Såhär (adressen är innanför första URL-koden istället för mellan de två):
Kod: Markera allt
[url=http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?p=715137#715137]Här skriver du ordet[/url] 
Då blir det såhär:
Här skriver du ordet

Och just det; FINT ryggknut men han ser lite rädd ut :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av korell
Tack!, vad fint det såg ut! måste jag våga mig på i höst :)
Användarens profilbild
Av mica
vovvemor skrev:
korell skrev:Är det ingen som har en bild på omslutet med en så liten bebis.
Kunde inte motstå den utmaningen - här är resultatet! :D
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... 137#715137
(hur gör man ett ord till en länk??)
Wow liksom!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?