Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Har länge velat sy en MeiTai... det finns ju så många fina tyger att ha som panel! :D
När jag var på Ikea för jättelänge sen i höstas köpte jag tyg till panel. Sen har inte tiden och indpirationen funnits. Och nu är det vinte, inte lätt att knyta en sprattlig 9 månaders i långsjal i sina hala bävernylonoverall. Och ringsjal är inte skönt långa stunder. Eller om man som jag vill ha barnet på ryggen.

Nu har jag hittat en "pepp"! Vi ska till Åre (där det kanske oxå är mildare än här) Och då ska MeiTaien vara klar. Idag inhandlades det 140x220cm svart duk för 49kr på Hemtex! Lite randvävd sådär.
Bild
Tänkte sy enl "Knyttets" beskrivning. Men ska axelbanden vara samma bredd ända ut i ändarna? Hur gör ni andra? Den andra beskrivningen har ju avsmalnande? Vill gjärna ha breda så man kan skydda barnets sidor, men hur blir det med knuten? Vad tycker ni?
Av lilla trasdockan
jag har helbredd på mina band och jag tycker det går jätte bra att knyta då jag mest kör "tibetanskt" eller va de nu heter varken knyter eller korsar fram utan drar bak banden på en gång, lägger kors över bebis rumpa, fram igen å sen drar kors genom "axelbanden" ihop å knut. hoppas det går att förstå vad jag menar.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
)
Alecsandra skrev:jag har helbredd på mina band och jag tycker det går jätte bra att knyta då jag mest kör "tibetanskt" eller va de nu heter varken knyter eller korsar fram utan drar bak banden på en gång, lägger kors över bebis rumpa, fram igen å sen drar kors genom "axelbanden" ihop å knut. hoppas det går att förstå vad jag menar.

Det gick utmärkt att förstå! Sydde den i går kväll (då tyget fortfarande var fuktigt efter tvätt :lol: ) Har fotat den nu, men så ligger photobucket nere :evil: Blev nöjd med den, gjorde 30cm breda band hela vägen, och de blev lika långa som duken var, lite mer än 2m. Så har man att knyta med! Midjebandet kunde jag gjort lite längre än 150. kanske 170cm. Den blev 63 cm hög mitt på istället för 60 som enl mönstret, och lite högre på sidorna med, skulle rundat av mer nedåt sidorna.

Tyget verkar förövrigt super att sy långsjal med, ska köpa ett vitt idag och sy en sjal, det räcker om man delar det på längden och skarvar. (färga sen i nån kul färg! 50kr är det ju värt att prova!) Tyger är rutvävt, och stretchar jättebra på diagonalen, lite gauzeaktigt i känslan.

ska lägga in bild senare under dagen!
Av lilla trasdockan
så bra :)
ja jag ska väl också sy en ny MT nån dag, hade jag vetat om att hemtex rea ut så fina dukar som går bra att använda hade jag ju köpt de istället för helsvart bomull från IKEA (å pengarna räcker inte till en duk :cry: ) men jag väntar ivrigt på bild
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Aha, tänkte mig grenen på längden... :lol: Fin! samma modell ser jag! Vad fint att färga ugglorna milisgröna! Kanske nån mer "smutsad" färg man ska färga i istället för klara färger... har ett med röda ugglor, men vit botten :hmm: njää

och det där rosa linnet till svägerskan är ju super!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?