Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Från stellaris:

Om Toddlern:
Till skillnad från Patapum bärsele från 5 månader (=baby) har denna en extra rem mellan höftavbärarbältet och axelremmarna för att ännu bättre klara ett större barns tyngd. Dessutom är ryggstödet något högre.
Här är en bild på patapum Toddler
Bild
Användarens profilbild
Av zink
Jag passade på att fota när jag hade en Manduca hemma, vi har båda Patapum. Skapade en tråd om det då:

Patapum Baby & Toddler jmf Manduca (bilder)

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 79#1471179

Men vi är inte riktigt kompis med Toddler på g a remmens annorlunda placering. Eller det är maken som använder selen när han söver de ggr vi söver gm att bära, jag kör med sjal - och han har svårt att få loss den sovande sonen ur den p g a den remmen. Så de kör med baby-varianten fast sonen är för stor för det nu ;-)

Men vi har just nu en Beco hemlånad. Får se om det är ngt. Fast stor priskillnad onekligen, även begagnad då.

PS Det bör ju faktiskt gå att öppna den där remmen och låta den hänga? :hmm: Har inte tänkt på det förut, de är ju nöjda med den andra ortsatt ett tag. Men vill man bära på ryggen så behös det högre ryggtyget!
Av sjaltokan
Disavi skrev:Så om ja inte har den extra remmen.. Då kan ja ha min patapum ett tag till?
Du kan bära i den så länge du vill.. :D
Användarens profilbild
Av zink
Disavi skrev:Nu förstod ja.. Ja har nog den där baby patapumen.
Ja tycker den funkar bra på ryggen.. Den funkar nog bra på mage oxå.. Men får ont i axlarna då.

Tycker de verkar lite krångligt me den extra remmen..
Oja, den funkar bra på rygg och mage för en liten en. Det är när de växer ur den på längden menar jag. Inte så mkt remmen. Maken får hålla handen om rygen på sonen hela tiden nu när denär för låg i ryggen. Det var jag menade :-)

Som du ser på bilden så är Manducans två höjdlägen (blitxlås som reglerar) precis motsvarande de två olika Patapummarna!
Användarens profilbild
Av disavi
cinclus skrev:
Disavi skrev:Nu förstod ja.. Ja har nog den där baby patapumen.
Ja tycker den funkar bra på ryggen.. Den funkar nog bra på mage oxå.. Men får ont i axlarna då.

Tycker de verkar lite krångligt me den extra remmen..
Oja, den funkar bra på rygg och mage för en liten en. Det är när de växer ur den på längden menar jag. Inte så mkt remmen. Maken får hålla handen om rygen på sonen hela tiden nu när denär för låg i ryggen. Det var jag menade :-)

Som du ser på bilden så är Manducans två höjdlägen (blitxlås som reglerar) precis motsvarande de två olika Patapummarna!
Ja har en manduca som ja inte riktigt tycker om så ja har sålt den.. Ja tycker huvudstödet är lättare till patapumen.. :)
Användarens profilbild
Av zink
Disavi skrev:Ja har en manduca som ja inte riktigt tycker om så ja har sålt den.. Ja tycker huvudstödet är lättare till patapumen.. :)
Ah, huvudstöden ja - de har jag inga kommentar efts jag aldrig använt mig av dem själv till ngn sele alls...! Så bra med kommentarer om det. Vad var det som kändes bättre och sämre?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?