Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är så dålig på att fästa trådar snyggt på stickade och virkade saker. Finns det någon som har tips på hur man får det snyggt och säkert fäst? Sockorna jag nyss stickade har tåtar som sticker ut på ett par ställen... :roll: suck, vill lära mig detta!
I tråden om vågiga filtar så lärde jag mig hur man fäster trådar undertiden man virkar, så man slipper göra det sen när man är klar. Bina förklarade gång på gång, och tillslut fattade jag.
Man virkar alltså med den avslutade tråden längs med virkningen. :hrm:
Bubbi skrev:I tråden om vågiga filtar så lärde jag mig hur man fäster trådar undertiden man virkar, så man slipper göra det sen när man är klar. Bina förklarade gång på gång, och tillslut fattade jag.
Man virkar alltså med den avslutade tråden längs med virkningen. :hrm:
Så gör jag också.
Lynn skrev:Hur gör man snygga fästningar när man stickar då?
Det vore fasligt intressant att veta. Jag syr bara in dem på avigsidan. Men det vore inte dumt om man kunde baka in dem som på virkningen.
Så gör jag med. Men det skulle vara roligt att kunna göra en tröja eller dylikt som går att vända på, och fortfarande är lika snygg *drömmer*
Virka in trådarna alltså. Jag gör det när jag byter färg på mormorsrutorna jag håller på med, men virkar då bara med i 6 hst, dvs runt luftmaskorna i hörnen. Undrar om det räcker? Virkar inte så mycket annars utan har mest stickat.

I stickat syr du in tråden på baksidan alltså? Och den blir inte att sticka ut någonstans?
Det där att kunna väna ett plagg som man vill skulle vara så trevligt!
Stickar jag med ulltråd som går att filta så filtar jag ihop ändarna (när det gäller skarvning alltså). Annars brukar jag fästa genom att sy tråden "längs med" hur tråden går i maskorna. Så det ser alltså ut som om man har stickat med dubbelt garn, men det syns ju bara om man tittar väldigt noga.

Sen kan man ju göra just det, sticka med dubbelt garn några maskor vid skarvning - beroende på hur kärvt garnet är kan ju det räcka som fästning.
Jag gör som flera andra när jag virkar så låter jag garnet löpa med och virkar in det sas.

När jag stickar så beror det lite på vad jag gör för något. Ibland stickar jag med dubbelt garn så att skarven följer med. Ibland låter jag garnänden löpa med så att den blir "instickad". Eller så syr jag in ändarna så osynligt som möjligt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?