Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
Var på Universeum i söndags och på Liseberg i går och hade skoj med sambons familj.
På Universeum såg jag en mamma (?) som brottades med sin trehjuliga (otämjda :lol: ) barnvagn i trappen längs "vattnets väg". (för er som inte vet är det bara trappor på trappor på trappor där man får följa vattnet från fjäll till hav) Detta trots att det finns barnvagns-parkering i entrén...
Mor- eller farmor bar barnet på höften. :roll:

Jag tänkte "Oj, jisses vad jobbigt!" och seglade förbi med W sovandes i gåsen. :lol:

Sen hade jag fått upp ögonen, överallt fanns föräldrar som bar sina barn i alla storlekar. Men på hela tiden såg jag kanske två ergononomiska selar och någon mer babybjörn dito. :shock: Vagnar kånkades uppför och nerför trappor, vagnköer till hissar, barnvagnsterror på spårvagnen :? . Ofta såg jag tomma vagnar och burna barn. Tillslut kände jag bara för att ställa mig och med hög röst proklamera "VET NI ATT DET FINNS HJÄLPMEDEL FÖR SÅNT DÄR"

Nu har ju vi ingen vagn ännu, och de är väl bra till mycket förstår jag, men varför inte en ringis, sele eller kortsjal nerstuvad i vagnkorgen?

Jag känner mig lite som ett Jehovas vittne eller nåt :lol: det måste ju vara rätt att tala om för folk att gud (läs sjalar alltså 8) ) finns, när det är för deras eget bästa?!

Men ledsen blev jag när jag såg en 3-4 mån bebis i SVART vagn lämnas gall-skrikande för att pappa skulle lämna glassbeställning till mamma i glasskassan 4 meter bort. Och nog kändes ett sting i hjärtat när fex-sexårige pojken nekades bli buren när han inte orkade gå (efter hel dag på Liseberg) med motiveringen att "Du är ju stor kille!" :cry:
Användarens profilbild
Av Stark
När vi ska på ställen där stor vagn kan vara bökig tar vi paraplysulkyn så kan pappa lyfta vagnen upp och ner för trappor osv. Vagnen är ju den hjälp vi har för att få med oss kylväska, blöjväska (om vagnen redan är med), jacka till mamma och pappa mm. Patapumen går jag inte utanför huset utan :lol: .
Användarens profilbild
Av Alven
Jag var på samma ställen förra veckan, men med Ergon mest hängandes om midjan eftersom ettåringen tycker att hon är för stor för att bli buren mesta tiden :). Och jag upplevde samma sak som du...
Användarens profilbild
Av ylkir
Det kunde varit mig för några år sedan du såg :D Nu skulle du dock ha sett en familj med 3 springande vildar och en 1 åring i patapum eller hoppe på ryggen :wink:
Vagnen hänger bara med som lastvagn nuförtiden, och inte ens det alla gånger.
Användarens profilbild
Av bani
Jag tror folk är rädda för att ställa ifrån sig vagnar också pga stöldrisken. :hmm:

Men visst ser det puckat ut. Träffade några kompisar på stan idag, och vips stod det fyra vagnar i vägen för folk - vi skämdes allihop. :lol:
Av Aelia
Sofie skrev: Och nog kändes ett sting i hjärtat när fex-sexårige pojken nekades bli buren när han inte orkade gå (efter hel dag på Liseberg) med motiveringen att "Du är ju stor kille!" :cry: [/size]
Fast jag skulle inte heller vilja bära min son när han var 6 år, han är 7 nu :roll:
Användarens profilbild
Av svas
När jag premiärbesökte underbara Universeum i maj spanade jag faktiskt en sjalbärare (randig sjal med fransar). Jag bar Lilla S i Bali-sjalen och det funkade klockrent. Förresten finns det väl BB-selar att låna i receptionen??? Bättre än vagn.

Universeum var ju alldeles, alldeles underbart!!! Dit vill jag många flera gånger.
Användarens profilbild
Av melon
Sofie skrev: Jag känner mig lite som ett Jehovas vittne eller nåt :lol: det måste ju vara rätt att tala om för folk att gud (läs sjalar alltså 8) ) finns, när det är för deras eget bästa?!
:lol: :lol: :lol: Där satte du fingret på spiken!
Användarens profilbild
Av caelajemma
Ja, man kan ju inte låta bli att tycka lite synd om alla oupplysta föräldrar. :) Förhoppningsvis är det några som får sig en tankeställare när vi som sjalar seglar förbi.

Vi (gotlänningar) som måste ta färjan när vi ska semestra är ju väldigt glada över våra bärhjälpmedel. Hur sjutton får man annars smidigt med sig två små barn och diverse pinaler med sig upp till sin kupé (särskilt om man åker sent på kvällen och barnen nästintill är sovande)?
Användarens profilbild
Av gummy
fast jag måste ändå smyga in och säga att jag hade fått tillhöra en av de där barnkånkande vagnkörande mammorna, arvid _vägrar_ bli buren i något annat än famnen. så allt som oftast har jag honom på höften, vagnen i handen och en något svettig uppsyn

så nån av de där kånkande typerna kanske var en sån som jag som nästan vill grina över att jag vill använda mina fina sjalar men inte får!
Av Sofie
Aelia: Fast jag tyckte ändå så synd om honom :oops: för han var minst i familjen och alla de andra bara älgade på, och jag tror han hade skavsår med... Om det var jag skulle jag nog velat höra nåt i stil med "Jag orkar inte bära dig för jag är också trött, men vi kan gå långsammare" (Och hade det varit min bror som var pappan så hade han nog slängt upp lillkillen på ryggen och kutat till busshållplatsen... :lol: )

Bani: Det finns myntlås i entrén för barnvagnar, det var därför jag tyckte det såg så dumt ut :wink:

Gummy: Så kan det ju vara för några, men jag har svårt att tro att det gäller de flesta... Jobbigt för dig att inte kunna använda bärhjälpmedel!
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har ju själv insett att jag tycker det är så jobbigt med vagn. Vi har vagn men har inte använd den sen i oktober. I förra veckan var jag dock lite orolig en dag. Var själv med båda barnen och Finn åkte ju på ryggen, dottern var duktig och gick hela dagen i stan och slottskogen. Först i Haga och sen ner till järntorget och så upp till slottskogen och så leka på plikta och så gå runt hela djurgårdarna och sen gå ner till älvsnabben. Var orolig för att orken skulle ta slut för henne när vi skulle gå från älvsnabben upp till våra bekanta. Funderar om jag skulle ta med mig en extra sjal men det tar ju plats och jag vill ha så lite som möjligt att släpa på. Ibland kan det bli att jag får neka 5-åringen att bli buren för att jag har för mycket att bära. Dock brukar hon bli buren i famnen ett tag och sen får hon gå igen en bit. Är pappan med så blir hon självklart buren när hon vill.
Användarens profilbild
Av bani
Sofie skrev:
Bani: Det finns myntlås i entrén för barnvagnar, det var därför jag tyckte det såg så dumt ut :wink:
Aha. :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Så här är det hos oss ibland, Saga vill absolut inte sitta i sjalen, så då bär min man henne för hand, medan jag kanske går omkring med en sjal eller sele på kroppen. :D :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?