- lör jan 31, 2009 15:01
Kaffemoster skrev:Hoppas det blir bra så du slipper repa upp, det är ju så tråkigt att ha lagt massor med tid och sedan bara behöva ta upp igen.Nettan skrev:Jo, fast mönstret är ju till entrådigt ullgarn och jag har tvåtrådigt. Men jag är iofs nöjd med masktätheten på revontuli som är samma garn och som jag stickat på 5,5 - så nu har jag satt igång och vi får väl se om det blir något användbart eller om jag får repa uppKaffemoster skrev:Nu är revontuli färdig, men bilden jag tog verkade inte fastna på minneskortet i kameranDet borde bli ganska lagom med 5,5. Det är ju den storleken de använder i mönstret., och nu har jag satt batteriet på laddning.
Så nu ska jag börja på en Möbiussjal, eftersom jag blev påmind om det mönstret av någon här. Frågan är bara hur stor den ska bli....
Jag stickade en för något år sedan, på tvåtrådigt ullgarn, och då lade jag upp 150 maskor och stickade på stickor 4. Den blev för litenmen det var bara på snäppet för liten. Så om jag nu stickar på stickor 5,5 borde väl det kunna räcka för att få den lagom stor, eller vad tror ni? Det är inte samma garn, utan det här är liite grövre.
.
Son född-04 och dotter-07.

Nu vet du mer än mig om min bok, vad har jag i den och kan jag hjälpa dig?