Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hedda80
Jag är ny här på sjalbarn men hoppas att någon kan hjälpa mig. Har burit dottern i en Sino sen hon föddes (helt underbar), men fick en Manduca i julklapp och tänkte börja med den. Men jag måste vara korkad, eller så är den värdelös! Jag får ont som sjutton i axlarna bara efter en liten stund. Testade med axelbanden i kors, men det var inte bättre. Tog då bort spännena som sitter mellan axelbanden och nu när jag ska sätta tillbaks dem minns jag inte hur högt upp de satt (om ni förstår?). Instruktionen tycker jag är väldigt otydlig, inga direkta närbilder på remmarna osv. Någon som kan förklara lite pedagogiskt eller har ett par tips?

Dottern är 6 mån och väger 8,5, jag är 156 cm och ganska smal.

(hoppas allt blev rätt nu, har inte fått kläm på det här forumet än :rodna: )
Användarens profilbild
Av mari_tres
Välkommen hit! :hello:

Hur högt du vill ha bröstspännet beror på om du bär på magen eller ryggen. De går att justera även efter det att de sitter på, så det behöver inte bli exakt på en gång. De sitter på den delen av bandet som är löst längst bit, om du förstår. Kan ta bild om du vill, om du berättar mer exakt var det är du vill ha bild på!
Användarens profilbild
Av hedda80
mari_tres skrev:Välkommen hit! :hello:

Hur högt du vill ha bröstspännet beror på om du bär på magen eller ryggen. De går att justera även efter det att de sitter på, så det behöver inte bli exakt på en gång. De sitter på den delen av bandet som är löst längst bit, om du förstår. Kan ta bild om du vill, om du berättar mer exakt var det är du vill ha bild på!
Tack, vad snäll du är :) Jag troor faktiskt jag förstår vilken del på axelremmarna du menar, ganska högt upp va?

Jag ska prova imorgon och återkommer om det inte funkar.
Användarens profilbild
Av telistant
Vi bytte också från Sino till manduca. Det funkade ju iofs rätt ok för mej med manducan men dat ÄR skönare med sjal. Saknade sinon (L blev för tung och rörlig) så jag inhandlade en vävd och det ångrar jag inte.
Användarens profilbild
Av hedda80
telistant skrev:Vi bytte också från Sino till manduca. Det funkade ju iofs rätt ok för mej med manducan men dat ÄR skönare med sjal. Saknade sinon (L blev för tung och rörlig) så jag inhandlade en vävd och det ångrar jag inte.
Ja, Sinon är ju så mysig och barnet har det ju så mjukt och skönt. Hur länge kunde du ha den? Min dotter är ett halvår, men hon vill inte längre, bara om hon är sjuk. Fick testa en Ringo (eller vad den heter) av en kompis, men gillade den inte alls.
Användarens profilbild
Av mari_tres
hedda80 skrev:
Ja, Sinon är ju så mysig och barnet har det ju så mjukt och skönt. Hur länge kunde du ha den? Min dotter är ett halvår, men hon vill inte längre, bara om hon är sjuk. Fick testa en Ringo (eller vad den heter) av en kompis, men gillade den inte alls.
Det kan gå i vågor lite också att de vill/inte vill bäras. Det kanske bara är en tillfällig svacka ni är i :wink: och det kommer att gå bra att bära igen om en vecka eller två.
Användarens profilbild
Av telistant
hedda80 skrev:Ja, Sinon är ju så mysig och barnet har det ju så mjukt och skönt. Hur länge kunde du ha den? Min dotter är ett halvår, men hon vill inte längre, bara om hon är sjuk. Fick testa en Ringo (eller vad den heter) av en kompis, men gillade den inte alls.
Vi kunde nog ha den i 7-8 månader men sen ålade han sig liksom ur den, kastade sig bakåt så trikån delade sig. Den blev liksom lite för mjuk och smal och glidig. Han vägde runt 9 kg och var över 70 cm då.
Användarens profilbild
Av hedda80
telistant skrev:
hedda80 skrev:Ja, Sinon är ju så mysig och barnet har det ju så mjukt och skönt. Hur länge kunde du ha den? Min dotter är ett halvår, men hon vill inte längre, bara om hon är sjuk. Fick testa en Ringo (eller vad den heter) av en kompis, men gillade den inte alls.
Vi kunde nog ha den i 7-8 månader men sen ålade han sig liksom ur den, kastade sig bakåt så trikån delade sig. Den blev liksom lite för mjuk och smal och glidig. Han vägde runt 9 kg och var över 70 cm då.
Ok. Hon är 70 cm och väger snart 9 kg :) Har dessutom börjat krypa, så hon kanske känner sig för instängd och har för mycket att upptäcka för att bäras.

Får hoppas det är en svacka, eller att jag får till Manducan.
Av juliaanna
Vi bar i mam eco trikåsjal och jag tror att det började kännas lite tungt att bära vid 7-8 kilo och då är den sjalen ändå ganska stadig. Vi gick över till en vävd sjal och det funkade bra. Bär du i manducan på mage? Jag och de flesta jag har pratat med verkar tycka att selar funkar bäst på ryggen. Är också rätt praktiskt när man ska få upp barnet helt själv utomhus och det är sånt här väder :wink: Vi gillar vår manduca och tycker i alla fall att det är bästa selen hittills i jämförelse med patapum, beco och ergo men har knappt burit alls på magen.
Användarens profilbild
Av hedda80
juliaanna skrev:Vi bar i mam eco trikåsjal och jag tror att det började kännas lite tungt att bära vid 7-8 kilo och då är den sjalen ändå ganska stadig. Vi gick över till en vävd sjal och det funkade bra. Bär du i manducan på mage? Jag och de flesta jag har pratat med verkar tycka att selar funkar bäst på ryggen. Är också rätt praktiskt när man ska få upp barnet helt själv utomhus och det är sånt här väder :wink: Vi gillar vår manduca och tycker i alla fall att det är bästa selen hittills i jämförelse med patapum, beco och ergo men har knappt burit alls på magen.
Jo, jag bär ju på mage...kanske rygg skulle funka bättre. Men jag har fått för mig att jag måste ha koll på henne :) , vet inte hur hon gillar att inte se mig heller. Klart värt att testa.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?