Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

JinxLinda skrev:
zandrama skrev:
zandrama skrev:Nu är Vidars fuskpolo/löskrage klar. Jag blev nöjd, jag hoppas bara att den passar också. :roll:
halskrage-sb.jpg
Den passade och sitter riktigt bra! :D
:vågen: :app: bildbevis? ;)
Kika längre bak i tråden. ;)
Här är halskragen igen:
halskrage
(158.19 KiB) Nerladdad 131 gånger
Tyvärr blev omdömet från Vidar:
"Det är hårstrån på den. Här och här och här och här!" :?
Nåväl, Svante gillade den iallafall.
Av Jinxan
zandrama skrev:
JinxLinda skrev:
zandrama skrev:
zandrama skrev:Nu är Vidars fuskpolo/löskrage klar. Jag blev nöjd, jag hoppas bara att den passar också. :roll:
halskrage-sb.jpg
Den passade och sitter riktigt bra! :D
:vågen: :app: bildbevis? ;)
Kika längre bak i tråden. ;)
När den är på alltså ;)
Användarens profilbild
Av melon
Muuminmamman skrev:
glis skrev:
Muuminmamman skrev:Melon: attans, då är det samma som jag har.

Glis: just den! Hur gör man??

/MuuM
Hoppas det här svaret syns, jag skrev ett nyss som försvan... :x

Flätan som syns är två aviga varv med ett rät mellan. Det övre aviga varvet är stickat så att man istället för att lägga den bortre garnänden under den närmre och under den högra stickan på vägen runt den högra stickan lägger den bortre garnänden över den närmre och över den högra stickan på vägen runt den högra stickan.
Man stickar alltså fyra varv fram och tillbaka innan man börjar sticka runt på strumpstickor eller rundsticka.

Solklart eller?
Hmm. Rätt solklart - men det var inte det jag var ute efter. :hmm: Jag är ute efter en uppläggning som alltså ser ut sådär...

Fasen. Jag får maila Majken.

/MuuM
Var det i min andra bok då kanske? :hmm: Den med bara ett par tvåändsstickade saker?
Nu tänker jag skryta i den här tråden (också) om att jag stickade ett par vantar till Karin igår eftermiddag. Med stickor 3,5 och Peer Gynt så går det mycket fortare än när man stickar i alpacka på 2,5-or :D
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:Nu tänker jag skryta i den här tråden (också) om att jag stickade ett par vantar till Karin igår eftermiddag. Med stickor 3,5 och Peer Gynt så går det mycket fortare än när man stickar i alpacka på 2,5-or :D
DET var imponerande! :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag fick boken Sticka mera igår, har iofs bara bläddrat igenom den men jag tycker att den verkar jättebra. Massor av olika tekniker beskrivna, lite materiallära, några mönster, montering, tvätt osv. Tror att det kan bli en värdefull uppslagsbok att ha i bokhyllan :D
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
Muuminmamman skrev:
glis skrev:

/MuuM

Flätan som syns är två aviga varv med ett rät mellan. Det övre aviga varvet är stickat så att man istället för att lägga den bortre garnänden under den närmre och under den högra stickan på vägen runt den högra stickan lägger den bortre garnänden över den närmre och över den högra stickan på vägen runt den högra stickan.
Man stickar alltså fyra varv fram och tillbaka innan man börjar sticka runt på strumpstickor eller rundsticka.

Solklart eller?
Hmm. Rätt solklart - men det var inte det jag var ute efter. :hmm: Jag är ute efter en uppläggning som alltså ser ut sådär...

/MuuM
Var det i min andra bok då kanske? :hmm: Den med bara ett par tvåändsstickade saker?
Kanske det? Kolla gärna. :-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av melon
Muuminmamman skrev:
melon skrev:
Muuminmamman skrev:
glis skrev:

/MuuM

Solklart eller?

/MuuM
Kanske det? Kolla gärna. :-)

/MuuM
Ska kolla när jag kommer hem ikväll. Minns du alls hur sidan såg ut?
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
Nä, inte så detaljerat... Men finns det mer än en sorts uppläggning är det nog den jag är ute efter.

Tack!!!

/MuuM
Användarens profilbild
Av melon
Muuminmamman skrev:
melon skrev:
Nä, inte så detaljerat... Men finns det mer än en sorts uppläggning är det nog den jag är ute efter.

Tack!!!

/MuuM
:vågen: Det finns 3 varianter på uppläggning här! Jag scannar in och mejlar till dig om du skickar din adress på PM :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
Muuminmamman skrev:
melon skrev:

Tack!!!

/MuuM
:vågen: Det finns 3 varianter på uppläggning här! Jag scannar in och mejlar till dig om du skickar din adress på PM :tumup:
Melons pdfer och ravelry-inbjudan kom på samma dag. :-) Här ska stickas!!!

/MuuM
Usch, vi är sjuka här hemma så här blir det itne många knop. Jag har virkat en filt som ska skickas till Sydafrikaprojektet (se tråd om välgörenhetsstickning) och så har jag stickat ett par klassiska raggisar till min morfar som fyller år om två veckor. Ska göra ett par till mormor med. Bilder finns som vanligt i bloggen.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?